سلام, عصر بخیر

گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی Anarchy نمایش پست ها
ممنون اگه فرصت شد میخونم ولی محتوای کتاب که کمکی به حل مشکل فلسطینی ها نمیکنه !!
نمی‌دونم شما یهودی هستید یا نه, اسرائیلی هستید یا خیر ولی بهتره با هم رو راست باشیم چون اینجا منُ شما سرنوشت کسی رُ مشخص نمی‌کنیم, نه اسرائیل و نه فلسطین.
مظلوم نمایی اسرائیل و قربانی نشون دادن یهود, برای سیاست مدارها و بحث‌های سطحی خوبه ولی اینجا, برای چی؟ من شخصاً به فلسطین اهمیت نمی‌دم. حرف یاسر عرفات رُ هم یادم هست که گفت "ما با ایران دوستیم ولی صدام برادر منه" , اسرائیلُ هم دوست به حساب نمیارم, شاپور بختیار صریحاً از موساد خواسته بود که خمینی رُ قبل از اینکه به ایران برسه سر به نیست کنن ولی اونا هم دنبال قطب قدرت شدن خودشون بودن. پس در این بزنگاه هم چیزی به اسم دوستی رُ باقی نگذاشتن.
در زمان حال هم ترور‌ دانشمندان ایرانی و حمله سایبری به تاسیسات اتمی ایران رُ داریم. مخالفت با توافق هسته‌ایی و تهدید کشور ایران به تهاجم نظامی. از سوی دیگه باز همون داستان دوستی با ایران و برادری با عربِ فلسطینی‌‌ها و لبنانی‌ها ادامه داره.

شاید تصویر مبهمی رُ ارائه کرده باشم ولی برای اینکه بدونی دارم در سطح کلان صحبت می‌کنم, باید بگم اگر اختیار این امر به دست من باشه که بین جبهه اسرائیل و کشورهای عربی یکی رُ انتخاب کنم, من اسرائیلُ به کشورهای عربی ترجیح می‌دم. ( البته قبلاً بیشتر ترجیح میدادم الان با احتیاط ترجیح می‌دم.در حالت عادی دیپلماسی هم ما باید با همه روابط خوب داشته باشیم)
و باید اضافه کنم که نتانیاهو یک ابلهه! همردیف جرج بوش پسر و احمدی نژاد و اردوغان. و حالا که احمدنژاد و جرج بوش در صحنه سیاسی نیستن, از همیشه بیشتر ناجور جلوه می‌کنه.

مسئله فلسطین خواه ناخواه حل می‌شه, چیزی که بوجود اومده, مسئله اسرائیله با دنیا. سیاست مظلوم نمایی به شکل تهوع آوری از کنترل خارج شده. دوباره من باید برگردم به ضرب المثل مسگر و آهنگر و بگم که همونطور که یه یهودی انتظار داره به خاطر عمل پدرانش جزا نبینه, یک آلمانی هم همین انتظار رُ داره. خیلی‌ها میل دارن که این صفحه‌ از تاریخ رُ (جنگ جهانی دوم) ورق بزنن و به صفحه بعد برن ولی, من فکر می‌کنم سرانجام این صفحه پاره خواهد شد. اسرائیل به اندازه کافی از جنگ جهانی استخراج کرده و سود برده و فشار بیشتر, باعث تخریب خواهد شد.
نقش بچه نق نقو رُ بازی کردن برای امریکا روابط این دو کشورُ به گند کشیده. تا حد نمایش مسخره دعوت کردن از نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره بین احزاب امریکا تنش ایجاد کرده. این به سود اسرائیل نیست.
ساختار ذهنی-عملی قربانی نمایی و قوم برگزیده بودن باعث مشکلات جدی برای کشور اسرائیل خواهد شد. افراط جایی درسته که هدف رسیدن به توازن باشه و جبران کردن عقب افتادگی‌ها ولی قوم یهود به خاطر خوی دراماتیکش, همه چیزُ به سمت نبرد نهایی می‌بره.