• Empty
  • قاطی کردم
  • مهربون
  • موفق
  • متعجب
  • مریض
  • مشغول
  • معترض
  • ناراحت
  • هیچ
  • کنجکاو
  • کسل
  • گیج شدم
  • گریه
  • پکر
  • اخمو
  • از خود راضی
  • بی تفاوفت
  • بد جنس
  • بد حال
  • خونسرد
  • خواب آلود
  • خوشحال
  • خجالتی
  • خسته
  • دلواپس
  • رنجور
  • ریلکس
  • سپاسگزار
  • سر به زیر
  • شوکه
  • شاد و سر حال
  • عاشق
  • عصبانی
  • غمگین
  • غافلگیر
  • User Tag List

    نمایش پیکها: از 1 به 10 از 55

    جُستار: تعالیم ارزشمند اسلام

    Threaded View

    1. #9
      نویسنده سوم
      Points: 2,943, Level: 33
      Level completed: 29%, Points required for next Level: 107
      Overall activity: 4.0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience Points
      آغازگر جُستار
      بدون وضعیت
       
      خالی
       
      mmns2001 آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Nov 2012
      نوشته ها
      109
      جُستارها
      2
      امتیازها
      2,943
      رنک
      33
      Post Thanks / Like
      سپاس
      21
      از ایشان 78 بار در 46 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      0 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی Anarchy نمایش پست ها
      دوست گرامی فکر میکنم اون چیزی که ارزش علمی نداره حرف های بدون سند دقیق و بر اساس نظر شخصی هست...من عمدا از سایت های اسلامی مطلب رو به صورت گزینشی و نه فله ای گذاشتم که حرف و حدیثی توش نباشه، حالا بر عکس شده !!!





      سند لطفا !!





      این چه طرز سند دادنی هست !! صفحه رو بگید یا خود مطلب روایت شده رو ...





      خب استاد همین که فرمودید کپی پیست کردم و خوشتون نیومد یک مورد آزاد کردن برده بود با پرداخت زکات...پس یعنی ادعای شما که زکات برای ایجاد برابری بین مسلمانان هست پوچ شد با اعتراف خودتون...زکات اینجا پول زوری بود که محمد میگرفت از خانواده اسیران بدبخت !! یعنی درآمد زایی میکرد...





      حالا شما حرف بدون سند میزنی یا من ؟ طبق قرآن شما در ادیان دیگر هم از قبل بوده...



      یعنی سابقه گرفتن پول زور به گذشته های دور بر میگرده و اصلا چیز جدیدی نبوده !!





      خب پس دیدید که طبق قرآن شما رسم جدید نبوده پول زور گرفتن از بقیه برای پیشبرد اهداف !! اینکه چیزی از نظر شما امکان پذیر نیست یا این سوالات که چرا سال اول نداد ( قوانین اسلامی برای اجرا مدتی به زمان نیاز داشته و پول زور هر زمان که میرسید برای محمد نعمت بود دیگه استاد ) ، مشکل من نیست... کتب تاریخی رو مطالعه بفرمایید !! این همه میگید خنده داره ، چیزی که خنده دار حرف های بی سند زدن هست...

      این خدمت شما :

      ثعلبة بن حاطب انصاری - ویکی فقه



      این هم به نقل از تفسیر المیزان و نمونه در خصوص آیات 75 و 76 سوره توبه :





      پس شما مشکل خودتون رو با قرآن و تاریخ اسلام اول حل کنید...اون چیزی که خنده داره بی اطلاعی شما و در عین حال ادعای زیاد شماست....





      بله میدونم در اثر غارت اموال کاروان ها وضع مالیشون خوب شد...چون محمد که اصولا شغلی جز همین راهزنی نداشت !! اگر داشت برای ما بگید در آمد جناب محمد از کجا تامین میشد ؟؟ بعد هم یعنی اگر کسی به پول رسید از دریافت پول بیشتر خودداری میکنه؟ خب خمس بوده زکات هم اضافه میشه برای پیشبرد امور دیگه... حرف های خنده دار نزنید لطفا !!





      استاد حرف هایی میزنید که علمای اسلامی هم نمیزنند...نخستین آیه در زمینه زکات ، آیه 103 سوره توبه هست :



      سوره انفال در مورد دزدی دیگری به نام غنائم جنگی هست نه زکات !! شما چطور مسلمانی هستی آخه !! ضمنا مشتاقم بدونم نولدکه کجا و چطوری چنین چیزی رو اثبات کرده ؟ این رفرنس های بی سر و ته رو هم ندید لطفا...دقیق بگید که اینجا چنین چیزی رو کسی از شما قبول نمیکنه !!





      البته این 8 مساله که فکر کنم در قرآن نیومده و در همین آیه 103 سوره توبه گفته شده زکات بده تا پاکیزه شی...دیگه بعدا موارد رو احتمالا خودشون منیوال بهش اضافه کردن !! اما وقتی برای آزاد کردن اسیر پول میگرفتن این دیگه درآمدزایی از طریق پول زور بوده نه ایجاد برابری بین مسلمانان !! یا حقوق کارگزاران رو با این پول زور میداده یا اینکه از کفار میگرفتن تا مجبور شن اسلام بیارن...




      تفسیر آخوند بی سواد کدومه برادر !! دیدی همون لینک رو میدیدی و به نقل از تفسیر المیزان منبع اصلی آورده شده(یک مورد از منابع مجمع البیان)...مشکل این هست که شما دنبالش نمیری !!

      من هم از شما سپاسگزارم...
      با درود
      بترتیب مسایلی که گفتید را پاسخ میدهم
      1-حوادث سال یکم و دوم هجری را از طبری یا ابن اثیر بخوانید یا رجوع کنید به فتوح البلدان بلاذری بعد از هجرت پیامبر را بخوانید
      بروشنی مشخص است که مسلمانان(بجز معدودی مانند ابوبکر)از دید مالی بسیار ضعیف بودند تا سریه های و نه پول زیادی داشتند نه برده ای نه اسیری (از سریه حمزه ابن عبدالمطلب شروع می شود رجوع کنید به المغازی تالیف محمد ابن عمر واقدی)
      2-ازاد کردن برده که پول میگرفتند با دادن پول بوده در تاریخ عرب جاهلی(رجوع شود به اخبار مکه ارزقی یا الکامل) پیش از اسلام و کار عرفی بوده در ان زمان
      زکات قضیه ای کاملا جدا دارد یعنی برای بنیان نهادن و کمک به کسانی که از دید مالی ضعیفتر بودند گذاشته شد و البته کسانی که مسلمان میشدند و یا می خواستند مسلمان شوند همین باعث میشد که عده بیشتری مسلمان شوند
      3-قران اشتباه گفته ما در ادیان دیگر بهیچ وجه زکات نداریم نه در تورات هست نه در تلمود هست نه در ادیان ایرانی و نه در انجیل امده در هیچ جا همچین حکم اجتماعی نداریم.احتمالا پیامبر اسلام میخواسته توجیه برای این حکم تازه بنیاد بیاورد
      4-در ضمن مصارف خمس ماند زکات نبوده ولی زکات یک قانون در راستای بنیان نهادن یک اجتماع مدنی هست
      5-.سوره انفال(بدر)که روایتی از ابن عباس هم در التقان فی علوم القران و البته سیره حلبی و چند مرجع دیگر ما داریم و پزوهشهای نولدکه نشان میدهد این سوره اولین سوره در زمان بدر بوده نیمه دوم سال دوم هجری و مشخصا ایه هایی که انفال به ان تعلق می گرفت یکی از انها زکات بوده(اولین فلسفه های زکات در ایات 67 تا 69 انفال هست) البته بعد قضیه کمی تغییر کرده و اولین ایه ای که از لفظ زکات نام برده میشود این اولین جرقه های زکات بوده که قنایم و اسیران حاصل امده و پول حاصل امده از انان اولین قوانین اقتصادی را برای ان جامعه نو بنیاد لازم می نمود و سپس ایه 2 سوره بقره هست کع این مورد در ان امده
      سوره توبه بعد اینها گفته شده(تاریخ قران باید بخوانید این مربوط به سال 8 هجری است و از دیید زمانی یک سوره ما قبل اخر قران می باشد یعنی قبل از سوره مایده که اخرین سوره قران بوده)
      در ضمن رفرنس بی سرو ته نیست شما باید رجوع کنید ببینید چگونه بوده بنده که نمی توانم در هر پستم 100 صفحه از مراجع و پزوهشهای مختلف تایپ کنم و سپس برای شما نتیجه بگیرم که از دید عقلی و علمی چگونه به این نتیجه رسیدم.
      ترتیبی که نولدکه پیشنهاد میدهد و در تاریخ قران خود دلایلش را بیان می کند در سوره های مدنی بشرح ذیل است
      2 98 64 62 8 47 3 61 57 4 65 59 33 63 24 58 22 48 66 60 110 49 9 5
      6- از تفسیر المیزان می اورید؟
      .تفسیر المیزان کتاب خوبی است ولی به عنوان داستان عمدتا کاربرد دارد و البته در برخی موارد شان نزولها را خوب اورده0نکات علمی خوبی دارد) و البته نقطه قوت ان تعالیم اجتماعی است که علامه طباطبایی کوشش در القا ان به جامعه دارد و این بسیار هم خوب است ولی از دید دانش این کتاب قدرت چندانی ندارد
      مجمع البیان این داستان را از کجا اورده؟(داستان گوسپندان)
      اگر همچین چیزی هم بوده در شان نزول ایه 103 توبه خوب این دلیل بر بد بودن زکات نیست
      شخصی نداده زکاتش را با این ایه تحریم شده(امروز هم کسی مالیات ندهد تحریم میشود) این چه ایرادی دارد؟
      در ضمن ما مصارف زکات را در ایه 60 سوره توبه داریم(8 مرورد گفته شده)
      البته باید دقت کرد از لفظ صدقه در انجا استفاده شده ولی صدقه و زکات هر دو یک مصرف و یک کاربرد را داشتند ولی صدقه اختیاری بود زکات همچون قانونی گزارده شده بود
      پولهایی همچون زکات و صدقه در ابتدا اختیاری بود یعنی پیش از بدر در سال اول هجری ما کمکها را داریم از سوی خود مسلمانان که وضعیت مالی بهتری داشتند و در سوره انفال(. بعد از جنگ بدر)و در زمان جنگ با یهودیان کم کم با افزایش داری ها و همچنین افزایش مسلمانان این بصورت یک قانون اجرایی در جامعه و همانطور که گفتم در ایه 2 سوره بقره از ان یاد می شود و سپس در ایات دیگر امری مهم و در کنار نماز همواره ذکر می شود سپس در سال 8 هجری در سوره توبه ما داریم که مصارف ان به دقت تعیین می گردد تا از هرج و مرج در مصرف ان خودداری شود
      در ضمن هی به بنده استاد نگویید زیرابرای بنده در بر گیرنده موضوع نیست و از تحقیر و ریشخند بپرهیزید زیرا در گفتمان سودی ندارد و موجب افزایش تشنج و از میان رفتن فضای علمی میشود
      و البته زیاد به برداشت از سایتهایی دیگر و کپی نپردازید زیرا پژوهشهای قوی کمتر در نت به نمایش گذاشته می شود و البته برخی موارد هم موجود است
      این موارد که در ویکی پدیا و سایتهایی دیگر که اوردید برای اطلاع عمومی کاربران مفید هست و از دید فنی نیازمند بازنگری است
      سپاسگذارم
      ویرایش از سوی mmns2001 : 07-02-2013 در ساعت 04:30 AM

    2. یک کاربر برای این پست سودمند از mmns2001 گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      sonixax (07-01-2013)

    داده‌های جُستار

    کاربری که سرگرم دیدن این جُستار هستند

    هم‌اکنون 1 کاربر سرگرم دیدن این جُستار است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    جُستارهای همانند

    1. تناقض در تعاریف موجود از خدا
      از سوی Theodor Herzl در تالار فلسفه و منطق
      پاسخ: 23
      واپسین پیک: 01-16-2013, 07:05 AM
    2. رویای صادقه و تعبیر خواب
      از سوی Soheil در تالار گفتگوی آزاد
      پاسخ: 10
      واپسین پیک: 12-13-2012, 04:27 PM
    3. تعریف دوستی
      از سوی Mehrbod در تالار هماندیشی
      پاسخ: 43
      واپسین پیک: 12-06-2012, 07:55 PM
    4. پاسخ: 43
      واپسین پیک: 09-10-2012, 10:38 AM

    مجوز های پیک و ویرایش

    • شما نمیتوانید جُستار نوی بفرستید
    • شما نمیتوانید پیکی بفرستید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •