تصور بکنید که از طرف موسسه‌ای هر روز برایتان هر هفته ایمیلی می‌آید مبنی بر این که می‌توانند رکود یا صعود ارزش سهام شرکت‌ها در بورس پیش‌بینی کنند. از قضا در هفت هفته تمام پیش‌بینی‌های آنها درست از آب در‌می‌آیند. شما بعد از اینکه هفت نتیجه‌ی درستِ پیش‌بینی‌های آنها را دیدید متقاعد می‌شوید که با آنها قرارداد ببندید تا در مدتِ یکسال به شما از این توصیه‌ها بکنند. اما در همان هفته‌ی هشتم پیش‌بینی آنها نادرست از آب درمی‌آید. چطور چنین چیزی ممکن است؟