Warning: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in ..../includes/class_bbcode.php on line 2958

Warning: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in ..../includes/class_bbcode.php on line 2958

Warning: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in ..../includes/class_bbcode.php on line 2958

Warning: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in ..../includes/class_bbcode.php on line 2958

Warning: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in ..../includes/class_bbcode.php on line 2958

Warning: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in ..../includes/class_bbcode.php on line 2958

Warning: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in ..../includes/class_bbcode.php on line 2958

Warning: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in ..../includes/class_bbcode.php on line 2958

Warning: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in ..../includes/class_bbcode.php on line 2958
پرسش و پاسخ‌های فلسفی/دانشیک با مزدک بامداد
  • Empty
  • قاطی کردم
  • مهربون
  • موفق
  • متعجب
  • مریض
  • مشغول
  • معترض
  • ناراحت
  • هیچ
  • کنجکاو
  • کسل
  • گیج شدم
  • گریه
  • پکر
  • اخمو
  • از خود راضی
  • بی تفاوفت
  • بد جنس
  • بد حال
  • خونسرد
  • خواب آلود
  • خوشحال
  • خجالتی
  • خسته
  • دلواپس
  • رنجور
  • ریلکس
  • سپاسگزار
  • سر به زیر
  • شوکه
  • شاد و سر حال
  • عاشق
  • عصبانی
  • غمگین
  • غافلگیر
  • User Tag List

    نمایش پیکها: از 1 به 10 از 226

    جُستار: پرسش و پاسخ‌های فلسفی/دانشیک با مزدک بامداد

    Threaded View

    1. #38
      دفترچه نویس
      Points: 471,639, Level: 100
      Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
      Overall activity: 2.0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience PointsGot three Friends
      نِشان‌ها:
      Most Popular
      آغازگر جُستار
      سرور خویـشتـن
       
      Empty
       
      Mehrbod آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Oct 2010
      ماندگاه
      لاجیکستان
      نوشته ها
      8,712
      جُستارها
      188
      امتیازها
      471,639
      رنک
      100
      Post Thanks / Like
      سپاس
      12,116
      از ایشان 21,650 بار در 7,581 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      62 Post(s)
      Tagged
      1 Thread(s)
      Archive: andishehaa.com - Q&A - #10

      ***

      مزدك بامداد
      07-04-29
      پیک 82


      نگارنده ی نخستین : Renad
      http://www.andishehaa.com/forums/sho...4686#post14686



      [color=blue]حال
      كه "تصادفا" داری حرف هایی می زنی كه منهم موافقم ؛ سوال اینست كه چون هر
      فعلی از انسان سر میزند تابع اصل خلل ناپذیر "علیت " است با فرض اینكه
      سلسله امور نا متناهیه ممتنع نباشد ؛ در لحظه t=0 انفجاری رخ داد ؛ و
      "تصادفا" "موج و ذره " طوری بهم گره خوردند ؛ كه زمین پیدا شد و تصادفا
      شما پیدا شدید ؛ خوب آیا در سرنوشت خود نقش دارید یا خیر ؟ "سوال مشخص
      پاسخ مشخص " (این جمله از تروتسكی است ) . و چون نقش داری ما اسمش را
      گذاشتیم Rearrenge كائنات توسط انسان . این آچ مز اول [/size]


      [color=#0000ff]آچ مز دوم اینكه : حال اگر "فرض " كنیم خدای
      وجود دارد او چون به سلسله علل و معلولات آگاه است می تواند سر نوشت انسان
      را پیش بینی علمی كند ؛ این یعنی علم خدا به سر نوشت انسان كه مانع اختیار
      وی نیست .! [/size]


      حال كه به علیت به عنوان یك قانون عام و غیر
      قابل تخطی اعتقاد داری ؛ باید بدانی كه بر اساس علیت ؛ كلیه امور ممكن
      برای اینكه به وجوب برسند ضرورتا نیازمند علتند ؛ اما سلسله این امور نمی
      توانند نا متناهی باشند چرا كه در این صورت ما نباید هیچ وجوبی را مشاهده
      كنیم ؛ این آچ مز سوم

      و اما آچ مز چهارم ...
      بیخود است،
      مگر نگفتید كه خدا چیره برزمان است؟
      پس " پیش بینی " موردیت ندارد، چون او
      "پیش و پس" را یكجا میبیند ( و این بدان معنی
      است كه اختیار آدمی وا دانش خداوندی در تضاد
      است و ما در دیدگاه اسلام اختیار نداریم و سربوشت
      منا از پیش روشن است ; به داتسان موسی و خضر
      در قران هم نگاه كنید كه نمونه ای از این اجبار و حتی
      قصاچ قبل از جنایت را هم ببینید!)

      پس در دید اسلام ما در سرنوشت خود نقش نداریم!
      و از همان عام ذر مشخص بوده چه خواهد شد!!

      ----
      بازساماندهی ( rearrenge ) كه شما اكنون املایش
      را هم درست یاد گرفتید!، زمانی بایسته میشد كه ساماندهی
      نخستین بدرد نخور باشد!

      ----
      دیگر اینكه جناب بیسواد!
      در فلسفه و دانس نوین از تسلسل علّی سخنی در میان نیست
      بلكه تسلسل در چینش اشكلال مادی مطرح است كه هر چینشی
      از چینس پیشین مادی در اثر حركت كه ذاتی ماده است، فرارسیته
      است و هر آن و هر لحظه چینش ها و شكل ها در دگرگونی هستند
      و این تسلسل هم محال شمرده نمیشود وا بینهایت در گذشته و آینده
      ( ازلی و ابدی ) میباشد و برهان های فارابی و پورسینا هم در باره
      محال بودن تسلسل، دیری است كه رد شده اند. علت همه دگرگونی
      ها هم انرژی و یا نیروهای ذاتی مادی شناخته شده اند ، مانند
      گراویتون و فوتون و گلوئون و ...( فیزیك/ كوانتوم )

      پس شما هستید كه بیسوادی و آگاهی های كهنه شده و از رده بیرون
      شما. شما را آچمز نموده است!!


      ***

      مزدك بامداد
      07-04-29
      پیک 83


      نگارنده ی نخستین : Renad
      http://www.andishehaa.com/forums/sho...4698#post14698



      پس
      چون این آجر زمانی می افتد كه آجر قبلی بزند به او ! و آن آجر قبلی زمانی
      چینشش به هم می خورد كه آجر قبل تر بزند به او ! و تا بینهایت ؛ بفرمایید
      در چه شرایطی ما میبینیم كه آجر ها دارند می افتند ؟ مگر بینهایت شما دان
      شیك باشد ؛ یعنی كوچلو موچلو باشد . این آچ مز چهارم .

      آچ مز پنجم اینكه فلسفه نوین (خارجی) علیت را با اصل عدم قطعیت در تضاد
      میداند (كه البته به دلیل عدم درك درست از علیت است ؛ تازه و ابتدایی
      هستند ایراد ندارد)
      بیسواد!
      روشن نكردید كه اصل علیت را میپذیرید یا خیر؟
      if
      yes:
      بر طبق گفته شما ، زمانی این آجر می افتد كه آجر پیشین به او
      خورده باشد: پس اكنون كه میبینیم كه این اجر می افتد، پس نتیجه
      میگیریم كه اجر پیشینی هم بوده و آجری پیش از پییشین و همینجور
      تا بینهایت و اشكالی هم ندارد، چون گفتیم كه ماده ازلی است!
      بوارونه، اگر بگویید كه یك آجری هست كه خود بخود می افتد
      و نیاز به اجر پیشین ندارد، فرض نخستین خود را كه ( افتادن
      هر آجر منوط به افتادن آجر پیشین است)را باطل كرده اید و كل
      استدلال شما باطل است. پس معتبر دانستن اصل علیت هم لزوماً
      به بینهایت بودن سلسله علّی منجر میشود=ازلی بودن ماده/حركت!
      No:
      از سوی دیگر اگر بگویید كه برخی پدیده ها علت ندارند و خودبخود
      روی میدهند، پس انگاه پدید آمدن چیز ها نیاز بایسته به علت ندارد،
      یعنی لزوم وجود خدا ( كه در تعریف دینداران علت اولیه است)
      منتفی میشود!

      به این میگویند : " آچمز"، بیسواد!

      ***

      مزدك بامداد
      07-05-01
      پیک 84


      نگارنده ی نخستین : Renad
      http://www.andishehaa.com/forums/sho...4873#post14873



      اشكال
      دارد خوب هم اشكال دارد ؛ اگر رویداد "آ" علتش در نهایت در بینهایت است پس
      برو تا بهش برسی ! و وقتی رسیدی به ما هم بگو ! از آنجا كه هرگز به
      بینهایت نخواهی رسید پی علل تامه رویداد "آ" جمع نخواهند شد و رویداد "آ"
      هرگز اتفاق نخواهد افتاد ؛ اما حالا كه افتاده ! یعنی "آ" رخ داده ؛ پس
      حتما و بطور قطع تا بینهایت نبوده و لحظه ای بوده كه علل تامه وقوع "آ"
      جمع شده . فلسفه بچه بازی نیست برو راجع به مهبانگ مقاله بیار..
      .
      بیخود است،
      چیزی بنام علت تامه !! یا علت فاعلی و همانند های اینها تنها در
      فلسفه ی نادانشیك باستانی شما هست و نه در فیزیك نوین.
      هر چیزی كه روی میدهد تنها از نیرو های ذاتی ماده است
      و آنچه كه تسلسل دارد، چینش مادی است كه یكی جای چینش پیشین
      را میگیرد و علت این دگرگونی هم همین نیروهای ذاتی ( حركت)
      ماده هستند.پس هر چیزی كه روی میدهد، همان " علت تامه !" اش
      درست پشت سر آن بوده، یعنی جمیع تمام شرایط ( پارامتر ها و نیرو های ذاتی)
      برای روی دادن و یا پدید امدن چیزی در یك آن پیش از آن رویداد جمع بوده اند!
      و همین جور تا بینهایت منفی در زمان !
      پس این فلسفه و حكیم تان را بیندازید زباله دانی كه امروزه اینها منسوخ شده اند!!


      ***

      مزدك بامداد
      07-05-02
      پیک 85


      نگارنده ی نخستین : زیبا
      http://www.andishehaa.com/forums/sho...4915#post14915



      [font=Tahoma][size=4][color=blue]
      [size=4][font=Tahoma][color=blue]درک احساسات نمی تواند توسط مغز باشد ....
      زیرا مادی نیستند ... خودتان اینرا گفتید ....
      مغز فقط می تواند فعالیت مادی داشته باشد ....
      تئوری و فهم نیز از همین دست هستند ....
      ..
      :






      Amygdala -> emotions
      The neural bases of emotion

      The amygdala as emotional centre
      Cells in the amygdala receive input from all sensory modalities, but
      many amygdaloid cells respond to complex stimuli only (e.g. faces)
      & some respond to all senses. The classic demonstration of the role
      of the amygdala in emotion is Kluver-Bucy syndrome, originally reported
      in monkeys whose amydalae had been removed (Kluver & Bucy, 1939).
      These animals showed: a) tameness & lack of fear b) indiscriminate
      eating patterns c) greatly increased & inappropriate sexual
      behaviour d) a tendency to attend & react to all visual stimuli e)
      oral examination of objects, all of which can be attributed to damage
      to the amygdala. Kluver-Bucy syndrome

      ..
      http://www.lifesci.sussex.ac.uk/home...d/emotion2.htm

      پس بازهم دانش بر پاد شما سخن میگوید!

      ***

      مزدك بامداد
      07-05-07
      پیک 86


      نگارنده ی نخستین : Renad
      http://www.andishehaa.com/forums/sho...5356#post15356



      ماتریالیسم اینجا آچ مز می شود ؛ چون او حفظ حیات را همین حیاط فردی و مادی خودش تعریف كرده
      ؛ اما جهان بینی توحدی پاسخ دارد ؛ آنكه "خودش" را كشت به "خود " دیگری
      فكر میكرد ؛ برای حفظ آن "خود دیگر " خودش را كشت ؛ اینست كه "شهادت " در
      راه آزادی مردم در جهان بینی توحدی مفهوم عقلی و منطقی پیدا میكند و در
      ماترالیسم نه ! بلكه خیانت ممكن است لازم آید (برای حفظ خود )
      ماتریالیسم چنین چیزی نگفته ، ( سفسته تحریف مواضع طرف)

      ***

      مزدك بامداد
      07-05-12
      پیک 87

      در یكی دو ماه اینده زمان نخواهم داشت
      و در پی ان، كمتر میتوانم پاسخگو باشم و
      یا در گفتمان ها انباز شوم.


      ***

      مزدك بامداد
      07-06-16
      پیک 88

      به به !
      گویا چشم براهند ما دوماهی اینجا نیاییم تا این برادران و
      خواهران اسلامی ناب و الهی عبادی فی سبیلل الله به
      ما انگ بزنند و سفسته كنند و گمانه زنی و خاله زنك بازی
      در بیاورند كه اسلام عزیز مبادا از میان رفته و بركات
      ان برای مفت خور ها بریده شود!!


      ***

      مزدك بامداد
      07-06-16
      پیک 89


      نگارنده ی نخستین : sprit
      http://www.andishehaa.com/forums/sho...9439#post19439



      حداقل بخشی اش از نوشته های خود شماست . آنها را
      که دیگر منکر نیستید .
      ضمن این که این دو ماه را هم حتما در فارومی دیکر به
      امور غیر انتفاعی اشتغال داشته اید .
      چه چنین باشد و یا نباشد، پیوندی با این جستار ندارد.
      گمانه زنی های خود را هم اینجا نیاورید. اگر درباره
      جستار نوایی دارید بیاورید و گرنه پارازیت غدغن است!


      ***

      مزدك بامداد
      07-06-17
      پیک 90

      [quote]

      نگارنده ی نخستین : زیبا
      http://www.andishehaa.com/forums/sho...9548#post19548



      کدامش را می خواهید انکار کنید ...؟
      سن خود را ...؟
      ستیزه جویی با مردم مسلمان ایران را ...؟
      دوستی و عشق به دشمنان خونریز و کینه توز مردم ایران را ....؟
      [size=4]چاک دادن سینه برای دفاع از تجاوز صهیونیستها و مزدوران آمریکایی را ....؟[

      Sticky بجای وادادن در برابر واقعیت تلخ، بهتر است آدمی بكوشد كه واقعیت را بسود خود دگرگون كند و اگر بتواند حتی یك واژه ی تازی را هم از زبان شیرین مادری خود بیرون بیندازد بهتر از این است كه بگوید چه كنم ! ناراحتم! ولی همچنان در گنداب بماند و دیگران را هم به ماندن در گنداب گول بزند!!

      —مزدک بامداد


    2. یک کاربر برای این پست سودمند از Mehrbod گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      Anarchy (04-10-2012)

    داده‌های جُستار

    کاربری که سرگرم دیدن این جُستار هستند

    هم‌اکنون 1 کاربر سرگرم دیدن این جُستار است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    کلیدواژگان این جُستار

    مجوز های پیک و ویرایش

    • شما نمیتوانید جُستار نوی بفرستید
    • شما نمیتوانید پیکی بفرستید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •