• Empty
  • قاطی کردم
  • مهربون
  • موفق
  • متعجب
  • مریض
  • مشغول
  • معترض
  • ناراحت
  • هیچ
  • کنجکاو
  • کسل
  • گیج شدم
  • گریه
  • پکر
  • اخمو
  • از خود راضی
  • بی تفاوفت
  • بد جنس
  • بد حال
  • خونسرد
  • خواب آلود
  • خوشحال
  • خجالتی
  • خسته
  • دلواپس
  • رنجور
  • ریلکس
  • سپاسگزار
  • سر به زیر
  • شوکه
  • شاد و سر حال
  • عاشق
  • عصبانی
  • غمگین
  • غافلگیر
  • User Tag List

    نمایش پیکها: از 1 به 10 از 23

    جُستار: آیا خداوند اعمال قبیح را انجام می دهد؟

    Threaded View

    1. #19
      مدیر تالار
      Points: 94,728, Level: 100
      Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
      Overall activity: 99.7%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience PointsGot three Friends
      وضعیت؟
       
      Empty
       
      kourosh_bikhoda آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Oct 2010
      ماندگاه
      صهیونیستستان
      نوشته ها
      2,339
      جُستارها
      40
      امتیازها
      94,728
      رنک
      100
      Post Thanks / Like
      سپاس
      4,209
      از ایشان 4,997 بار در 2,197 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      26 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی ahlobit نمایش پست ها
      متکلمان این دلایل را برای اثبات اینکه خدا عمل قبیح را انجام نمی دهد،می اورند
      من می خواستم این دلیل را برای شما اورده و اگر نقدی بران دارید بشنوم:
      دلیل اول
      کارهای قبیحی که توسط انسان انجام می شود یا منشاش ترس است یا جهل یا عدم قدرت اوست
      و اما اینها همه نقص است و برای خدا نقص معنا ندارد(چون نامحدود است)
      این حرفها یک مقدار کودکانست. کسی نمیاد صفات خدا رو تشریح و تثبیت کنه. هدفی برای اینکار وجود نداره. هدف اثبات وجود یا عدم وجود خداست بوسیله صفاتش که قبلن فقط و فقط بیان شده اند (نه تشریح و بسط داده شده). برای این کار هم معمولن از یک سری مقدمات به یک سری نتایج که یک یا چند ویژگی یا صفت هستند میرسند. سپس این ویژگی یا صفات را به موصوفی دارای اون خصوصیات پیوند میدهند. مانند اینکه از سلسله علل به یک مفهوم به نام علت العلل می رسند. در غیر اینصورت خیلی کار بیهوده ایست که یک خدافروش بیاد و مثلن صفت کمال مطلق او رو تشریح کنه. صفات خدا بین فلاسفه مشترک هستند و کمتر کسی با اونها مشکل داره. در فلسفه روز خدا کمال داره و باقی چیزها هم از این کمال مشتق میشوند مثل خوبی و قدرت و الباقی. موضوع اصلی اینه که موصوفی با این صفات اصلن میتونه وجود داشته باشه یا خیر.

      چو بخت عرب بر عجم چیره گشت --- هـمـه روز ایـرانیـان تـیـره گـشـت
      جهـان را دگـرگونه شـد رسم و راه --- تـو گـویـی نتـابـد دگـر مـهر و مـاه
      ز مـی نشئه و نغمه از چـنگ رفـت --- ز گل عطر و معنی ز فرهنگ رفت
      ادب خــوار شــد، هـنـر شـد وبــال --- بـه بستـنـد انـدیشـه را پـر و بــال
      «توصیف فردوسی بزرگ از تازش اسلام به ایران»

      خردگرایی و ایمان ستیزی

    2. 5 کاربر برای این پست سودمند از kourosh_bikhoda گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      Agnostic (06-23-2012),Anarchy (06-22-2012),Russell (06-23-2012),sonixax (06-22-2012),Theodor Herzl (06-23-2012)

    داده‌های جُستار

    کاربری که سرگرم دیدن این جُستار هستند

    هم‌اکنون 1 کاربر سرگرم دیدن این جُستار است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    مجوز های پیک و ویرایش

    • شما نمیتوانید جُستار نوی بفرستید
    • شما نمیتوانید پیکی بفرستید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •