• Empty
  • قاطی کردم
  • مهربون
  • موفق
  • متعجب
  • مریض
  • مشغول
  • معترض
  • ناراحت
  • هیچ
  • کنجکاو
  • کسل
  • گیج شدم
  • گریه
  • پکر
  • اخمو
  • از خود راضی
  • بی تفاوفت
  • بد جنس
  • بد حال
  • خونسرد
  • خواب آلود
  • خوشحال
  • خجالتی
  • خسته
  • دلواپس
  • رنجور
  • ریلکس
  • سپاسگزار
  • سر به زیر
  • شوکه
  • شاد و سر حال
  • عاشق
  • عصبانی
  • غمگین
  • غافلگیر
  • User Tag List

    نمایش پیکها: از 1 به 10 از 17

    جُستار: استدلال صفات ناسازگارخدا

    Hybrid View

    1. #1
      رهگذر
      Points: 1,220, Level: 19
      Level completed: 20%, Points required for next Level: 80
      Overall activity: 0%
      بدون وضعیت
       
      خونسرد
       
      fariborzyazdani آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Jan 2011
      نوشته ها
      15
      جُستارها
      2
      امتیازها
      1,220
      رنک
      19
      Post Thanks / Like
      سپاس
      40
      از ایشان 54 بار در 15 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      0 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)

      Smile صفات متناقض

      با سلام به همه دوستان ،
      یکی دیگر از صفات شبهه برانگیز "دانای کل" است
      مفهوم موجودی که تمام دانستنیها را بداند در خود تناقض دارد زیرا به محض اینکه ادعا شود موجودی همه چیز را میداند یک چیز جدید برای دانستن به وجود می آید و آن همین "موجودی همه چیز را میداند" است واگر باز ادعا شود که آن موجود این را هم میداند باز هم چیز جدیدی برای دانستن بوجود می آید و این سلسله تا بینهایت ادامه پیدا میکند.
      دلیل اینکه نمیتوان ادعا کرد موجودی همه چیز را میداند به این سبب است که دانستنیها ،محدود و متناهی نیستند تا موجودی تمام آنرا بداند
      -------------------------------

      تناقض دیگردر دو صفت "دانای کل" و "توانای کل" است
      1. خداوند همه چیز را میداند
      2. خداوند به انجام همه چیز تواناست
      3. آیا خداوند میتواند "علم خود به آینده" را تغییر دهد؟
      4. اگر میتواند پس دانای کل نیست
      5. اگر نمیتواند پس توانای کل نیست
      6.موجودی که در خود تناقض دارد نمیتواند موجود باشد(نتیجه از 5،4)

      شبهات:
      شاید ادعایی که در مورد سنگ بزرگ یا تخم مرغ وجهان میشود در این مورد هم گفته شود که اگر چیزی را خداوند نمیتواند ایجاد کند به دلیل فقر وجودی خود آن چیز است (البته در این مورد هم پاسخهایی موجود است)
      ولی مسئله گفته شده در بالا تفاوت بنیادینی دارد زیرا تغییر آینده ای که خود خدا (به گفته خداباوران) آن را ایجاد کرده فقر وجودی ندارد و غیرممکن نیست چون یکبار ایجاد شده



    2. 6 کاربر برای این پست سودمند از fariborzyazdani گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      Anarchy (05-13-2011),doubt (01-08-2011),Mehrbod (01-08-2011),Nigel (01-08-2011),Russell (01-08-2011),sonixax (01-08-2011)

    3. #2
      مدیر تالار
      Points: 94,728, Level: 100
      Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
      Overall activity: 99.7%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience PointsGot three Friends
      وضعیت؟
       
      Empty
       
      kourosh_bikhoda آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Oct 2010
      ماندگاه
      صهیونیستستان
      نوشته ها
      2,339
      جُستارها
      40
      امتیازها
      94,728
      رنک
      100
      Post Thanks / Like
      سپاس
      4,209
      از ایشان 4,997 بار در 2,197 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      26 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی fariborzyazdani نمایش پست ها
      تناقض دیگردر دو صفت "دانای کل" و "توانای کل" است
      1. خداوند همه چیز را میداند
      2. خداوند به انجام همه چیز تواناست
      3. آیا خداوند میتواند "علم خود به آینده" را تغییر دهد؟
      4. اگر میتواند پس دانای کل نیست
      5. اگر نمیتواند پس توانای کل نیست
      6.موجودی که در خود تناقض دارد نمیتواند موجود باشد(نتیجه از 5،4)
      شبهات:
      شاید ادعایی که در مورد سنگ بزرگ یا تخم مرغ وجهان میشود در این مورد هم گفته شود که اگر چیزی را خداوند نمیتواند ایجاد کند به دلیل فقر وجودی خود آن چیز است (البته در این مورد هم پاسخهایی موجود است)
      ولی مسئله گفته شده در بالا تفاوت بنیادینی دارد زیرا تغییر آینده ای که خود خدا (به گفته خداباوران) آن را ایجاد کرده فقر وجودی ندارد و غیرممکن نیست چون یکبار ایجاد شده
      در بند 3 پرسیدید علم خود به آینده ولی در شبهه پاسخ این رو دادید که خود آینده رو نمیتونه! کدام درسته؟

      من به نظرم میاد این ایراد وارد نیست چون خداوند همه چیز رو در یک "اکنون" میبینه. آینده و گذشته معنا نداره.

      چو بخت عرب بر عجم چیره گشت --- هـمـه روز ایـرانیـان تـیـره گـشـت
      جهـان را دگـرگونه شـد رسم و راه --- تـو گـویـی نتـابـد دگـر مـهر و مـاه
      ز مـی نشئه و نغمه از چـنگ رفـت --- ز گل عطر و معنی ز فرهنگ رفت
      ادب خــوار شــد، هـنـر شـد وبــال --- بـه بستـنـد انـدیشـه را پـر و بــال
      «توصیف فردوسی بزرگ از تازش اسلام به ایران»

      خردگرایی و ایمان ستیزی

    4. 3 کاربر برای این پست سودمند از kourosh_bikhoda گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      Anarchy (05-13-2011),doubt (01-11-2011),Russell (01-11-2011)

    داده‌های جُستار

    کاربری که سرگرم دیدن این جُستار هستند

    هم‌اکنون 1 کاربر سرگرم دیدن این جُستار است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    مجوز های پیک و ویرایش

    • شما نمیتوانید جُستار نوی بفرستید
    • شما نمیتوانید پیکی بفرستید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •