البته اینها مسلمون نیستن و به اسلام و محمد و علی و ... احترام میذارن اما میگن بعد از محمد ، باز هم پیامبر برای مردم فرستاده میشه !! یعنی یه نون دونی رو بستن ، اما چند تای دیگه باز کردن ... اونها میگن هر 1500 سال یه پیامبر فرستاده میشه ...
بهایی ها در واقع یه انحراف از مکتب بابیه هستن ، همون طور که شیعه اسلام رو منحرف کرده !! باب هم خودش اول میگه من باب امام زمان هستم ، بعد میگه خود امام زمانم و بعد هم ادعای پیامبر بودن میکنه :
علیمحمد شیرازی که در آغاز خود را «بابِ» امام غایب میدانست - و مریدانش به همین سبب بابیه نامیده شدهاند - پس از چندی، خود را حجت و مهدی موعود خواند و آنگاه شریعتی نونهاد و سخنانی گفت و نوشت که بیشباهت به دعویالوهیت نیست. منشأ برخی عقاید و دعویهای او را باید در بعضی عقاید اسماعیلیه و صوفیه و نقطویه و به ویژه آراء شیخ احمد احسایی (ه م)، و شاگرد و جانشین او سیدکاظم رشتی جست و جو کرد. [۱] [۲]گرچه جانشینان سیدکاظم و شیخیه پس از او، به ویژه شاخه کریمخانی به کلی از عقاید بابیه بیزاری میجویند و از سرسختترین مخالفان این گروه و فرقِ منشعب از آن به شمار میروند [۳][۴] ، ولی عقاید ایشان راه علی محمد را در طرح چنان ادعاهایی هموار ساخت. مثلاً آنان معتقد بودند که امامان اثنا عشر مظاهر الهی، و دارای صفات و نعوت باریند و علل اربعه موجودات و مشیتخدا و دست خدا در اجرای جمیع امور وجودیه و کونیه و شرعیه به شمار میروند، و در عصر غیبت به مقتضای حکمت و رحمتکامله خدا همواره کسی حضور دارد که بلاواسطه با امام غایب مرتبط بوده، و واسطه فیض میان امام و امت باشد، ( توحید )، معرفت نبی ( نبوت )، معرفت امام ( امامت )، و معرفت شیعه کامل یا رکن رابع که همان باب یا واسطه فیض است، دستمایه خوبی برای دعویهای وی گردید، [۵][۶] [۷] خاصه که شاگردان احسایی و سیدکاظم و سپس بابیه، این دو را همان شیعه کامل و «باب» و رکن رابع میدانستند که ظهور امام غایب را نزدیک دانسته، مردم را به قرب ظهورش بشارت میدادند. [۸] [۹] [۱۰] [۱۱] [۱۲]