به طور مشخص در حیواناتی مثل اسب و الاغ و میمون که من با چشم خود مشاهده کرده ام هیچ اثری از این غلاف در آلت آنها وجود ندارد و ادعای فوق مصداق ندارد.
شخصى از امام صادق پرسید: آیا جائز است که به کارهاى خدایى و در خلقت او دست ببریم؟حالا شما جواب مذهبی اون سوال رو بده که اگه قراره غلاف برداشته بشه بعد از تولد ، خدای "حکیم" و "علیم" شما اصلا چرا خلقش کرد ؟
حضرت فرمود: نه.
گفت: پس چرا ختنه مى کنید و پوستى را که خدا خلق کرده، جدا مى نمایید؟ آیا خدا این پوست را اضافه و بر اساس غیر حکمت آفریده است؟
امام صادق (ع) فرمود: خلقت آن پوست بر اساس حکمتى است. ازاله آن بر اساس حکمتى بالاتر است. همان طورى که وقتى بچه به دنیا مى آید، ناف او به مادرش وصل است، این هم مخلوق خدا است و خدا این طور قرار داده، ولى براى نجات فرزند و مادر، خداوند حکیم دستور داده آن را قطع کنیم.
همین طور ناخن هاى انسان را خدا خلق کرده و بلند شدن آن ها بر اساس قانون خدا است. خدا مى توانست از اول ناخن ها را طورى بیافریند که همیشه به اندازه خاصى باشد، ولى با این حال چون بزرگ مى شود، به ما دستور داده که آن ها را کوتاه کنیم.
موهاى بدن نیز همین طور، یا در مورد گاوهاى نر اگر آن ها را اخته کنیم، براى انسان نافع تر خواهد بود. این گونه دخالت ها در خلقت، منافاتى با حکمت الهى ندارد. بر اساس مصلحتى بالاتر صورت مى گیرد.