Warning: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in ..../includes/class_bbcode.php on line 2958
فلسفه‌یِ بکارت
  • Empty
  • قاطی کردم
  • مهربون
  • موفق
  • متعجب
  • مریض
  • مشغول
  • معترض
  • ناراحت
  • هیچ
  • کنجکاو
  • کسل
  • گیج شدم
  • گریه
  • پکر
  • اخمو
  • از خود راضی
  • بی تفاوفت
  • بد جنس
  • بد حال
  • خونسرد
  • خواب آلود
  • خوشحال
  • خجالتی
  • خسته
  • دلواپس
  • رنجور
  • ریلکس
  • سپاسگزار
  • سر به زیر
  • شوکه
  • شاد و سر حال
  • عاشق
  • عصبانی
  • غمگین
  • غافلگیر
  • User Tag List

    نمایش پیکها: از 1 به 10 از 57

    جُستار: فلسفه‌یِ بکارت

    Threaded View

    1. #11
      دفترچه نویس
      Points: 166,927, Level: 100
      Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
      Overall activity: 0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience PointsGot three Friends
      نِشان‌ها:
      Community Award
      بدون وضعیت
       
      Empty
       
      Russell آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Nov 2010
      نوشته ها
      6,147
      جُستارها
      65
      امتیازها
      166,927
      رنک
      100
      Post Thanks / Like
      سپاس
      19,613
      از ایشان 15,276 بار در 5,851 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      67 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی Alice نمایش پست ها
      بله تعبیر ژنی فرگشتیک است. نگاه زنان به مردان مـِهتر در نهایت به نگاه ژنی ختم می‌شود،
      نتیجه‌ی هایپرگمی گسترش بهینه‌ی ژن‌ها‌ است. (یا به قول شما موفقیت در تولید مثل) از این
      حیث تاویل و تعبیر زنانه با دیدگاه فرگشتی همسان است.مطلبی که حائز اهمیت است همین
      تفاوتی‌ست که شما میان فضیلت و کامیابی در زادآوری قائل می‌شوید، فضیلت در قالبی که
      شما بدنبال آن هستید معنایی ندارد. تمام فضیلت و هستی شما وابسته موقیعتتان در هرم
      قدرت است، یک فیلسوف نامور هم همانقدر در هرم اوج دارد که چنگیزخان مغول! (نگاهی کنید
      به مردان فیلسوف‌نمای امروزی) بطور کل نظر من و شما درباره فضیلت کمترین اهمیتی ندارد،
      نگاهی که جامعه به آن دارد جامه‌ی شخصیت شما را می‌پوشاند.
      آن چه ما فضیلت میپنداریم چه تلقین جامعه باشد چه نگاهی فیلسوفانه‌یِ ما با آنچه از نگاه ژن مطرح میشود متفاوت است هر چند در مواقعی بر هم منطبق میشوند.
      برای مثال همچنان درباره اینکه تجاوز نوعی استراتژی فرگشتیک است و از نقطه نظر ژن (خودخواه) تاکتیکی فرگشتی برای تکثیر موفقتر است بحث است.
      آیا اگر تجاوز فرگشتیک باشد شما نظرتان درباره‌یِ اخلاقی بودن تجاوز میدگرد؟
      بقولی اگر موفقیت در تکثیر ژن تمام هستی ماست من باید بروم تا آنجا که میتوانم زنان را حامله کنم و به بانک اسپرم، اسپرم اهدا کنم و شما هم باید بدنبال راهی باشید تا مانند مادربزرگهای ما یک 10 باری حداقل بچه‌دار شوید.اگر با من هم نظرید که این سخن نادرست است قبول کرده‌اید که تولید مثل و بالاتر بودن در هرم قدرت(که شما آنرا بخاطر موفقیت در تولید مثل مهم میدانید) همه هستی ما نیست.اینکه ما شدیدا تحت تاثیر رانه‌هایِ فرگشتی خود هستیم؛ رانه‌هایی که باعث بقای اجداد ما شده‌اند، معنی‌اش این نیست که هر پدیده‌یِ فرگشتیک اخلاقی و درست هم هست.
      Nevermore این را پسندید.

      "Democracy is now currently defined in Europe as a 'country run by Jews,'" Ezra Pound



    2. 3 کاربر برای این پست سودمند از Russell گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      agn0stic (08-01-2013),Anarchy (08-01-2013),sonixax (08-01-2013)

    داده‌های جُستار

    کاربری که سرگرم دیدن این جُستار هستند

    هم‌اکنون 1 کاربر سرگرم دیدن این جُستار است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    جُستارهای همانند

    1. پاسخ: 6
      واپسین پیک: 02-01-2015, 08:55 AM
    2. درباره‌یِ شر
      از سوی Russell در تالار فلسفه و منطق
      پاسخ: 3
      واپسین پیک: 02-08-2014, 11:44 PM
    3. قانون طلایی و تاریخچه‌یِ آن
      از سوی Philo در تالار فلسفه و منطق
      پاسخ: 37
      واپسین پیک: 07-29-2013, 02:18 PM
    4. دانسته‌هایِ پراکنده‌یِ دانشیک
      از سوی Mehrbod در تالار دانش و فندآوری
      پاسخ: 1
      واپسین پیک: 06-12-2013, 12:06 AM
    5. پاسخ: 5
      واپسین پیک: 11-08-2010, 05:17 AM

    مجوز های پیک و ویرایش

    • شما نمیتوانید جُستار نوی بفرستید
    • شما نمیتوانید پیکی بفرستید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •