با سلام خدمت شما
اولا به نظرم یک تسلم خاطری با عذاب ظالم به مظلوم داده می شود
ثانیا سبب جلوگیری از گناه می شود
ثالثا خدا بنابر مصلحتی درد مظلوم را از بین نمی برد(ِیعنی شر در عالم بنابر مصلحتی وجود دارد که ما نمی دانیم) - این جواب به مسئله شر تنها جوابی بود که استاد ملکیان آن را قانع کننده می دانست در جزوه مبحث شر و رابطه آن با اوصاف الهی -
رابعا فرض ما در این مبحث وجود خداست و اگر کسی به دلیل اثبات خدا نرسیده در اسلام مستضعف حساب شده و فاقد عذاب به حساب می آید






































آغازگر جُستار


پاسخ با گفتآورد