• Empty
  • قاطی کردم
  • مهربون
  • موفق
  • متعجب
  • مریض
  • مشغول
  • معترض
  • ناراحت
  • هیچ
  • کنجکاو
  • کسل
  • گیج شدم
  • گریه
  • پکر
  • اخمو
  • از خود راضی
  • بی تفاوفت
  • بد جنس
  • بد حال
  • خونسرد
  • خواب آلود
  • خوشحال
  • خجالتی
  • خسته
  • دلواپس
  • رنجور
  • ریلکس
  • سپاسگزار
  • سر به زیر
  • شوکه
  • شاد و سر حال
  • عاشق
  • عصبانی
  • غمگین
  • غافلگیر
  • User Tag List

    نمایش پیکها: از 1 به 10 از 17

    جُستار: استدلال صفات ناسازگارخدا

    Hybrid View

    1. #1
      مدیر تالار
      Points: 94,728, Level: 100
      Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
      Overall activity: 99.7%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience PointsGot three Friends
      وضعیت؟
       
      Empty
       
      kourosh_bikhoda آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Oct 2010
      ماندگاه
      صهیونیستستان
      نوشته ها
      2,339
      جُستارها
      40
      امتیازها
      94,728
      رنک
      100
      Post Thanks / Like
      سپاس
      4,209
      از ایشان 4,997 بار در 2,197 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      26 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی fariborzyazdani نمایش پست ها
      با سلام مجدد و تشکر از دوست عزیز که به من لطف دارند

      توالی مفهومی نیست که از زمان ناشی شود بلکه زمان (در اینجا) به معنی "درک" توالی است(آیا میتوان زمان را بدون توالی درک کرد؟!)
      این درک توالی را نمیتوان مختص به ماده دانست بلکه هر موجودی که ذی شعور دانسته شود لزوما درکی از توالی نیز دارد
      درمورد وجود نداشتن موجودی که توالی ندارد ، چنین ادعایی گفته نشد بلکه میتوان موجودی(غیر مادی) را تصور کرد که فارغ از زمان است ولی این موجود نه تغییر میکند و نه میتواند تغییر ایجاد کند صفت شعور را نیز نمیتوان به آن نسبت داد.
      صحبت اصلی من هم همین است که یا خدا از بند زمان جداست پس نمیتواند تغییر کند یا تغییر(آفرینش) ایجاد کند
      یا در زمان است (یعنی توالی را درک میکند پس گذر زمان را جس میکند)که در اینصورت سوال بالا مطرح میشود که آیا میتواند آینده را تغییر دهد برای موجودی که آینده را نمیداند تغییر آینده معنا ندارد ولی موجودی که عالم مطلق دانسته میشود تغییر آینده به معنی "تغییر علمش به آینده است"(آینده ای که خودش زمانی آنرا ایجاد کرده)
      بله در این مورد اشکالی به نظرم نمی رسه ولی اجازه بدید به منابع بیشتری رجوع کنم شاید پاسخی پیدا کردم.

      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی fariborzyazdani نمایش پست ها
      سوال اصلی این است که آبا میتواند این "یک لحظه" را تغییر دهد مثلا یک "یک لحظه ی" دیگر به جای آن قرار دهد(ببیند)
      لحظه دیگر معنا نداره. گفتم که این سخن برابر است با هیچ. چون طبق ادعا در اون لحظه، همه ممکنات موجودند.

      چو بخت عرب بر عجم چیره گشت --- هـمـه روز ایـرانیـان تـیـره گـشـت
      جهـان را دگـرگونه شـد رسم و راه --- تـو گـویـی نتـابـد دگـر مـهر و مـاه
      ز مـی نشئه و نغمه از چـنگ رفـت --- ز گل عطر و معنی ز فرهنگ رفت
      ادب خــوار شــد، هـنـر شـد وبــال --- بـه بستـنـد انـدیشـه را پـر و بــال
      «توصیف فردوسی بزرگ از تازش اسلام به ایران»

      خردگرایی و ایمان ستیزی

    2. 3 کاربر برای این پست سودمند از kourosh_bikhoda گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      Anarchy (05-13-2011),doubt (01-14-2011),fariborzyazdani (01-14-2011)

    داده‌های جُستار

    کاربری که سرگرم دیدن این جُستار هستند

    هم‌اکنون 1 کاربر سرگرم دیدن این جُستار است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    مجوز های پیک و ویرایش

    • شما نمیتوانید جُستار نوی بفرستید
    • شما نمیتوانید پیکی بفرستید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •