• Empty
  • قاطی کردم
  • مهربون
  • موفق
  • متعجب
  • مریض
  • مشغول
  • معترض
  • ناراحت
  • هیچ
  • کنجکاو
  • کسل
  • گیج شدم
  • گریه
  • پکر
  • اخمو
  • از خود راضی
  • بی تفاوفت
  • بد جنس
  • بد حال
  • خونسرد
  • خواب آلود
  • خوشحال
  • خجالتی
  • خسته
  • دلواپس
  • رنجور
  • ریلکس
  • سپاسگزار
  • سر به زیر
  • شوکه
  • شاد و سر حال
  • عاشق
  • عصبانی
  • غمگین
  • غافلگیر
  • User Tag List

    نمایش پیکها: از 1 به 10 از 11

    جُستار: تضاد ادیان سامی با دموکراسی در چیست؟

    Hybrid View

    1. #1
      دفترچه نویس
      Points: 471,639, Level: 100
      Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
      Overall activity: 2.0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience PointsGot three Friends
      نِشان‌ها:
      Most Popular
      سرور خویـشتـن
       
      Empty
       
      Mehrbod آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Oct 2010
      ماندگاه
      لاجیکستان
      نوشته ها
      8,712
      جُستارها
      188
      امتیازها
      471,639
      رنک
      100
      Post Thanks / Like
      سپاس
      12,116
      از ایشان 21,650 بار در 7,581 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      62 Post(s)
      Tagged
      1 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی kheradgera نمایش پست ها
      دین در واقع پایه اش بر تکلیف محوری است یعنی به وجود آورنده آن دین ابتدا وجود انسان و همه چیزهای موجود در دنیا را به نام یک موجود نادیده و نا شنیده سند می زند و سپس از سوی او برای انسانها تکالیفی وضع می کند ولی در دموکراسی محوریت با انسان و همچنین آزادی فردی است.

      فکر می‌کنم بایستی اینجا روشن کنیم که آزادی فردی
      به خودی خود هیچگونه وابستگی‌ای به «دموکراسی» ندارد.

      دگرش و تفاوت بنیادین دموکراسی با دیگر شیوه‌های گرداندن کشور در
      این است که در آن، از «خِرد همگانی» برای تصمیم‌گیری درباره امور سود برده می‌شود.

      این بدین چَم است که در دموکراسی ما لزوما هیچگونه محوریتی روی
      آزادی‌های فردی و حقوق بشر نخواهیم داشت، چرا که برای نمونه، اگر بخواهیم یک
      دولت سراسر دموکرات داشته باشیم و بگوییم 70% مردم آن به اینکه حجاب بایستی
      اجباری باشد رای می‌دهند، آنگاه آزادی فردی در گزینش لباس و پوشش فدای رای همگانی شده است.

      دموکراسی تنها و تنها زمانی بدرد می‌خورد که آزادی‌های
      فردی در گروی رای همگانی و زیر تاثیر دموکراسی نباشند.

    2. #2
      نویسنده سوم
      Points: 2,186, Level: 28
      Level completed: 24%, Points required for next Level: 114
      Overall activity: 0%
      بدون وضعیت
       
      خالی
       
      kheradgera آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Dec 2010
      نوشته ها
      106
      جُستارها
      6
      امتیازها
      2,186
      رنک
      28
      Post Thanks / Like
      سپاس
      50
      از ایشان 324 بار در 112 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      0 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی مهربد نمایش پست ها
      فکر می‌کنم بایستی اینجا روشن کنیم که آزادی فردی
      به خودی خود هیچگونه وابستگی‌ای به «دموکراسی» ندارد.

      دگرش و تفاوت بنیادین دموکراسی با دیگر شیوه‌های گرداندن کشور در
      این است که در آن، از «خِرد همگانی» برای تصمیم‌گیری درباره امور سود برده می‌شود.

      این بدین چَم است که در دموکراسی ما لزوما هیچگونه محوریتی روی
      آزادی‌های فردی و حقوق بشر نخواهیم داشت، چرا که برای نمونه، اگر بخواهیم یک
      دولت سراسر دموکرات داشته باشیم و بگوییم 70% مردم آن به اینکه حجاب بایستی
      اجباری باشد رای می‌دهند، آنگاه آزادی فردی در گزینش لباس و پوشش فدای رای همگانی شده است.

      دموکراسی تنها و تنها زمانی بدرد می‌خورد که آزادی‌های
      فردی در گروی رای همگانی و زیر تاثیر دموکراسی نباشند.
      مهربد عزیز دموکراسیی که ما امروز می شناسیم دموکراسی یونانی نیست که تنها و تنها برای حکومت کردن باشد. این دموکراسی نتیجه مدرنیته و رنسانس در اروپاست و یکی از مهمترین پایه های مبارزات رنسانس در کشورهای مختلف اروپایی مبارزه برای بدست آوردن حریم خصوصی بود. در یونان باستان هم این حریم خصوصی وجود نداشت.
      ادیان ابراهیمی دستورات و همچنین تاریخشان نشان داده رابطه ای با حریم خصوصی ندارند و این نخستین جایی است که راه دین و دموکراسی از هم جدا می شود. این حریم خصوصی می تواند عقاید فرد باشد یا روابطش و چگونگی روابطش با دیگران (تا زمانی که کسی از او شاکی نشود).
      جاده دموکراسی پس از عبور از ایستگاه حریم خصوصی است که به حکومت مردمی می رسد.
      بر من قلم قضا چو بی من رانند / پس نیک و بدش ز من چرا می دانند

      دی بی من و امروز چو دی بی من و تو / فردا به چه حجتم به داور خوانند



      هر چیز را با خرد خود بسنجید

      به یاد رضا فاضلی


    3. 2 کاربر برای این پست سودمند از kheradgera گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      Russell (01-09-2011),sonixax (01-17-2011)

    4. #3
      دفترچه نویس
      Points: 471,639, Level: 100
      Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
      Overall activity: 2.0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience PointsGot three Friends
      نِشان‌ها:
      Most Popular
      سرور خویـشتـن
       
      Empty
       
      Mehrbod آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Oct 2010
      ماندگاه
      لاجیکستان
      نوشته ها
      8,712
      جُستارها
      188
      امتیازها
      471,639
      رنک
      100
      Post Thanks / Like
      سپاس
      12,116
      از ایشان 21,650 بار در 7,581 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      62 Post(s)
      Tagged
      1 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی kheradgera نمایش پست ها
      مهربد عزیز دموکراسیی که ما امروز می شناسیم دموکراسی یونانی نیست که تنها و تنها برای حکومت کردن باشد. این دموکراسی نتیجه مدرنیته و رنسانس در اروپاست و یکی از مهمترین پایه های مبارزات رنسانس در کشورهای مختلف اروپایی مبارزه برای بدست آوردن حریم خصوصی بود. در یونان باستان هم این حریم خصوصی وجود نداشت.
      ادیان ابراهیمی دستورات و همچنین تاریخشان نشان داده رابطه ای با حریم خصوصی ندارند و این نخستین جایی است که راه دین و دموکراسی از هم جدا می شود. این حریم خصوصی می تواند عقاید فرد باشد یا روابطش و چگونگی روابطش با دیگران (تا زمانی که کسی از او شاکی نشود).
      جاده دموکراسی پس از عبور از ایستگاه حریم خصوصی است که به حکومت مردمی می رسد.

      سپاس از روشنگری.
      من تنها می‌گویم اکنون که ما دو واژه (و مفهوم) جداگانه در اینجا داریم، بهتر است از هر دو در جایگاه شایسته خودشان سود ببریم.

      دموکراسی مطلق مطمئنا بر پاد آزادی بیان و حریم شخصی خواهد بود،
      چرا که تعریف دموکراسی دقیقا همان گرداندن دولت و حکومت‌داری است.

      به بیانی، حریم شخصی با دموکراسی در تضاد است، پس نبایستی در دموکراسی دنبال حریم شخصی باشیم.

    5. 3 کاربر برای این پست سودمند از Mehrbod گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      doubt (01-17-2011),kheradgera (01-17-2011),sonixax (01-17-2011)

    داده‌های جُستار

    کاربری که سرگرم دیدن این جُستار هستند

    هم‌اکنون 1 کاربر سرگرم دیدن این جُستار است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    جُستارهای همانند

    1. پاسخ: 5
      واپسین پیک: 11-11-2013, 07:50 PM
    2. پاسخ: 72
      واپسین پیک: 10-26-2013, 02:02 PM

    کلیدواژگان این جُستار

    مجوز های پیک و ویرایش

    • شما نمیتوانید جُستار نوی بفرستید
    • شما نمیتوانید پیکی بفرستید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •