• Empty
  • قاطی کردم
  • مهربون
  • موفق
  • متعجب
  • مریض
  • مشغول
  • معترض
  • ناراحت
  • هیچ
  • کنجکاو
  • کسل
  • گیج شدم
  • گریه
  • پکر
  • اخمو
  • از خود راضی
  • بی تفاوفت
  • بد جنس
  • بد حال
  • خونسرد
  • خواب آلود
  • خوشحال
  • خجالتی
  • خسته
  • دلواپس
  • رنجور
  • ریلکس
  • سپاسگزار
  • سر به زیر
  • شوکه
  • شاد و سر حال
  • عاشق
  • عصبانی
  • غمگین
  • غافلگیر
  • User Tag List

    نمایش پیکها: از 1 به 10 از 14

    جُستار: گمراه کردن الله بندگان را

    Threaded View

    1. #5
      شناس
      Points: 2,634, Level: 31
      Level completed: 23%, Points required for next Level: 116
      Overall activity: 0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience Points
      بدون وضعیت
       
      خالی
       
      ابن سینا آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Jul 2014
      ماندگاه
      ایران
      نوشته ها
      53
      جُستارها
      7
      امتیازها
      2,634
      رنک
      31
      Post Thanks / Like
      سپاس
      0
      از ایشان 46 بار در 34 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      0 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      بسم الله الرحمن الرحیم
      پاسخ آقای کوروش
      در ابتدا از شما می خواهم که احترام را رعایت کنید.بنده گفتم که عده ای جهالت کردند اما جهالت توهین نیست. و اما بعد
      و اما پاسخ شما.حداقل جوابی که به شما می توان داد این است که خدا در آن آیات منظور از ممانعت از شرک و اجبار به هدایت را هدایت اجباری یا همان هدایت تکوینی می داند.یعنی اینکه شما هم مثل بقیه عالم هدایت شده هستی اما نه به اختیار خود بلکه به اجبار.توضیح آنکه انسان از آن جهت که اختیار دارد پس مسئولیت دارد و لذا باید از این اختیار خود در راستای عبادت خدا عمل کند. پس ما دو گونه هدایت داریم؛1-هدایت تکوینی2-هدایت تشریعی.تمامی عالم هدایت تکوینی دارد یعنی به سمت خدا در حرکت است، ولی هدایت تشریعی آن است که ما از اختیار خود در راستای عبادت خدا استفاده کنیم.پس اینکه خدا گوید ما می توانستیم همه شما را هدایت کنیم می تواند گفت این هدایت همان هدایت تکوینی است.در این صورت فرقی بین انسان و جمادات نخواهد بود.در اینجا توجه شما را به چند نمونه از آیات جلب می کنم:
      أَ فَغَیْرَ دینِ اللَّهِ یَبْغُونَ وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً وَ إِلَیْهِ یُرْجَعُونَ ( آل عمران83)
      یعنی تمامی موجودات،چه انسان دارای اختیار و چه جمادات فاقد اختیار،همگی تسلیم خدایند.این تسلیم تکوینی است،در عین حال انسان دارای اختیار می تواند دارای تسلیم تشریعی باشد.
      وَ لِلَّهِ یَسْجُدُ مَنْ فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً وَ ظِلالُهُمْ بِالْغُدُوِّ وَ الْآصالِ (رعد15)
      اینجا هم سجده تکوینی همه عالم هست که برای انسان سجده تشریعی هم هست.
      سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فىِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ هُوَ الْعَزِیزُ الحْكِیمُ(حدید1)
      این آیه هم ناظر بر تسبیح تکوینی تمام عالم است که برای انسان می تواند دارای تسبیح تشریعی باشد.

    2. یک کاربر برای این پست سودمند از ابن سینا گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      سارا (07-21-2015)

    داده‌های جُستار

    کاربری که سرگرم دیدن این جُستار هستند

    هم‌اکنون 1 کاربر سرگرم دیدن این جُستار است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    مجوز های پیک و ویرایش

    • شما نمیتوانید جُستار نوی بفرستید
    • شما نمیتوانید پیکی بفرستید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •