• Empty
  • قاطی کردم
  • مهربون
  • موفق
  • متعجب
  • مریض
  • مشغول
  • معترض
  • ناراحت
  • هیچ
  • کنجکاو
  • کسل
  • گیج شدم
  • گریه
  • پکر
  • اخمو
  • از خود راضی
  • بی تفاوفت
  • بد جنس
  • بد حال
  • خونسرد
  • خواب آلود
  • خوشحال
  • خجالتی
  • خسته
  • دلواپس
  • رنجور
  • ریلکس
  • سپاسگزار
  • سر به زیر
  • شوکه
  • شاد و سر حال
  • عاشق
  • عصبانی
  • غمگین
  • غافلگیر
  • User Tag List

    نمایش پیکها: از 1 به 10 از 10

    جُستار: یک ایراد منطقی در شیعه

    Threaded View

    1. #10
      شناس
      Points: 2,501, Level: 30
      Level completed: 34%, Points required for next Level: 99
      Overall activity: 7.0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience Points
      بدون وضعیت
       
      خواب آلود
       
      khayyam آواتار ها
      تاریخ هموندی
      May 2012
      ماندگاه
      Earth
      نوشته ها
      67
      جُستارها
      0
      امتیازها
      2,501
      رنک
      30
      Post Thanks / Like
      سپاس
      76
      از ایشان 220 بار در 67 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      3 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی m@hdi نمایش پست ها
      من این سوال را در یک سایت شیعی پرسیدم و به من گفتند خدا این قابلیت را به آنها داده!!! چگونه چنین چیزی ممکن است؟! این ایراد منطقی برای همیشه بر گردن شیعیان آویزان است!
      پاسخ سایت شیعی: خدا قابلیت شنیدن همزمان صدای میلیون ها انسان (به زبان های گوناگون) را به ائمه داده !
      اگر بپرسیم خدا چطور همچین قابلیتی را به انسان هایی مثل ائمه داده, چون این یک صفت الهی و فرا انسانی هست ؟
      پاسخ (رایج) شیعه این هست : خدا قادر مطلق است و هر کاری را می تواند انجام دهد
      اگر این قابلیت دادن را ادامه بدیم به صفت هایی مثل : فنا ناپذیری , قدرت بی نهایت و ... میرسیم,حالا می پرسیم که خدا می تواند این صفت ها را به ائمه بدهد یا خیر؟
      پس در نهایت این بحث بر می گرده به Omnipotence paradox

      اگر اسم این قابلیت شنیدن همزمان صدای میلیون ها انسان را بگذاریم -ویژگی الف-, می توانیم استدلال زیر را انجام دهیم:

      (1) خدا قادر مطلق است
      (2) خدا ویژگی الف (یک ویژگی الهی و فرا انسانی ) را به ائمه داده است
      (3) پس خدا می تواند مجموعه ویژگی های ب پ ث ... (که از جنس ویژگی الف هستند) را نیز به ائمه بدهد *
      (4) اگر خدا به همین ترتیب همه ی صفت های خودش را به ائمه بدهد, در نهایت ائمه تبدیل به یک خدای جدید (مشابه خدای قدیمی) می شوند

      (1) و (2) را شیعه ها قبول دارند
      (3) را هم می شود از (1) و (2) نتیجه گرفت
      اما (4) مورد پذیرش شیعیان نیست !


      * مگر این که استدلال جدگانه ای ارائه شود که :بعضی از اعضای مجموعه ی "ویژگی های ب پ ..." تفاوت اساسی با ویژگی الف دارند; ثابت کنند بازدارنده ای وجود دارد که بعضی از اعضای این مجموعه را نمی شود به ائمه داد !
      مجموعه ی ویژگی های ب پ ث ... شامل تمام ویژگی های خدا می شود !
      ویرایش از سوی khayyam : 01-26-2014 در ساعت 02:34 PM
      Mehrbod, Anarchy and m@hdi like this.
      "Philosophy is questions that may never be answered. Religion is answers that may never be questioned"

    2. 5 کاربر برای این پست سودمند از khayyam گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      Anarchy (01-26-2014),Fiona (01-26-2014),m@hdi (01-26-2014),Mehrbod (01-26-2014),مزدك بامداد (01-26-2014)

    داده‌های جُستار

    کاربری که سرگرم دیدن این جُستار هستند

    هم‌اکنون 1 کاربر سرگرم دیدن این جُستار است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    جُستارهای همانند

    1. پاسخ: 34
      واپسین پیک: 11-05-2015, 08:11 PM
    2. جزم اندیشی یعنی چه؟
      از سوی folaani در تالار فلسفه و منطق
      پاسخ: 3
      واپسین پیک: 11-11-2013, 10:35 AM
    3. شیعه ساخته عبد اللّه بن سبا
      از سوی Anarchy در تالار دین
      پاسخ: 1
      واپسین پیک: 05-27-2013, 11:56 AM
    4. صلح طلبی یعنی چه؟
      از سوی Russell در تالار سیاست و اقتصاد
      پاسخ: 9
      واپسین پیک: 01-18-2012, 06:37 PM
    5. شکل پدیدآمدنِ امام‌های شیعه
      از سوی Jooyandeh در تالار دین
      پاسخ: 1
      واپسین پیک: 11-09-2010, 11:49 PM

    مجوز های پیک و ویرایش

    • شما نمیتوانید جُستار نوی بفرستید
    • شما نمیتوانید پیکی بفرستید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •