البته، خودِ قرآن این را که فرزند قربانی اسمائیل بود، تأیید نمیکند و احادیث زیادی هم هستند که فرزند قربانی را اسحاق دانستهاند. طبری، در تفسیرش، یک تحلیل جالبی دارد و با استناد به آیات زیادی، اثبات نموده که اسحاق فرزندِ برتر بوده و فرزند قربانی بایستی اسحاق بوده باشد.
از همه مهمتر، قرآن خودْ را مصدِّق تورات دانسته و تورات را پیشاروی خودْ و نزدِ اهلکتاب موجود دانسته است. بنابر این، اگر ثابت شود که قرآن فرزند قربانی را اسمائیل دانسته، این خودْ شاهدیست مبنی بر الهی نبودن قرآن.
(مصدِّق یعنی گواهیدهنده بر راستی و درستی چیزی/کسی/کتابی.)

















































پاسخ با گفتآورد