Warning: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in ..../includes/class_bbcode.php on line 2958
معمای شطرنج
  • Empty
  • قاطی کردم
  • مهربون
  • موفق
  • متعجب
  • مریض
  • مشغول
  • معترض
  • ناراحت
  • هیچ
  • کنجکاو
  • کسل
  • گیج شدم
  • گریه
  • پکر
  • اخمو
  • از خود راضی
  • بی تفاوفت
  • بد جنس
  • بد حال
  • خونسرد
  • خواب آلود
  • خوشحال
  • خجالتی
  • خسته
  • دلواپس
  • رنجور
  • ریلکس
  • سپاسگزار
  • سر به زیر
  • شوکه
  • شاد و سر حال
  • عاشق
  • عصبانی
  • غمگین
  • غافلگیر
  • User Tag List

    نمایش پیکها: از 1 به 10 از 210

    جُستار: معمای شطرنج

    Threaded View

    1. #11
      سخنور دوم
      Points: 14,262, Level: 77
      Level completed: 53%, Points required for next Level: 188
      Overall activity: 0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience Points
      آغازگر جُستار
      بدون وضعیت
       
      خالی
       
      MEHDI آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Sep 2013
      نوشته ها
      521
      جُستارها
      4
      امتیازها
      14,262
      رنک
      77
      Post Thanks / Like
      سپاس
      24
      از ایشان 894 بار در 441 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      9 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی مزدك بامداد نمایش پست ها
      شاه سفید اینجا پوزیسیون خوبی دارد و برای انیکه دست شاه سیاه و
      اسب سیاه به فیل و پیاده نرسد و هم اینکه شاه سیاه ناچار بشود شاه
      سفید را دور بزند، بهتر این است که فیل سفید را به خانه ی c8
      ببریم.
      خوبی فیل هم در پایان بازی ها همین دوربـرد بودن شان است!


      مزدک گرامی حرکت اول درست است ولی من باید حرکات را ببینم تا مطمئن شوم شما چیستان را حل کرده اید. چه بسا ایده کلی را کمابیش فهمیده اید ولی در شیوه رسیدن به این ایده غیردقیق عمل کنید پس فقط توضیح ایده کلی ماجرا نشان نمی دهد که چیستان حل شده. در مسابقات حل کردن چیستان ها هم باید حرکات نوشته شوند و امکانات سفید و سیاه توضیح داده شود تا داور مطمئن شود که مسئله حل شده. این پوزیسیون اقتباس از یک بازی واقعی است. تایمانوف هم تا چند حرکت به بازی ادامه داد تا مطمئن شود فیشر اشتباهی نمی کند و به پیروزی می رسد.

      مثلا الان بعد از 82.Bc8 سفید به حرکاتی مثل 82...Nf3 یا 82...Nd3 و مهم تر از همه حرکت تایمانوف در بازی یعنی 82...Kf4 چگونه واکنش می دهد؟

      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی Mehrbod نمایش پست ها


      1- Nf3 d5
      2- N+d5 Nd7
      3- N+C7 Nc6
      4- N+b8 N+b8



      شیوه‌یِ فرجامیابی:

      ١. سپید باید در سه جنبش سه مهره‌یِ سیاه راه بزند.
      ٢. سپید باید در واپسین زدن خود بگونه‌ای باشد که مهره‌یِ سیاه پس از زدن وی, سر جای مهادین خودش برگردد.
      excellent. شما کار پیچیده را انجام دادی فقط کار ساده که نوشتن بود را اشتباه کردی.
      از چپ به راست، ستون a تا h است. + علامت کیش است. x علامت زدن مهره است. فقط برای نوشتن حرکت سوارها از حروف بزرگ استفاده می شود.
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی Russell نمایش پست ها
      درست است
      البته علائم و نام فایل و اینها را قاطی کرده‌ای.
      1-Nf3 e5
      2-Nxe5 Ne7
      3-Nxd7 Nec6
      4-Nxb8 Nxb8
      متشکرم که علائم را درست کردید.

    2. 4 کاربر برای این پست سودمند از MEHDI گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      Mehrbod (10-09-2013),Russell (10-09-2013),shahin (10-09-2013),sonixax (10-09-2013)

    داده‌های جُستار

    کاربری که سرگرم دیدن این جُستار هستند

    هم‌اکنون 1 کاربر سرگرم دیدن این جُستار است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    مجوز های پیک و ویرایش

    • شما نمیتوانید جُستار نوی بفرستید
    • شما نمیتوانید پیکی بفرستید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •