Warning: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in ..../includes/class_bbcode.php on line 2958
محدث یا قدیم بودن جهان
  • Empty
  • قاطی کردم
  • مهربون
  • موفق
  • متعجب
  • مریض
  • مشغول
  • معترض
  • ناراحت
  • هیچ
  • کنجکاو
  • کسل
  • گیج شدم
  • گریه
  • پکر
  • اخمو
  • از خود راضی
  • بی تفاوفت
  • بد جنس
  • بد حال
  • خونسرد
  • خواب آلود
  • خوشحال
  • خجالتی
  • خسته
  • دلواپس
  • رنجور
  • ریلکس
  • سپاسگزار
  • سر به زیر
  • شوکه
  • شاد و سر حال
  • عاشق
  • عصبانی
  • غمگین
  • غافلگیر
  • User Tag List

    نمایش پیکها: از 1 به 10 از 14

    جُستار: محدث یا قدیم بودن جهان

    Threaded View

    1. #11
      نویسنده دوم
      Points: 7,750, Level: 58
      Level completed: 50%, Points required for next Level: 200
      Overall activity: 0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience Points
      آغازگر جُستار
      xammâr
       
      Empty
       
      meaning آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Dec 2012
      نوشته ها
      235
      جُستارها
      3
      امتیازها
      7,750
      رنک
      58
      Post Thanks / Like
      سپاس
      173
      از ایشان 716 بار در 227 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      2 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی Mehrbod نمایش پست ها
      محدث = آفریده؟
      قدیم = ازلی؟

      آری؛ از آنجایی كه قدیم بودن جهان را فلاسفه ی بزرگی مانند ابو علی سینا اثبات كرده اند چون قدیم بودن به معنای ازلی بودن است و همان طور كه می دانیم قدیم نام یكی از اسماء خداوند در دعای جوشن كبیر است پس خود به خود با اثبات قدیم بودن جهان توسط فلاسفه؛ خدا هم كنار می رود چون دیگر جهان نیازی به آفریننده ندارد همیشه بوده هست و خواهد بود برای همین هم هست كه امام محمد غزّالی در كتاب «تهافت الفلاسفه» فلاسفه ای را كه قائل به قدیم بودن جهان هستند را تكفیر كرده و مرتد اعلام كرده است.
      تهافت‌الفلاسفه - WiKi

      اما درباره فرتوری كه آوردید خیلی ممنون كه هم ارزی جرم و انرژی را به راستی نشان داده اید؛اما من نهوشیدم كه چرا «مایه» را با تو پیكان به طرف «توانمایه» و «تنمایه» نشان داده اید شما كه می گوید نسبیت خاص انیشتن رابطه هم ارزی جرم و انرژی را نشان می دهد پس در كدام زاویه از دانش فیزیك اثبات شده كه «مایه» همان «تنمایه» و «توانمایه» است كه شما با پیكان آن ها را به هم متصل كرده اید؟!
      پس در فیزیک (نسبیت) دگرسانی میان گِنِ (جنس, type) تنمایه و توانمایه ندارید,
      این درست!
      ....هر دو یک چیز یکسان و همارز (=«مایه»), ولی در دو چهره‌یِ گوناگونِ تنمایه و توانمایه میباشند
      ولی ببینید؛به نگرم شما هم اینجا دچار این سوء برداشت شده اید كه رابطه هم ارزی جرم و انرژی را هم ارزی ماده و انرژی هم می دانید در حالی كه این اشتباه است چرا كه نسبیت خاص انیشتن می گوید جرم و انرژی هم ارز هستند نه ماده و انرژی!
      مهربد گرامی شما می توانید رفرنسی به من نشان دهید كه بگوید ماده و انرژی هم ارز هستند؟!


    2. 5 کاربر برای این پست سودمند از meaning گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      iranbanoo (03-13-2013),Mehrbod (03-13-2013),Russell (03-13-2013),sonixax (07-27-2013),undead_knight (03-14-2013)

    داده‌های جُستار

    کاربری که سرگرم دیدن این جُستار هستند

    هم‌اکنون 1 کاربر سرگرم دیدن این جُستار است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    مجوز های پیک و ویرایش

    • شما نمیتوانید جُستار نوی بفرستید
    • شما نمیتوانید پیکی بفرستید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •