• Empty
  • قاطی کردم
  • مهربون
  • موفق
  • متعجب
  • مریض
  • مشغول
  • معترض
  • ناراحت
  • هیچ
  • کنجکاو
  • کسل
  • گیج شدم
  • گریه
  • پکر
  • اخمو
  • از خود راضی
  • بی تفاوفت
  • بد جنس
  • بد حال
  • خونسرد
  • خواب آلود
  • خوشحال
  • خجالتی
  • خسته
  • دلواپس
  • رنجور
  • ریلکس
  • سپاسگزار
  • سر به زیر
  • شوکه
  • شاد و سر حال
  • عاشق
  • عصبانی
  • غمگین
  • غافلگیر
  • User Tag List

    نمایش پیکها: از 1 به 10 از 44

    جُستار: خلاصه کتاب + دانلود : اسلامهای متعارض نوشته امیرحسین خنجی

    Threaded View

    1. #27
      سرنویسنده سوم
      Points: 50,772, Level: 100
      Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
      Overall activity: 0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience Points
      آغازگر جُستار
      بدون وضعیت
       
      خالی
       
      Agnostic آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Oct 2011
      نوشته ها
      2,538
      جُستارها
      67
      امتیازها
      50,772
      رنک
      100
      Post Thanks / Like
      سپاس
      2,650
      از ایشان 3,328 بار در 1,555 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      3 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      اسلام اهل سنت2– (امامان شیعه و خاندانشان با امویان بیعت می کردند)

      اساسی ترین جنبۀ عقاید مُرجئه توجیهِ وضع موجود و تسلیم دربرابِرآن بود. ریشه های فکری آﻧﻬا بەآغاز خلافتِ معاویه برمیگردد کە خلافتش توسط امام حسن وب رادرانش پذیرفته شد و بنی هاشم همگی با او بیعت کردند.
      بیشینۀ اصحاب پیامبر ۔یعنی قریش و انصار۔در آنزمان همین گرایش فکری را داشتند.

      بعدها کە یزید بە خلافت نشست ابن الحنفیه (پسِرامام علی) و برادرانش عمر و عبیدالله، و عموزادگانشان عبدالله و عُبَیدالله (فرزندانعباس) با یزیدبیعت کرده ازمخالفت با او خودداری ورزیدند ، با حسین همراهی نکردند، و پس ازفاجعۀکربلا کە بخشی ازمردم مدینه قیام موسوم «حَرّه» را بر ضد یزید بە راه افکندند آﻧﻬا از مدینه رفتند تا در قیام مردم مدینه بر ضد یزید شرکت نکنند؛ و حتی امویانِ مدینه را مورد حمایت قرار دادند.

      نیزعلی ابن حسین (زین العابدین ) و ابن الحنفیه و همۀ بازماندگان خانداﻧﻬای اصحاب پیامبر در سال ۷۳ با عبدالملک مروان بیعت کردند.

      محمدابن علی(امام باقر)نیز شیوۀ امام حسن و محمدابن الحنفیه وعلی ابن حسین رابا خلفای اموی دنبال کرد ، و این راهی بود کە فرزندان اصحاب پیامبر از قریش و انصار دنبال کردند.

      منظور آنکە تفکِر مُرجئی یک جریان فکری بودکەدرمیان عموم قبایل حجاز شامل مکه ومدینه و طائف و نیزدر بسیاری ازقبایل عرب عراق و شام وایران جریان داشت.

      ص 108

    2. 2 کاربر برای این پست سودمند از Agnostic گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      Anarchy (09-07-2012),sonixax (09-07-2012)

    داده‌های جُستار

    کاربری که سرگرم دیدن این جُستار هستند

    هم‌اکنون 1 کاربر سرگرم دیدن این جُستار است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    جُستارهای همانند

    1. پاسخ: 22
      واپسین پیک: 04-17-2014, 03:53 PM
    2. تناقض در تعاریف موجود از خدا
      از سوی Theodor Herzl در تالار فلسفه و منطق
      پاسخ: 23
      واپسین پیک: 01-16-2013, 07:05 AM
    3. رویای صادقه و تعبیر خواب
      از سوی Soheil در تالار گفتگوی آزاد
      پاسخ: 10
      واپسین پیک: 12-13-2012, 04:27 PM
    4. تعریف دوستی
      از سوی Mehrbod در تالار هماندیشی
      پاسخ: 43
      واپسین پیک: 12-06-2012, 07:55 PM

    کلیدواژگان این جُستار

    مجوز های پیک و ویرایش

    • شما نمیتوانید جُستار نوی بفرستید
    • شما نمیتوانید پیکی بفرستید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •