اینی که من گذاشتم فقط یک تسلای دست دوم جهت فروش هست از بزرگترین سایت جستجوی ماشین در آلمان! حالا همون هست یا نیست زیاد مهم نیست چون محصولات این کمپانی همه توی همین مایه ها هست قیمتش!
قیمت فراری صفر کیلومتر هم :
Ferrari F430 Spider "NEU" ohne Km Lp. 210.000 als Cabrio/Roadster in Mühlheim/Main
یعنی قیمت صفرش تو مایه های دست دوم این هست! خود شما بودی این جیگر طلای 489 اسب بخاری رو میخریدی یا تسلا ؟ :دی
من یکی که هیچ وقت این کار رو نمیکنم به خصوص که پشت هر دوتاش نشستم و به جرات میتونم بگم رانندگی با تسلا اصلن حال نمیده.
عمرش به طرز استفاده ی صاحب ماشین بستگی داره و اغلب 4 سال! یعنی شما بعد از 4 سال باید نصف قیمت ماشین (در روز خرید) و کل قیمت ماشین (پس از 4 سال) رو بدید باتری عوض کنید!!!!!!
Hybrid ها عمر باتریشون بیشتره برای همین به صرفه تر هستند، افت قیمتشون هم خیلی کمتره.
این باتری ها خیلی گنده هستند!
و مکان قرار گیریشون برای اینکه فضای ماشین حروم نشه معمولن زیر صندلی سرنشینان عقب هستش! یعنی تعویضشون کار سختی هست حتا اگر ماژولار باشند (که البته مدل جدیدهاش هستند) .
شما فکر کن قرار باشه هر 150 کیلومتر لاستیک ماشین رو عوض کنی! اصلن اون رو میخری ؟! شارژ به هر حال به صرفه تره! مثلن میری توی یک فروشگاهی خرید همونجا میزنی شارژ میشه (بیشتر پارکینگهای این فروشگاه ها ایستگاه شارژ دارند بعضی ها هم مجانی هستند اصلن).
ولی باز به صرفه تر از برقی خالی هستش! چرا ؟!
1 - مجبور به توقف برای شارژ نیستید.
2 - اگر باتری ماشین خراب بشه یا خالی بشه باز هم میتونید به راهتون ادامه بدید و ماشین گیر نمیکنه.
3 - هزینه ی نگهداری کمتری دارند.
4 - در صورت خرابی باتری اجباری برای تعویضش نیست!
5 - افت قیمت ماشین خیلی کمتره!
6 - میشه گفت با یک بار پر کردن باک ماشین میتونید حدود یک ماه با ماشین رانندگی کنید البته اگر مقدار مصرفتون از ماشین خیلی زیاد نیست! مثلن من ماهی 3 تا 5 هزار کیلومتر ماشینم رو راه میبرم! پس اگر دست من باشه بیشتر از یک باک لازمم میشه در ماه.