ذلک الکتاب لاریب فیه در ابتدای سوره بقره قطعا آخرین آیه ای که به پیامبر ص نازل شده نیست؛ اگر کمی آشنایی با ادبیات عرب داشتید اینقدر پرت و پلا نمی گفتید.
یک مقدار سواد همین جاها به کار آدم میاد که بدونه چند نوع الف و لام تو زبان عربی وجود داره تا اگر مفسر یا ادیبی تشخیص الف لام جنس، استغراق، عموم، تعریف و ... داد حمل بر ماله کشی نکنه !بد نیست مطالعه کنید تا ببینید علمای دین شما خودشون هم در توجیه این مساله موندن و به قصد ماله کشی میگن منظور معنای جنسی اون هست...
در هیچ منبع تاریخی نیامده که مخاطبان قرآن اعم از مومن و کافر به آیات نازل شده دسترسی نداشته اند و الا معنا نداشت که پیامبر ص را ساحر، شاعر، دیوانه و ... بخوانند.نیاز هست !! چون خیلی مهم هست که ببینیم اینها نجوا ها و ناله های محمد در گوش علی و ابوبکر و ... بوده یا یک درخواست جدی و مستند و مکتوب از طرف مقابل !!
پس بفرمایید نمونه تاریخی ارائه کنید...
اگر مدعی هستید که غیر این بوده این شمایید که باید مدرک و نمونه ارائه کنید.
این شمایید که توانایی فرق گذاشتن بین معنای مشابه و مثل را ندارید بله غزل های این دو شاعر از این جهت که غزل اند مثل هم اند.شما انگار هنوز در درک معنی "مثل" مشکل دارید... یعنی الان شما میگید غزل های مولوی مثل غزل های حافظ هست ؟ بر چه اساسی چنین حرفی میزنید ؟