• Empty
  • قاطی کردم
  • مهربون
  • موفق
  • متعجب
  • مریض
  • مشغول
  • معترض
  • ناراحت
  • هیچ
  • کنجکاو
  • کسل
  • گیج شدم
  • گریه
  • پکر
  • اخمو
  • از خود راضی
  • بی تفاوفت
  • بد جنس
  • بد حال
  • خونسرد
  • خواب آلود
  • خوشحال
  • خجالتی
  • خسته
  • دلواپس
  • رنجور
  • ریلکس
  • سپاسگزار
  • سر به زیر
  • شوکه
  • شاد و سر حال
  • عاشق
  • عصبانی
  • غمگین
  • غافلگیر
  • User Tag List

    نمایش پیکها: از 1 به 4 از 4

    جُستار: ابطال ردیه برهان امکان و وجوب

    Threaded View

    1. #4
      رهگذر
      Points: 860, Level: 15
      Level completed: 60%, Points required for next Level: 40
      Overall activity: 0%
      ؟؟
       
      خالی
       
      mehrshad آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Mar 2011
      نوشته ها
      1
      جُستارها
      0
      امتیازها
      860
      رنک
      15
      Post Thanks / Like
      سپاس
      0
      از ایشان 3 بار در 1 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      0 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      این پاسخ ها همونطور که کوروش گرامی فرمودند بیشترش شخص ستیزی و بقیش همه ادعا است .
      در این قسمت نویسنده سعی کرده قسمتی از برهان امکان و وجوب را که خود آن را ناقص آورده، به چالش بکشد. گویا نویسنده به گونه ای ناخواسته به رابطه دو طرفه معلول و ممکن الوجود بالذات اشاره میکند. البته که در بیان دقیق برهان امکان و وجوب اثبات میگردد که هر ممکن الوجود بالذاتی یک معلول و هر معلولی یک ممکن الوجود بالذات است.
      من در هیچ تقریری ندیدم که این را اثبات کنه ؟ شما بیان کاملش را بیارید که در اون اثبات کرده باشه هر ممکن الوجود بالذاتی یک معلول هست .
      در رابطه با اصل عدم قطعیت، هیچ اثباتی غیر از استقرا ارائه نمیشود که مورد پذیرش نیست. دانش بشری از آن جهت که علت حرکت الکترون را نمی داند و نمیتواند آن را محاسبه و پیش بینی کند از احتمال و عدم قطعیت آن سخن میگوید. و این مثل آن است که بگوییم زمانی که سکه را به بالا پرتاب میکنیم مشخص نیست که به کدام سمت پایین می آید. در واقع این طور نیست که مشخص نباشد بلکه ما توانایی محاسبه آن را نداریم.
      خیر ، در صورتی که سکه را به طرف بالا پرتاب کنید و اطلاعات مورد نیاز را داشته باشید می توانید محاسبه کنید که سکه دقیقا از کدام سمت به طرف پایین می یاد. ولی در مورد مثال الکترون کاملا فرق می کنه و شما با داشتن اطلاعات هم نمی تونید محل دقیق برخورد را تعیین کنید .
      و در صورتی هم که طبق ادعای این فرد ما توانایی محاسبه را نداشته باشیم و .... باز هم نمی توان گفت هر واجب الوجود بالذات یک معلول است !
      این چند جمله پایانی نهایت تلاش نویسنده برای به چالش کشیدن خیالی برهان امکان و وجوب است. خط به خط این چند جمله سرشار از اشکالات علمی و فلسفی است. اساسا نویسنده محترم هیچ اطلاعی از الله ندارد و آن را نمی شناسد که آن را متفاوت از واجب الوجود بالذات قلمداد میکند. جملات بعدی را که میخوانیم می بینیم که نویسنده حتی کوچکترین شناختی از واجب الوجود و نیز برهان ترکب ندارد در غیر این صورت نمی گفت که برهان، فرا جهانی بودن الله را اثبات نمیکند. نمیدانم شاید اصلا او شناخت صحیحی از جهان اطرافش هم ندارد اما به هر صورت، برهان امکان وجود در صورتی که کامل بیان شود به صورت کامل تمام صفاتی که اسلام مبین از الله عنوان کرده را اثبات میکند و ماهیت فرا جهانی الله را نیز بیان میدارد.
      اینجا هم که شخصص ستیزی و فقط ادعای این که اگر برهان کامل را می آوردند تمام صفات الله اثبات می شد ! ایشون لطف کنند برهان کامل را بیان کنند که تمام صفات الله را اثبات کنه.

    2. 3 کاربر برای این پست سودمند از mehrshad گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      Anarchy (03-31-2011),Russell (03-30-2011),sonixax (03-30-2011)

    داده‌های جُستار

    کاربری که سرگرم دیدن این جُستار هستند

    هم‌اکنون 1 کاربر سرگرم دیدن این جُستار است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    مجوز های پیک و ویرایش

    • شما نمیتوانید جُستار نوی بفرستید
    • شما نمیتوانید پیکی بفرستید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •