PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را دیدن نمیکنید برای دیدن کامل نوشته‌یِ و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : اخبار روز ایران و جهان



برگ ها : 1 [2]

Anarchy
12-17-2013, 10:20 PM
دوستان نظرتون در مورد این خبر چیه ؟

Inside the Saudi 9/11 coverup | New York Post (http://nypost.com/2013/12/15/inside-the-saudi-911-coverup/)

homayoun
12-17-2013, 10:29 PM
من 4 لاین خاندم به گمانم داستان این است که در 11 دسامبر کسانی
که هواپیما را دزدیده و خود را به آسمان خراش کوبیده اند از عربستان بوده اند.
اری؟

Philo
12-17-2013, 10:35 PM
خبر بود یا مقاله؟

Anarchy
12-23-2013, 12:17 PM
مرد بی‌گناه از کتک‌های ماموران کلانتری می‌گوید/راز یک قتل 48 ساعت قبل از اجرای حکم اعدام فاش شد (http://www.yjc.ir/fa/news/4675777/%D9%85%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%DB%8C%E2%80%8C%DA%AF%D9%86%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%AA%DA%A9%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%AF%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%B 1%D8%A7%D8%B2-%DB%8C%DA%A9-%D9%82%D8%AA%D9%84-48-%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA-%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%DA%A9%D9%85-%D8%A7%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D9%81%D8%A7%D8%B4-%D8%B4%D8%AF)


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران (http://www.yjc.ir/fa/list/5/99)؛ شاگرد یک تعویض روغنی در یک شب سرد زمستانی در مغازه با ضربه چاقو کشته شد و ماموران یکی از کلانتری‌های کرج صاحب مغازه را به عنوان قاتل به قاضی معرفی کردند و سپس با اعتراف مرد که "ج-ا" نام داشت در چند جلسه دادگاهی که حدود 6 سال به طول انجامید مجرم شناخته شد و حکم اعدامش صادر گردید. اما این پایان ماجرا نبود. . . .

چند ساعت قبل از اجرای حکم یک سارق در شهر‌های شمالی کشور به همراه همدستانش دستگیر شدند و این متهم پس از بازجویی پلیسی به جز سرقت کابل به یک مورد قتل در یک تعویض روغنی در کرج اعتراف می‌کند و این موضوع به اداره جنایی پلیس آگاهی استان اعلام می‌شود. . . .

قاتل به نام "ج- ا" در ٤٨ ساعت آینده قرار بود در زندان قصر اعدام شود. با توجه به حساسیت موضوع قاضی پرونده به آگاهی آمد و پس از مشورت قرار شد كه اجرای حكم اعدام قاتل داخل زندان تا اعزام متهم مرند به تعویق بیافتد. ازطرفی چون تنها قاضی صادر كنندة رای اولیه می توانست جلوی اجرای حكم متهم(ج-ا)رابگیرد بخت با این مرد بی‌گناه یار بود و قاضی پرونده همین قاضی‌ای بود كه در جریان موضوع قرار گرفته بود . بلافاصله دوفقره نیابت قضایی صادر كرد. یكی برای اجرای احكام زندان قصر برای ممانعت از اجرای حكم اعدام وانتقال قاتل "ج-ا" به آگاهی كرج ونیابت دوم برای انتقال متهم دستگیر شده توسط آگاهی مرند.

بعد از ٤٨ ساعت هر دو تا متهم به كرج منتقل شدند. متهم اصلی كه حكم اعدامش صادر شده بود به هیچ عنوان حرف نمی‌زد و تنها گریه می‌كرد و می‌پرسید شما چگونه به بی‌گناهی من پی بردید ؟ او وقتی آرامش خود را به دست آورد گفت: در طول این ٥ سال تمام موهایم سفید شد، زنم طلاق گرفته وتنها پسرم هم معتاد شده است. پدرم مغازه تعویض روغنی ام را فروخت وهمه اش را خرج وكیل كرد.

مرد بی‌گناه درخصوص علت اعتراف به قتل می گفت: مقتول شاگرد من بود وشب‌ها در داخل مغازه می خوابید یك روز صبح كه هوا سرد بود وبرف هم باریده بود رفتم سركارشاگردم در را از داخل با یك میله اهرم می كرد كه از بیرون باز نمی شد. دیدم كركره مغازه كمی باز است با خودم گفتم حتماً زودتر بیدار شده است در مغازه را بالا كشیدم دیدم جسد شاگردم غرق در خون داخل چاله سرویس تعویض روغن افتاده است. از پله ها پایین رفتم اثریك چاقوی عمیق را روی سینه او مشاهده كردم. بلافاصله از مغازه بیرون آمدم وشروع به داد وفریاد كردم مردم وهمسایگان جمع شدند و به كلانتری رجایی شهر زنگ زدند.

وی افزود: پلیس آمد وتجسس كلانتری مرا گرفت وبا خودش به كلانتری برد. درداخل كلانتری همه گفتند تو قاتلی وچرا شاگردت را كشته ای ومرا كتك زدند. دیدم تحمل این همه ضرب وشتم را ندارم. زیر كتك به خودم گفتم اگر اعتراف نكنم مرا می كشند واگرهم اعتراف كنم حكمم اعدام است. پس بهتر كه اعتراف كنم تا حداقل كتك نخورم. سرانجام با توجه به چیزهایی كه دیدم نشستم وهمه چیز را گردن گرفتم و به قتل شاگردم بدون اینكه روحم اطلاعی داشته باشد اعتراف كردم.بعد مرا به دادگاه بردند وآنجا هم همه چیز را گردن گرفتم.

این مرد بی‌گناه ادامه داد: چند روز بازداشت بودم و بعد مرا به زندان بردند.برای دوستان زندانی ام همه چیز را گفتم؛ می گفتنند اگر اعترافاتت را پس بگیری تورا به آگاهی می برند در كلانتری یك قتل را گردن گرفته ای، بروی آگاهی پنج شش قتل دیگر را هم باید گردن بگیری.چند بار دادگاه آمدم هروقت اسم آگاهی می آمد تمام بدنم می لرزید آن برخورد كلانتری را دیده بودم از اسم آگاهی وحشت می كردم هرچه دوستان وخانواده در ملاقات‌ها می‌گفتند من از ترس كتك گوش نمی كردم و در گفتن انگیزه قتل هم با بیان یك انگیزه واهی مثل اختلاف مالی قاضی را راضی كردم كه قاتل هستم.در طول این ٥ سال تمام زندگیم از دست رفت و زندگی ام از هم پاشید.

.... و اما متهم مرند پس از انتقال بدون اینكه در جریان حضور متهم(ج-ا) در آگاهی باشد، از اصل موضوع بی اطلاع بود بیان كرد: من معتاد هستم ومواد مخدر های مختلفی را تجربه كرده ام. من وچند تا از دوستانم را به جرم سرقت سیم برق گرفته بودندومن قبلاً به آنها همه چیز را گفته بودم وگفتم من ٥ تا ٦ سال پیش یك نفر را در كرج كشته ام وتا بحال آگاهی یكبار دنبالم نیامده است وپلیس ما آنقدر كه گفته می شود قوی نیست این را به دوستانم تعریف كرده بودم تا هم خودم را نشان بدهم وهم ترس آنها ریخته شود ودر زمان سرقت سیم برق اگر گیر كردیم كسی از آگاهی نترسد كه متأسفانه زمانی كه مارا در مرند گرفتند یكی از دوستانم جریان قتل را برای عوامل آگاهی تعریف كرده است.

جریان از این قرار بود...كه من در زمستان چند سال پیش در یك شب سرد زمستانی برای پیدا كردن كار عازم تهران بودم در اتوبان كرج گفتند اینجا تاكسیرانی كرج است من به موادمخدر احتیاج داشتم پیاده شدم ساعت حدود ٩شب بود رفتم ترمینال كرج ٥٠٠ تومان حشیش خریدم یك نفر آنجا بود اوهم آمده بود حشیش بخرد من در مورد كار پرسیدم و باهم گرم صحبت شدیم هوا سرد بود به من پیشنهاد داد كه شب پیش او در مغازه تعویض روغنی بخوابم رفتیم داخل مغازه یك بخاری كه با روغن سوخته كار می كرد مغازه را گرم كرده بود با هم رفتیم بالكن مغازه وصحبت كردیم وچای خوردیم میوه خوردیم ومقدار با هم حشیش کشیدیم و...كلی باهم حرف زدیم شب از نیمه گذشته بود آماده خواب شدیم.

من روی تخت خوابیده بودم نمیدانم چقدر از خوابم گذشته بود دیدم شاگرد مغازه دارد بدن مرا لمس می كند فكر كردم می خواهد جیب‌های عقب شلوارم را پیدا كند من چون بچه شهرستان بودم خیلی ترسیدم احساس كردم می خواهد از من دزدی کند. با هم درگیر شدیم چون شب با یك چاقوی بزرگ، میوه خورده بودیم دستم را روی اپن دیوار بالكن دراز كردم و یك ضربه به سینه او زدم و او را به عقب هل دادم و پاهایش به دیوار كوتاه بالكن مغازه خورد و با سربه داخل چاله سرویس تعویض روغن افتاد ومن هم وسایلم را جمع كردم در مغازه را پایین كشیدم وخودم را به ترمینال رسانیده ونزدیك صبح با اولین اتوبوس به تبریز رفتم.

راز یك جنایت بعد از ٦سال كشف شده بود و تمام اعترافات با عكس‌ها وفیلم بررسی صحنه مطابقت كامل داشت و تمام اعترافات با جزییات مورد باز سازی قرارگرفت؛ شكستن جمجمه براثر پرتاب مقتول به داخل چاله سرویس ویك ضربه چاقو داخل سینه وبخاری روغنی وچاقو و....همگی در عكسها دیده می شد.

این متهم با قرار قانونی بازداشت و متهم بی‌گناه "ج-ا" پس از ٦سال حبس از زندان آزاد شد، واقعا چه ظلم بزرگ به این بی‌گناه شده است.

undead_knight
12-25-2013, 08:18 PM
seeks to crowdsource right-wing version of the Bible (http://www.addictinginfo.org/2013/12/23/right-wing-thinks-bible-too-liberal-so-theyre-re-writing-it/)
Conservapedia’s version of God loves capitalism :))

خب احیانا با دانش نامه محافظه کاران! که آشنا هستید!؟حرکت جدیدشون در راستای محافظه کار تر کردن انجیل سوژه خیلی جالبیه:))

Anarchy
12-25-2013, 08:49 PM
درآمد متوسط یک روحانی چقدر است؟ (http://www.parsine.com/fa/news/174496/%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF-%D9%85%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%DB%8C%DA%A9-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%86%D9%82%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA)

به گزارش پارسینه؛ مسئله امرار معاش روحانیون همواره از بحث های داغ جامعه بوده است، بسیاری از روحانیون پس از اتمام دروس حوزه برای امرار معاش، خود به کارهای دیگری نظیر تدریس در مدارس و دانشگاه ها، دفترداری اسناد و ازدواج ، قضاوت ،وکالت و.... مشغول شده و از آن طریق زندگی خود را تأمین می کنند.

شهریه طلبگی نیز تا زمانی که طلاب ارتباط خود را با حوزه های علمیه ادامه دهند، به آنها تعلق می گیرند که رقمی بین 100 تا 300 هزار تومان است.

http://www.daftarche.com/images/imported/2013/12/210.jpg
طلاب در حال گرفتن شهریه ماهانه

در کنار مشاغل رسمی یادشده "مسجدداری" یکی دیگر از منابع درآمدی روحانیون و طلاب به شمار می آید.

بسیاری از روحانیون امامت جماعت یکی از مساجد را به عهده دارند و برای همین امر نیز مبلغی به عنوان ایاب و ذهاب و یا مدیریت امور مسجد از هیات امنای مسجد دریافت می کنند.

مسجد داری بیشتر مربوط به نمازجماعت مغرب و عشاء می شود و مبلغ متوسط دریافتی روحانیون برای یک وعده مغرب و عشاء نیز هم اکنون پانصد هزار تومان است.

البته مسائلی همچون میزان درآمد مسجد و محل آن که در کدام بخش شهر قرار دارد و یا این که مسجد خانه امام جماعت دارد یا خیر نیز از متغیرهای این مبلغ محسوب می شود.

رسیدگی به امور مسجد بنا بر صلاحدید هیات امنا و امام جماعت از فعالیت های جنبی امام جماعت محسوب می شود و بسیاری از روحانیون دریافت حقوق از مسجد را مرتبط با این فعالیت ها می دانند و نه اقامه نمازجماعت.

اقامه نمازجماعت در شرکت ها و ادارات دولتی

اقامه نمازجماعت ظهر و عصر در شرکت ها و ادارات دولتی ، یکی دیگر از منابع درآمدی روحانیون است. در حال حاضر مبلغی که به عاوینی همچون "حق القدم " و یا هزینه ایاب و الذهاب به روحانیون برای اقامه نماز ظهر و عصر پرداخت می شود نیز حدود 500 هزار تومان است.

از عوامل تغییر نرخ این فعالیت نیز تمکن مالی شرکت ها و ادارات و یا میزان شهرت امام جماعت است. سخنرانی و بیان احکام در بین و یا پس از نماز ظهر و عصر از فعالیت های جانبی این حوزه است و مانند مسجد داری برخی از روحانیون مبلغ دریافتی خود را مربوط به این فعالیت می دانند.


http://www.daftarche.com/images/imported/2013/12/211.jpg

نماز و روزه قضا


"نماز و روزه قضا" هم از منابع درآمدی برخی طلاب و روحانیون است. هم اکنون عرف یک سال نماز و روزه قضای یک نفر که از دنیا رفته و ورثه آن اقدام به واگذاری آن می کنند به طور متوسط یک میلیون و پانصد هزار تومان است که نهصد هزار تومان آن مربوط به نماز و ششصد هزار تومان آن برای یک ماه روزه قضا است. نماز و روزه قضا معمولا در بیوت مراجع تقلید، حوزه ها و مساجد واگذار می شود. بسیاری از مردم با توجه به این که روحانیون نماز را به صورت بهتری می خوانند تمایل دارند تا نماز قضای گذشتگان خود را به این گروه واگذار کنند.

سخنرانی در مساجد و تکایای عزداری

از فعالیت های درآمدی بالا برخی روحانیون یکی از آن را انتخاب می کنند و برخی تمام آن ها را انجام می دهند و به عنوان مثال صبح ها در حوزه حاضر شده و مبلغی را به عنوان شهریه دریافت کرده و در همان حوزه مسئولیتی را بر عهده می گیرند و حقوقی به عنوان مسئولیت اداری حوزه دریافت می کنند.

به گزارش پارسینه، بسیاری از مسئولین حوزوی ظهرها این اجازه را دارند که به میزان حدود یکی دو ساعت نیز برای اقامه نماز ظهر و عصر از حوزه بیرون بروند.

همچنین برای غروب و شب ها نیز مسجد داری یکی از مساجد را بر عهده داشته باشد و بعد از مسجد داری نیز سخنرانی در هیئات و یا مساجد دیگری را انجام دهند. مبلغی که به عنوان حق القدم و یا هزینه ایاب و الذهاب برای سخنرانی نیز به روحانیون پرداخت می شود نیز در تهران به طور متوسط 50 هزار تومان است.

با این اوصاف،می توان نتیجه گرفت یک روحانی جوان و غیر مشهور ماهانه حدود یک میلیون تومان درآمد دارد.

Anarchy
01-03-2014, 03:57 PM
ایسنا - شوهر عمه کیم جونگ اون طعمه سگ‌های گرسنه شد! (http://www.isna.ir/fa/news/92101306595/%D8%B4%D9%88%D9%87%D8%B1-%D8%B9%D9%85%D9%87-%DA%A9%DB%8C%D9%85-%D8%AC%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%A7%D9%88%D9%86-%D8%B7%D8%B9%D9%85%D9%87-%D8%B3%DA%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%D8%B3%D9%86%D9%87-%D8%B4%D8%AF):e107:

یک روزنامه نزدیک به حزب حاکم کمونیست چین فاش کرد که رهبر کره شمالی شوهر عمه خود و همدستانش را طعمه تعداد زیادی سگ‌ گرسنه کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ شبکه ان بی سی به نقل از روزنامه ون‌وی‌پو فاش کرد، جانگ سونگ تائک، شوهر عمه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که فرد شماره دو این کشور محسوب می‌شد، توسط نیروهای دولتی عریان شده و سپس به همراه پنج تن از معاونانش در قفسی که 120 سگ گرسنه در آن نگهداری می‌شد، انداخته شد.

کیم جونگ اون حکم اعدام وی را به علت تلاش برای براندازی دولت در دسامبر 2013 صادر کرد.

هنوز هیچ یک از مقامات دولتی کره شمالی در خصوص نحوه کشته شدن تائک اظهارنظر نکرده‌اند.
همچنین این روزنامه گزارش داد که کیم جونگ اون و برادرش کیم جونگ چول به همراه برخی از سران حزب حاکم نحوه اعدام مرد شماره دو کره شمالی را نظاره می‌کردند.

خورده شدن جانگ سونگ تائک و همدستانش توسط سگ‌ها یک ساعت به طول انجامید. سگهای وحشی کیم جونگ اون به مدت پنج روز گرسنه نگه داشته شده بودند تا عملیات اعدام به خوبی انجام شود. بنا به نوشته روزنامه چینی پس از یک ساعت جانگ و همدستانش کاملا خورده شدند.

حدود 300 تن از مقامات کره شمالی این اعدام منحصر به فرد را از نزدیک مشاهده کردند.

Anarchy
01-04-2014, 11:40 AM
بخشی از صبحت های یک دیوانه که چهار سال نام وزیر اطلاعات رو یدک میکشید...

http://farsi.alarabiya.net/fa/iran/2014/01/03/%D8%AD%DB%8C%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B5%D9%84%D8%AD%DB%8C%D8%8C-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D8%B1%D9%81%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86-%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%B2%D9%87%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%AE%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%85%D8%AA%D9%87%D9%85-%DA%A9%D8%B1%D8%AF.html


حیدر مصلحی٬ وزیر سابق اطلاعات ایران، شب گذشته طی سخنانی در شهر اصفهان تلویحا هاشمی رفسنجانی را متهم به نوشاندن «جام زهر» به آیت الله خمینی کرد. او همچنین در بخشی از صحبت های خود با تاکید بر اینکه «‌ابعاد فتنه 88» هنوز فاش نشده، حزب توده را طراح اعتراضات پس از انتخابات سال 2009 در ایران معرفی کرد.جناح تندرو در ایران رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 در این کشور را «فتنه» می نامند. اما جناح اصلاح طلب، حاکمیت را متهم به تقلب برنامه ریزی شده در انتخابات به سود محمود احمدی نژاد می کند.

توافقنامه ژنو در ادامه «فتنه 88»

به گزارش خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، مصلحی در ادامه سخنان خود به توافقنامه هسته ای ایران با غرب پرداخت و مدعی شد که «آمریکا قصد دارد با تفاهمنامه ژنو جمهوری اسلامی را «بازی» دهد تا «کینه» این کشور از دل‌های مردم بیرون برود.»

بر اساس این گزارش مصلحی همچنین به طور تلویحی مذاکرات و تقاهمنامه ژنو را دنباله «فتنه 88» دانسته است.او در صحبت های خود افزوده: «اگرچه فتنه 88 متوقف شد، اما این فتنه تمام نشده و استکبار تا زمانی که انقلاب دست از شعار‌های خود برندارد به مقابله با آن برمی‌خیزد و آمریکا در توافقنامه ژنو می‌خواهد ایران را بازی بدهد.»

حیدر مصلحی که در حال حاضر مشاور عالی فرمانده سپاه است در هفته‌های اخیر بارها حملات تندی علیه اصلاح‌طلبان٬ اکبر هاشمی رفسنجانی٬ دولت حسن روحانی و تفاهم‌نامه ژنو کرده است.

حزب توده طراح "فتنه 88"

مصلحی همچنین در نسبت دادن طراحی اعتراضات سال 2009 به حزب توده، تلویحا رهبر جمهوری اسلامی ایران، آیت الله علی خامنه ای را یکی از «بزرگان نظام» معرفی کرده و افزوده: «سال 88 جزوه‌ای از ستاد یکی از «سران فتنه» پیدا شده بود که وقتی یکی از «بزرگان نظام» آن را مطالعه کرد به ما گفت «این جزوه ادبیاتش ادبیات حزب توده است.»

حزب توده از احزاب چپ گرایی است که پیش از انقلاب اسلامی در سال 57 در ایران فعال بود، اما در سال های پس از انقلاب فعالیتش ممنوع شد و بسیاری از اعضای آن اعدام شدند.

مصلحی در ادامه اضافه کرده: «ما نیز بر همین اساس بررسی کردیم و دیدیم پاراگراف‌ها دقیقا از حزب توده گرفته شده و این طراحی‌ای بود که آمریکایی‌ها برای این انقلاب کشیده بودند».

هاشمی رفسنجانی عضو دشمنان داخلی جمهوری اسلامی

او در ادامه با تقسیم بندی «دشمنان» جمهوری اسلامی به داخلی و خارجی نخستین، استراتژی همه آنها را «تغییر نظام جمهوری اسلامی» از طریق جنگ هشت ساله میان عراق و ایران در سطح خارجی و «توطئه‌های» مجاهدین خلق و نهضت آزادی در سطح داخلی دانست.

وی در این زمینه مدعی شد که پادشاهی سعودی، قطر و سایر کشورهای حوزه خلیج به همراه کشورهای اروپایی و استکبار (آمریکا) طرحی بین‌المللی «برای متوقف کردن انقلاب اسلامی» ترتیب داده بودند.

او سپس تلویحا هاشمی رفسنجانی را متهم به دادن «جام زهر» به آیت الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در جنگ این کشور با عراق و پزیرش قطعنامه 597 شورای امنیت برای پایان دادن به جنگ میان دو کشور کرد، و گفت: «خدا به داد کسانی برسد که جام زهر را به امام دادند و هنوز هم در این میان پررویی می‌کنند و من این موضوع را فعلا مطرح نمی‌کنم.»

شکل گیری دولت نهم با طرح رهبری

مصلحی ادامه گفته است: «پس از آنکه جنگ برای نظام استکبار نتیجه نداد استکبار استراتژی جنگ نرم را ترجیح داد.»

وزیر سابق اطلاعات همچنین خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دوران سازندگی و اصلاحات به عنوان محور و عمود انقلاب طرحی را بنیان نهادند تا این توطئه دشمن نقش بر آب شود.» او درباره طرح رهبر جمهوری اسلامی گفته، این طرح شکل گیری یک گفتمان از سوی نیروهای امام و رهبری بود که نتیجه آن شکل‌گیری دولت نهم بود. وی ادامه داد: استکبار در این میان دوباره مشاهده کرد که بچه‌های حزب‌اللهی به میدان آمده‌اند و شعارهای انقلاب مجددا در حال مطرح شدن است و از همین رو پیشرفت انقلاب نیز سرعت گرفت.

مقام معظم رهبری این دهه را دهه پیشرفت نامیدند و از همین رو دشمن در صدد جلوگیری از پیشرفت انقلاب اسلامی برآمد.

مشاور عالی سپاه افزود: در انتخابات دهم ریاست جمهوری مقوله‌ای به نام «فتنه» شکل گرفت. «فتنه» دقیقا حرکت دوباره بین‌المللی پس از جنگ 8 ساله برای مقابله با نظام اسلامی بود.

طرح بین اللملی برای براندازی

وی تصریح کرد: «امروز برخی‌ها با کمال وقاحت و بی‌ شرمی می‌گویند فتنه دعوای انتخاباتی بود، ولی ما اسنادی داریم که بر این نکته تاکید می‌کنند که فتنه یک جریان براندازی بین‌المللی بود و دقیقا طراحی آن از حدود یک سال قبل از شروع انتخابات ریخته شده بود و تمام برنامه‌ها بر اساس ادامه روند‌های پس از آن نیز تدوین شده بود.

وزیر سابق اطلاعات در ادامه گفت: من وقتی مسئولیت وزارت اطلاعات را پذیرفتم بیش از یک ماه از جریان روز «فتنه» می‌گذشت و دفاتر ستاد‌های انتخاباتی فتنه‌گران همچنان باز بود و بر اساس اینکه یکی از شرایط حاکمیت امامت، شرح صدر است، حاکمیت برای مقابله با این افراد فرصت لازم را برای اصلاح روند به آنان داد.

مصلحی گفت: «کسی که در جایگاه حاکمیت قرار دارد در درجه اول باید خودش را از دنیا مستغنی کند و از غرور خود بکاهد و توجه به قیامت داشته باشد البته در دوران اصلاحات شرح صدر را برای ما اینگونه تفسیر کردند که هر کسی هر کاری دلش خواست انجام دهد به گونه‌ای که حتی دستگاه‌های جاسوسی و اطلاعاتی دنیا در آن مدت در ایران جولان می‌دادند.»

مصلحی در ادامه با تشریح بخشی از بقایای جریان فتنه 88 اظهار کرد: «در یکی از ستاد‌های یکی از سران فتنه، به همراه یکی از آقازاده‌ها، جزوه‌ای پیدا شد که در آن دقیقا مشخص بود که طراحی‌ها برای وقوع اتفاقات از یک سال قبل پیش‌بینی شده بود، حتی در آن برنامه‌هایی که برای سفر به استان‌ها ترتیب داده شده بودند نیز تدوین شده بود. و اینکه در روز انتخابات باید چه بکنند، دقیقا همان زمانی که مصاحبه یکی از فتنه‌گران انجام شد که من پیروز انتخابات بودم نیز در آن جزوه آورده شده بود و به نوعی حرکت‌های کف خیابانی نیز در آن نوشته شده بود.

طرح آمریکا برای برکناری احمدی نژاد

مصلحی در ادامه با اشاره به اینکه یکی بزرگان نظام با بررسی این جزوه اعلام کردذه که ادبیات آن متعلق به حزب توده است، ادامه می دهد: این طراحی‌ای بود که آمریکایی‌ها برای این انقلاب کردند و چون می‌دانستند شعارهای سرمایه‌داری نتیجه نمی‌دهد، اول با شعارهایی شروع کردند که مورد استقبال مردم قرار گیرد و این جزوه جزوه‌ای بود که مجموعه‌ای از داخل و خارج کشور تدوین کرده بودند.

وزیر سابق اطلاعات در ادامه با اشاره به سفر جواد لاریجانی به فرانسه در بهمن 87 گفت: «پس از این سفر جواد لاریجانی به ما گفت که من احساس می‌کنم انتخابات خیلی سختی پیش رو داشته باشیم، چون من با وزیر امور خارجه فرانسه دیدار داشته‌ام و او در آن جلسه به من گفت که ما با دولت آمریکا به توافقی رسیدیم و آن این است که هر کسی غیر از احمدی‌نژاد بر سر دولت ایران بیاید»، و این به این معنی بود که آنها به دنبال آن بودند که نگذارند دولتی که با شعارهای انقلاب بر سر کار آمده بود پا بگیرد.

در همین میان میلیارد‌ها دلار هزینه کردند و تمام کشورهای منطقه به جز یکی دو کشور همه در این قضیه فعال بودند و سرمایه‌گذاری سنگینی کردند.

مصلحی با اشاره به نقش ویژه آمریکا در مقوله مقابله با نظام در فضای مجازی و اینترنت گفت: «یکی از نقاط قابل توجه در فتنه 88 این بود که آمریکا با تمام هیمنه خود در فضای مجازی نتوانست در مقابل نظام اسلامی کاری از پیش ببرد و بچه‌های حزب‌اللهی ما کار را به جایی رساندند که توانستند در فضایی مجازی سیستم اطلاعاتی آمریکا را متوقف کنند.»

وی در ادامه تاکید کرد: «نکته مهم در این میان این است که اگرچه فتنه 88 متوقف شد، ولی این فتنه تمام نشده است و در نهم دی ماه مردم به خیابان آمدند و تکلیفشان را نشان دادند.»

مدیریت جمهوری اسلامی در سوریه

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه همه توفیقات نظام به امامت و ولایت فقیه بازمی‌گردد افزود: «مدیریت‌ ولایت فقیه در حرکت‌های بین‌المللی علیه ایران در نهایت همیشه به نفع نظام اسلامی تمام شده. در قضیه سوریه انقلاب اسلامی مدیریتی به خرج داد که استکبار زمین‌گیر شد.»
صحبت های آقای مصلحی درباره نقش ایران در سوریه، در حالی مطرح می شود که دخالت های ایران به عنوان یکی از دلایل عدم دعوت از ایران برای شرکت در کنفرانس صلح سوریه، موسوم به ژنو 2 مطرح شده است.

آقای مصلحی در بخش دیگری از صحبت های خود افزوده: «وحشتی که امروز استکبار از اسلام دارد و اسلام‌هراسی را در همه جا و حتی هالیوود مطرح کرده، و همه ابزارها را برای مقابله با اسلام به میدان آورده، به برکت موفقیت انقلاب اسلامی است.»

وی گفت: انقلاب اسلامی و حزب‌الله، شیعه و سنی نمی‌شناسد و اسلام ناب محمدی در حال شکل‌گیری است و اسلام‌هراسی زمینه‌ای شده که اندیشمندان اروپایی به سمت شناخت اسلام گرایش یافته‌اند.» او همچنین تاکید کرده: «ترور‌ها در عراق، پاکستان و سوریه به خاطر ممانعت از پیشروی نیروهای حزب‌الله و شیعه در جهان است.»

sonixax
01-09-2014, 08:25 PM
ونزوئلا در شوک کشته شدن ملکه زیبایی سابق این کشور | زندگی | DW.DE | 08.01.2014 (http://www.dw.de/%D9%88%D9%86%D8%B2%D9%88%D8%A6%D9%84%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D9%88%DA%A9-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D9%85%D9%84%DA%A9%D9%87-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1/a-17347978)


در پی کشته شدن ملکه زیبایی سابق ونزوئلا، رئیس‌جمهور این کشور جلسه‌ای اضطراری با حضور ۱۰۰ فرمانده و شهردار تشکیل داد. نیکلاس مادورو خشونت را یک "بیماری" خوانده که ونزوئلا با آن دست و پنجه نرم می‌کند. http://www.daftarche.com/images/imported/2014/01/22.jpg (http://www.dw.de/%D9%88%D9%86%D8%B2%D9%88%D8%A6%D9%84%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D9%88%DA%A9-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D9%85%D9%84%DA%A9%D9%87-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1/a-17347978#)
مردان مسلح روز سه‌شنبه (۷ ژانویه/۱۷ دی) مونیکا اسپیر، ملکه زیبایی سابق ونزوئلا و همسر بریتانیایی وی را به ضرب گلوله به قتل رساندند. دختر پنج ساله آنان از ناحیه پای راست مورد اصابت گلوله قرار گرفت، اما جان سالم به در برده و هم اینک در بیمارستان به سر می‌برد.

مونیکا اسپیر و همسر و فرزندش به دلیل بروز مشکلی در خودرو مجبور به توقف در کنار بزرگراه شده بودند. به گفته یکی از مقامات ارشد پلیس دو کامیون برای کمک به این زوج توقف کرده و رانندگان مشغول رفع نقص فنی بوده‌اند که ناگهان خودرویی حامل پنج مرد مسلح از راه رسیده‌ است. رانندگان موفق به فرار از محل شده و خود را به ایستگاه پلیس در یک و نیم کیلومتری محل حادثه رسانده‌اند.

مونیکا اسپیر به همراه همسر و فرزندش درون خودرو پناه گرفته‌اند، اما به گفته این مقام پلیس مردان مسلح به روی آنان آتش گشوده و در نهایت بدون آن‌که چیزی را به سرقت ببرند، از محل گریخته‌اند.

میگل رودریگز، وزیر کشور ونزوئلا، گفته است که پنج نفر در رابطه با این قتل‌ها بازداشت و بازجویی شده‌اند. در همین حال برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که بروز نقص فنی در خودرو احتمالا بخشی از برنامه حمله مسلحانه بوده است.

"دست آهنین" مادورو

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، روز چهارشنبه (۸ ژانویه/۱۸ دی) جلسه‌ای اضطراری با حضور نزدیک به ۱۰۰ نفر از شهرداران و فرمانداران کشور تشکیل داد. او این حادثه را "یک کشتار" لقب داده و گفت: «خشونت یک بیماری‌ است که ما داریم.»

شماری از ونزوئلایی‌های شاغل در صنعت سینما، تئاتر و تلویزیون از مردم خواسته‌اند تا در اعتراض به خشونت‌های مرگبار خیابانی، روز چهارشنبه در کاراکاس، پایتخت این کشور، تظاهرات کنند. نیکلاس مادورو در جریان رقابت‌های انتخاباتی، مبارزه با خشونت‌های خیابانی را یکی از سرفصل‌های مهم برنامه دولت خود خوانده و به جنایتکاران هشدار داده بود که "هر کسی که قصد کشتن داشته باشد، با یک دست آهنین روبرو خواهد شد."

ونزوئلا یکی از کشورهایی با بالاترین نرخ‌سرانه قتل در جهان به شمار می‌رود. به گزارش یک نهاد غیردولتی مبارزه با خشونت، در سال ۲۰۱۳ از هر صد هزار نفر، ۷۹ نفر در این کشور به قتل رسیده‌اند.

وزارت کشور این نرخ را ۳۹ نفر اعلام کرده است. هنریک کاپریلس، رهبر حزب مخالف دولت در ونزوئلا، خواستار کنار گذاشتن "اختلافات عمیق و متحد شدن یکپارچه در برابر کمبود امنیت" شده است.

گبی اسپینو، هنرپیشه ونزوئلایی که در میامی آمریکا زندگی می‌کند، به شبکه تلویزیونی اسپانیایی زبان و پربیننده "تله موندو" گفته است که عاشق کشورش است، اما هرگز پایش را به آن‌جا نخواهد گذاشت.

مونیکا اسپیر، ۲۹ ساله، در میامی سکونت داشت و برای گذراندن تعطیلات همراه خانواده‌اش به ونزوئلا سفر کرده بود.

مزدك بامداد
01-09-2014, 11:21 PM
مصلحی در ادامه اضافه کرده: «ما نیز بر همین اساس بررسی کردیم و دیدیم پاراگراف‌ها دقیقا از حزب توده گرفته شده و این طراحی‌ای بود که آمریکایی‌ها برای این انقلاب کشیده بودند».
lol

sonixax
01-14-2014, 04:03 AM
کلاشنیکف به خاطر مرگ‌های ناشی از اختراعش
(http://www.radiofarda.com/content/f5-klashnikov-letter-to-orthodox-church-of-russia/25229003.html)


میخائیل کلاشنیکف، طراح اسلحه جنگی کلاشنیکف که ماه گذشته درگذشت، گویا نگران بوده که او مسئول تمامی مرگ‌ها و کشتارهایی که بر اثر استفاده اسلحه کلاشنیکف صورت گرفته، باشد.

به گزارش رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، روزنامه روسی «ایزوستیا» در گزارشی که روز دوشنبه ۲۳ دی ماه منتشر کرده نوشته که کلاشنیکف، هشت ماه پیش از مرگش نامه‌ای به کلیسای ارتدوکس روسیه نوشته و در آن آورده که نگران است مسئولیت تمام کشتارهایی که با اسحله طراحی او ساخته شده، متوجه او باشد.

برآوردهای احتمالی حاکی است در حال حاضر بیش از صد میلیون اسلحه کلاشنیکف در جهان وجود دارد.

«الکساندر وولکوف» سخنگوی «کیریل»٬ اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه در مورد این نامه گفته که اسقف در پاسخ آقای کلاشنیکف٬ او را «نمونه درخشان میهن‌پرستی» نامیده است.

الکساندر وولکوف در پاسخ به روزنامه ایزوستیا گفته که «کلیسا، تولید سلاح‌هایی را که برای دفاع از میهن به کار گرفته می شود تایید می کند».

این گزارش می‌افزاید کلیسای ارتدوکس روسیه به طور معمول سلاح‌های جدید را متبرک کرده و از سربازان در جریان نیایش‌های خود، دعوت می کند.

میخائیل کلاشنیکف، سازنده تفنگ تهاجمی کلاشنیکف (http://www.radiofarda.com/content/f8-mikhail-kalashnikov-died/25210155.html) روز دوشنبه، دوم دی ماه، در سن ۹۴ سالگی درگذشت.

تفنگ کلاشنیکف، از جهت تعداد انسان‌هایی که به وسیله این تفنگ کشته شده‌اند، در جایگاه نخست سلاح‌های گرم قرار دارد.

یکی از پرسش ‌هایی که خبرنگاران بسیاری در طول پنجاه سال گذشته از کلاشنیکف می‌پرسیدند این بود که آیا او هیچگاه از اختراع خود پشیمان شده است یا خیر.

کلاشنیکف نیز معمولا در پاسخ می‌گفت: «من این تفنگ را برای پاسداری از مام میهن اختراع کردم. هیچ پشیمانی هم از این بابت ندارم، همچنانکه مسئولیتی هم در قبال سیاستمدارانی ندارم که از این اختراع برای مقاصد خود استفاده کرده‌اند.»

او یک بار هم گفته بود: «به اختراعم افتخار می‌کنم، اما از اینکه تروریست‌ها از آن استفاده می‌کنند٬ ناراحتم.»

Anarchy
01-20-2014, 06:59 AM
ظهور و گسترش سلفی‌ها در کردستان ایران (http://www.radiozamaneh.com/120170)

:e107:

sonixax
01-21-2014, 07:58 PM
‮جهان‬ - ‭BBC ‮فارسی‬ - ‮خرید ماشین در کوبا پس از حدود نیم قرن آزاد شد‬ (http://www.bbc.co.uk/persian/world/2014/01/140103_l31_cuba_car_buy.shtml)


مردم کوبا برای اولین بار از زمان وقوع انقلاب در آن کشور در دهه ۱۹۵۰ میلادی می توانند آزادانه اتومبیل بخرند.

اما قیمت‌های بالایی که دولت کمونیست آن کشور برای این خودروها در نظر گرفته، عملا امکان خرید را تنها برای شماری اندک امکان پذیر کرده است.

به عنوان مثال در یکی از نمایشگاههای اتومبیل، قیمت یک پژو نو ۵۰۸، دویست و شصت و دو هزار دلار تعیین شده که این میزان حدود هشت برابر قیمت معمولی این اتومبیل است.

به گفته خبرنگار بی بی سی در هاوانا، مردم این قیمت ها را دیوانه کننده توصیف کرده‌اند.

پیش از این مردم کوبا برای خرید خودروهای نو مجبور بودند که از دولت اجازه بگیرند و چنین امکانی صرفا به مقامات ارشد، ورزشکاران و هنرمندان سرشناس داده می شد.
دولت گفته است که بخشی از سود حاصل از فروش این اتومبیل ها صرف توسعه سیستم حمل و نقل عمومی کشور خواهد شد.

sonixax
01-22-2014, 03:58 AM
Lidl nimmt Coca-Cola aus den Regalen - Yahoo Finanzen Deutschland (http://de.finance.yahoo.com/nachrichten/lidl-nimmt-coca-cola-regalen-045300422.html)


Lidl nimmt Coca-Cola aus den Regalen

Beim Lebensmittelhändler Lidl sucht man schon in Kürze vergeblich nach dem bekanntesten Softdrink der Welt: Coca-Cola. Der Discounter und der Getränkehersteller hätten sich nicht auf ein Vermarktungskonzept einigen können, sagte ein Coca-Cola-Sprecher der "Welt". Lidl äußerte sich im Bericht nicht.
In einigen der rund 3300 Filialen des Discounters fehlte Coca Cola (NYSE: KO (http://de.finance.yahoo.com/q?s=KO) - Nachrichten (http://de.finance.yahoo.com/q/h?s=KO)) am Montag bereits, und damit auch andere Marken des Herstellers wie Fanta und Sprite. Stattdessen bietet Lidl seinen Kunden dem Bericht zufolge Pepsi und Billigmarken wie "Freeway". Damit entfällt für den amerikanischen Getränkekonzern einer der wichtigsten Vertriebswege für seine Getränke. Lidl hatte zuvor die Preise für die braune Brause stark gedrückt.

Lesen Sie auch: Zehnjähriger bucht Flüge mit fremder Kreditkarte (http://de.finance.yahoo.com/nachrichten/zehnj%C3%A4hriger-bucht-fl%C3%BCge-mit-fremder-kreditkarte-085833028.html)
Der Schritt von Lidl ist die neueste Runde im unerbittlichen Preiskampf der Lebensmittelhändler in Deutschland. Jüngst senkte Lidl-Konkurrent Aldi die Preise für Frühstücksprodukte wie Joghurt, Kaffee und Eier drastisch. So wurden diese Produkte wie auch

Müsli und Müsliriegel für zehn Cent weniger angeboten. Konkurrent Norma zog gleich nach.
Real (Xetra: RQX.DE (http://de.finance.yahoo.com/q?s=RQX.DE) - Nachrichten (http://de.finance.yahoo.com/q/h?s=RQX.DE)) -Märkte mischten sich derweil vor einigen Monaten auch in den Preiskampf ein und führten Eigenmarken ein. Von Nudeln bis Wurst finden Konsumenten nun auch bei Real oft eine günstigere Alternative zu Markenprodukten.

ما که همین طوریش هم توی لیدل کوکا کولا نمیدیدیم!!!

مزدك بامداد
01-22-2014, 09:46 AM
ظهور و گسترش سلفی‌ها در کردستان ایران
نگذاشتند که حزب های میانه روی مانند حزب دمکرات کردستان
کاری برای بهزیستی مردم کردستان بکند و رهبرانش را ترور
کردند ( میکونوس/اتریش/..) اکنون باید با کسانی درگیر شوند
که در تبهکاری سرآمد خودشان هم هستند !

sonixax
01-31-2014, 02:21 PM
کشف نحوه ساخت کشتی نوح در یک لوح بابلی
(http://www.radiofarda.com/content/f2-world-research-archeology-babylonian-tablet-noah-ark-flood/25247828.html).


یکی از کارشناسان باستان‌شناسی موزه بریتانیا می‌گوید که لوحی کوچک به قدمت سه هزارو هفتصد سال نحوه ساخت کشتی نوح را به خوبی توضیح می‌دهد. با این حال به عقیده این کارشناس این کشتی هیچ گاه ساخته نشده و آن چه در مورد وقوع سیلاب عظیم و سفر نوح با این کشتی نوشته و گفته شده اساطیر تاریخی و مذهبی است.

به نوشته روزنامه گاردین، چندی پیش یک لوح کوچک متعلق به آن دوران به موزه بریتانیا اهدا شده که حدود ۶۰ خط دست‌نوشته بر روی آن حک شده است. ایروینگ فینکل، باستان‌شناس ارشد موزه بریتانیا، از معدود کسانی است که می‌تواند خط بابلی متداول در هزاره‌های قبل از میلاد را بخواند. وی بر اساس محتویات این لوح تحقیقات قبلی خود در مورد کشتی نوح را تکمیل کرده و در کتاب جدیدی با عنوان «کشتی موعود قبل از نوح» منتشر کرده است.

ایروینگ فینکل در مصاحبه‌ای تاکید می‌کند که با وجود کشف راهنما و دستورالعمل ساخت این کشتی روی لوح بابلی هیچ گاه کشتی نوح ساخته نشده است. به اعتقاد وی، این لوح حاوی نسخه اصلی و اولیه ماجراهای مربوط به این کشتی است.

ولی از همه آن چه در این لوح نوشته شده تشریح دقیق نحوه ساخت این کشتی بیش از همه توجه باستان‌شناسان را به خود جلب کرده و با اساطیری که تا به امروز در مورد کشتی نوح به دست ما رسیده یک تفاوت آشکار دارد. در این لوح شکل و ساختار کشتی بیضی‌شکل است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز در گزارش خود در این باره می‌نویسد که در اساطیر انجیلی کشتی نوح مثل هر کشتی معمولی دیگری تشریح شده که باریک و بسیار طویل است و طولش شش برابر پهنای آن است. عرشه آن سه طبقه دارد و محل ورود به کشتی در پهلوی آن قرار دارد.

از روی توضیحات مندرج در این لوح می‌توان دریافت که طراحی این کشتی به شکل یک بیضی بزرگ بوده با مساحتی به اندازه سه هزار و ۶۰۰ متر مربع، یا دو سوم یک زمین فوتبال. نحوه ساخت اسکلت و بدنه آن از یک سبد ریسمانی الهام گرفته که در آن تیرک‌های بدنه کشتی مثل دنده‌های موازی و منحنی‌شکل در کنار یکدیگر قرار می‌گرفتند. بدنه کشتی چه از درون و چه از بیرون، با ماده‌ای که یک نوع قیر طبیعی بوده پوشانده می‌شد.

ایروینگ فینکل معتقد است که این طرح برای ساخت کشتی غول‌پیکری بوده که مردمان بابل در آن زمان با ساخت نمونه‌های کوچک‌ترش آشنا بودند. استفاده از این نوع ساختار و فناوری را می‌توان در کشتی‌هایی دید که تا همین چندی پیش در رودخانه‌های مناطق مختلف خاورمیانه مورد استفاده بودند.

به گفته این باستان‌شناس، در این لوح کوچک اشاره می‌شود که قدرت الهی سیلاب بزرگی را به راه انداخت و تنها فردی که از آن جان سالم به در برد همه حیوانات را برای نجات از سیلاب با خود به عرشه این کشتی می‌برد. و حتی به عبارت معروف «جفت با جفت» نیز اشاره می‌کند که در حقیقت نحوه گزینش و ورود جانوران به کشتی را توضیح می‌دهد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان می‌افزاید توضیحاتی که در این لوح با قدمت سه هزار و ۷۰۰ سال نوشته شده از اساطیر انجیل کهن‌تر است. ایروینگ فینکل معتقد است که در دوران تبعید گروهی از اندیشمندان قوم یهود به شهر بابل، آنها با داستان مربوط به این کشتی آشنا شدند. شنیده‌ها و تحقیقات آنها پس از بازگشت به فلسطین مبنای اساطیر مندرج در انجیل و تورات قرار گرفته است.

این لوح بابلی را چندی پیش یک شهروند بریتانیایی به موزه بریتانیا در لندن اهدا کرده است. ظاهرا پدر این فرد در دوران جنگ جهانی دوم از نیروهای نیروی هوایی بریتانیا و در خاورمیانه مستقر بوده است. او این لوح کوچک را همراه با چندین شی‌ء اسرارآمیز و تاریخی دیگر از خاورمیانه با خود به بریتانیا آورد.

داستان سیلاب بزرگ در خاورمیانه و کشتی نوح یکی از جذاب‌ترین بخش‌های اساطیر مذهبی است. بر اساس تاریخ‌های ارائه شده در انجیل این سیلاب و سفر نوح قاعدتا حدود نهصد یا هزار سال قبل از میلاد مسیح روی داده است. اما طی یک قرن گذشته تحقیقات علمی نشان داده که این سیلاب‌های وسیع خیلی قبل‌تر از آن چه در انجیل نوشته شده اتفاق افتاده‌اند. با این همه هنوز هم این ماجرا کنجکاوی بسیاری را به خود جلب کرده و هر از چند گاه در مورد کشف ردپای این کشتی یا کشف بخشی از باقی‌مانده آن در نقاط مختلف خاورمیانه خبرهای جدیدی می‌شنویم.

روزنامه گاردین می‌نویسد که یک موسسه فیلمسازی بریتانیایی قرار است بر اساس پژوهش‌های ایروینگ فینکل به زودی یک فیلم مستند در مورد کشتی نوح برای کانال چهار تلویزیون بریتانیا تهیه کند. در این فیلم مستند بر اساس توضیحاتی که در این لوح باستانی کشف شده یک کشتی واقعی ساخته خواهد شد و قابلیت‌های آن برای حمل بار و مسافر سنجیده می‌شود.

در حال حاضر یک فیلم سینمایی هالیوودی جدید درباره ماجراهای نوح پیامبر آماده نمایش است که راسل کرو هنرپیشه مشهور در آن نقش نوح را بازی می‌کند. باید دید که با توجه به کشفیات جدید در مورد طراحی این کشتی مشهور، ظاهر و ساختار آن در این فیلم چگونه نمایش داده خواهد شد.

Anarchy
02-01-2014, 10:14 AM
@sonixax (http://www.daftarche.com/member.php?6-sonixax)

«شوهر عمه رهبر کره شمالی تیرباران شده بود» Radio Koocheh (http://radiokoocheh.com/article/235532)


«هیون هاک بونگ» سفیر کره شمالی در انگلیس ضمن رد دریده شدن شوهر عمه رهبرکره شمالی توسط ١٢٠ سگ گرسنه تاکید کرد که «جانگ سونگ تاک» به خاطر آن‌که مانع تلاش‌ها برای بهبود اقتصاد و سطح زندگی مردم شده بود، بر اثر شلیک گلوله کشته شد.
خبرگزاری مهر در این باره نوشته است، رسانه‌های کره جنوبی روز جمعه سی و یکم ژانویه به نقل از «هیون هاک بونگ»، شایعات در مورد چگونگی کشته شدن «جانگ سونگ تاک» توسط سگ‌های گرسنه را رد کردند.
سفیر کره شمالی در انگلیس گفته است «جانگ سونگ تاک» توسط شلیک گلوله اعدام شد.
آقای «تاک» یکی از بانفوذترین دولت‌مردان و شوهر عمه رهبر کره شمالی در ماه گذشته میلادی اعدام شد. وی قبل از اعدام به اتهام اعمال مجرمانه از تمام مسوولیت‌هایش خلع شده بود.
http://www.daftarche.com/images/imported/2014/02/1.jpg (http://koochehcdn.s3.amazonaws.com/wp-content/files/jang-song-taeg2.jpg)
رسانه‌های کره جنوبی اخیرن گزارش دادند «جانگ سونگ تاک» مرد شماره دو کره شمالی براثر شلیک گلوله کشته نشده بلکه به طور کامل لخت شده و غذای ١٢٠ سگ گرسنه که سه روز چیزی نخورده بودند، شده است.
در میان اعدام شدگان، سفرای سابق کره شمالی در کوبا و مالزی نیز دیده می‌شوند. «جانگ سونگ تاک» شوهر عمه کره شمالی یکی از چهره‌های اصلی امور اقتصادی در این کشور بود و به طور مرتب مذاکرات با چین، نزدیک‌ترین متحد پیونگ یانگ را برعهده داشت.
برکناری و اعدام «جانگ سونگ تاک» به عنوان مهم‌ترین اتفاق سیاسی در کره شمالی پس از به قدرت رسیدن «کیم جونگ ایل» ارزیابی شده است.

undead_knight
02-01-2014, 12:22 PM
Metal band Skinny Puppy send US government invoice after finding out their music was - Weird News - News - The Independent (http://www.independent.co.uk/news/weird-news/metal-band-skinny-puppy-send-us-government-invoice-after-finding-out-their-music-was-used-as-torture-device-in-guantanamo-bay-9100005.html)

استفاده از موسیقی متال برای شکنجه در گوانتانامو! :))

sonixax
02-16-2014, 10:06 PM
این خبر رو فقط برای این میذارم چون که اولین باره که اتفاق افتاده :

ناوچه ایرانی ناجی کشتی آمریکایی شد | euronews, اخبار جهان (http://persian.euronews.com/2012/05/24/iranian-politics-usa-tension/)


یک کشتی تجاری آمریکایی توسط ناوگان دریایی ارتش ایران از خطر حمله دزدان دریایی نجات یافت.

این اتفاق در دریای عمان افتاد. کشتی تجاری آمریکایی که گرفتار حمله دزدان دریایی شده بود از ناوچه نظامی ایرانی که در حال گشت زنی در منطقه بود، درخواست کمک کرد. ناوچه ایرانی هم در جواب به کشتی آمریکایی به کمک آنان شتافت.

به گفته ملوانان مستقر در کشتی آمریکایی، راهزنان دریایی به محض دیدن ناوچه ایرانی فرار را بر قرار ترجیح دادند.

شاهدان عینی می گویند کشتی باربری آمریکایی به درازای 150 متر وظرفیت بارگیری 14000 تن کالا، همزمان مورد هجوم چند قایق دزدان دریایی قرار گرفته بود.

پس از فرار دزدان دریایی ناوچه ایرانی کشتی آمریکایی را چند صباحی همراهی می کند تا با امنیت کامل به سمت مقصد مورد نظرش برود.

کشتی آمریکایی از بندر فجیره در خلیج فارس بارگیری کرده و به سمت ایالات متحده در حال حرکت بوده است.

ناوگان دریایی ارتش ایران در سه سال اخیر بارها به کمک کشتیهای تجاری آمده که در خلیج فارس و دریای عمان قربانی حمله راهزنان دریایی شده اند. با این حال این اولین باریست که نیروهای ایرانی امنیت یک کشتی آمریکایی را در برابر دزدان دریایی تامین می کند.

sonixax
02-19-2014, 01:53 AM
روزنامه الحیات : شرکت های اسرائیلی به دنبال فروش قطعات فانتوم به ایران (http://www.iranianuk.com/page.php5?id=20140218151216026)


روزنامه الحیات : شرکت های اسرائیلی به دنبال فروش قطعات فانتوم به ایران
http://www.daftarche.com/images/imported/2014/02/28.jpg
روزنامه الحیات چاپ لندن در گزارشی به قلم خبرنگار خود در اسرائیل نوشت: ماموران دولتی در یونان محموله های صادراتی قطعات هواپیما از اسرائیل به ایران را کشف و توقیف کرده اند.

به گزارش عصرایران، الحیات اضافه کرد: شماری از رسانه های بین المللی نوشته اند میان برخی شرکت های تسلیحاتی اسرائیل و شماری از شهروندان ایرانی در زمینه خرید و فروش قطعات هواپیما ارتباط بوده است.

اسرائیل در برابر این خبر، از تکذیب یا تایید رسمی این موضوع خودداری کرد.

براساس جزئیات منتشر شده، بازرگانان اسلحه و تسلحیات از اسرائیل تلاش کردند قطعات و تجهیزات هواپیماهای فانتوم (اف 4) را به ایران بفروشند. این اقدام برخلاف تحریم های موجود علیه ایران است.

این موضوع به هنگام بررسی های آژانس تحقیقات جرایم امنیت ملی آمریکا (اچ اس آی) و واحد تحقیق در جرایم مالی و اقتصادی یونان (اس دی او ایی) کشف شد.

در بخشی از این گزارش آمده است: در دو سال 2012 و 2013 در یونان بسته های حاوی قطعات هواپیما کشف شد. این بسته ها در حال ارسال از منطقه "جبعات عاده - بنیامینا" اسرائیل به ایران از طریق واسطه شرکت یونانی TASSOS KARRASSA بودند.

بازرسان معتقدند این شرکت یونانی، شرکت جعلی است که از سوی بازرگانان اسلحه در اسرائیل ایجاد شده است.

Anarchy
02-19-2014, 03:06 PM
در انتظار اعدام، به اتهام سب نبی و توهین به رهبری (http://www.radiozamaneh.com/125770)


شعبه پنجم دادگاه کیفری استان خراسان رضوی، جوانی به نام روح الله توانا را به اعدام محکوم کرده است. اتهام روح الله توانا، که در تاریخ ۲/۶/۱۳۹۰ دستگیر شده، سب نبی (دشنام به پیغمبر) و توهین به رهبری است.
پرونده روح الله توانا برای تأیید حکم در اختیار شعبه چهاردهم دیوان عالی قرار گرفته است. وکیل متهم خواهان تجدید نظر در حکم شده و استدلال کرده است که آنچه به متهم نسبت داده شده نقل قول‌هایی از اوست که در حالت مستی بیان شده است. بنابر استدلال وکیل حکم بر اساس شبهه داده شده و بایستی طبق قوانین خود حکومت اسلامی نقض شود.
نامه سرگشاده مادر متهم

مادر متهم، خانم فخری جمالی، نامه‌ای خطاب به “گزارشگران و فعالان حقوق بشر” (https://www.tribunezamaneh.com/archives/43342)نوشته که در آن آمده است:
«اینجانبه فخری جمالی مادر متهم زندانی روح الله توانا فرزند محمود می باشم. متاسفانه مشکلات مادی و اخلاقی همسرم باعث گردید که فرزندم روح الله دچار اختلالات روحی و روانی گردیده و از همان نوجوانی از خانواده منزوی و با فرار از منزل در شهر دیگری سکونت نماید.متاسفانه ازدواج نافرجام وی نیز موجب شدت بیماری روحی او شده بطوریکه به مواد مخدر و مشروب الکلی روی می آورد و تنها سرگرمی او مشاهده برنامه های فارسی زبان خارجی بوده،متاسفانه این برنامه ها و بیماری روحی او موجب می گردد که مطالب شبکه های خارجی درنزد او جلوه کرده و مطالب آنان را ضبط و گاهی گفتار آنان را در رایانه خویش نگهداری کند.متاسفانه به علت خصومت دوستش حافظه رایانه اش سرقت و تحویل مقامات امنیتی استان خراسان رضوی می گردد و او تحت تعقیب و بازداشت بصورت ممنوع الملاقات برای چندین ماه قرار می گیرد.وی در اداره اطلاعات علت تهیه و نگهداری برنامه های شبکه های خارجی را عصبانیت و مشکلات روحی و مادی خویش اعلام می دارد، از جمله مطالبی که در حافظه رایانه او بوده است مراسم جشن تولدی است که برای خودش و در تنهایی گرفته و در حالی که با چاقو کیک تولدش را میبرد و مشروب صرف می کند اظهاراتی کرده که مامورین تحقیق از آن به توهین به پیامبر تعبیر نموده اند”.
در ادامه نامه آمده است که پزشکی قانونی خراسان نیز تأیید کرده که متهم به دلیل مشکلات زندگی نیاز به درمان دارد و آن‌چه را که به وی نسبت داده می‌شود، بایستی با نظر به وضع روحی متهم مورد بررسی قرار گیرد.
خانم فخری جمالی در این نامه سرگشاده نکاتی از دفاعیات وکلای فرزند خود را بیان کرده و در اعتراض به حکم صادر شده نوشته: “دادگاه محترم در استدلالی عجیب و بدون توجه به مدافعات صورت گرفته اعلام می نماید که مقدار مشروبی که فرزندم خورده او را مسلوب الاراده نکرده تا از اتهام سبّ النبی مبرا شود لذا هم وی را به مجازات شرب خمر و هم حد سبّ النبی یعنی اعدام محکوم نموده است. متاسفانه دادگاه محترم هیچ توجهی به صراحت ماده ۲۶۳ قانون مجازات اسلامی که می گوید :هرگاه متهم به سبّ ادعا نماید که اظهارات وی از روی اکراه، غفلت، سهو یا درحالت مستی یا غضب یا سبق لسان یا بدون توجه به معانی کلمات و یا نقل قول از دیگری بوده سبّ النبی محسوب نمی شود، اما دادگاه محترم هیچ توجهی به قانون نداشته و بر خلاف آن رأی می دهد.”
تقاضا از فعالان حقوق بشر

در پایان این نامه خطاب به “گزارشگران و فعالان حقوق بشر” آمده است:
“ازشما فعالان حقوق بشر به عنوان شخصیت های حقوق دان و مدافعین جان افراد بی گناه مانند فرزند من تقاضا دارم به ما کمک کنید هیچ کس در ایران جواب گوی ما نیست جان فرزند من را نجات دهید. باتشکر فراوان. مادر رنج کشیده فخری جمالی”

undead_knight
02-20-2014, 05:02 PM
Venezuelan crisis: Beauty queen Genesis Carmona dies in anti-government protest - Americas - World - The Independent (http://www.independent.co.uk/news/business/news/venezuelan-crisis-beauty-queen-genesis-carmona-dies-in-antigovernment-protest-9141876.html)
ملکه زیبایی ونزوئلا در تظاهرات ضد حکومتی کشته شد.

Theodor Herzl
02-22-2014, 04:48 PM
Ukrainian rabbi tells Kiev's Jews to flee city (http://www.haaretz.com/jewish-world/jewish-world-news/1.575732)


رهبران جامعه یهودی اوکراین از یهودی‌ها خواستند که از کیف و در صورت توانائی از کشور فرار کنند و از اسرائیل کمک خواستند. نیروهای نئو نازی و راست افراطی در تظاهرات‌های ضدّ دولتی خیلی‌ فعال بودند و ترس این میره که بعد از به قدرت رسیدن اول بیهودی‌ها حمله کنند که با پوتین رابطه خوبی‌ داشتند همیشه! ، هفته پیش هم جامعه یهودی اکراین از تمامی‌ یهودیان جهان کمک مالی‌ خواسته بودند تا از مکان‌ها و خانه‌های خود محافظت کنند!

Anarchy
03-07-2014, 07:03 AM
جنبش راه سبز - شکسته شدن سکوت یکی از شاهدان کهریزک؛ آنجا اخر دنیا بود (http://www.rahesabz.net/story/80921/)

:e413:

sonixax
03-18-2014, 12:45 AM
http://www.daftarche.com/images/imported/2014/03/36.jpg
رییس هیات تحقیق سازمان ملل روز دوشنبه، ۲۶ اسفند، در گزارشی به شورای حقوق بشر این سازمان در ژنو اعلام کرد که جنایات کره شمالی شبیه جنایات نازی‌ها، رژیم آپارتاید و خمرهای سرخ است و باید متوقف شود.

مایکل کیربی در سخنان خود جنایات رژیم کره شمالی علیه مردم خود را با اقدامات نازیسم، رژیم پیشین آپارتاید در آفریقای جنوبی و حکومت خمرهای سرخ در کامبوج مقایسه کرد و خواستار شجاعت ملت‌های بزرگ در برخورد با این حکومت شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی افزود: «این وظیفه رسمی شماست که با جرایم مربوط به نقض حقوق انسانی و جنایات علیه بشریت توسط جمهوری دمکراتیک مردمی کره شمالی برخورد کنید».

اظهارات آقای کیربی یک ماه پس از آن بیان می‌شود که هیات تحقیق سازمان ملل گزارشی ۴۰۰ صفحه‌ای درباره گستره وسیعی از نقض حقوق بشر در کره شمالی از جمله حبس‌های گسترده، کشتار، شکنجه، گرسنگی عمدی، بردگی و خشونت جنسی منتشر کرد.

رییس هیات تحقیق سازمان ملل می‌گوید: «شدت، اندازه، طول دوره و ماهیت غیرقابل وصف بی‌رحمی در این کشور حاکی از وجود یک حکومت تمامیت‌خواه است که هیچ‌گونه سنخیتی با دنیای معاصر ندارد».

وی اظهار داشت: «این کشور یک سیاهچاله است که حقوق بشر، شان و شرف انسانی کنترل و سرکوب شده و در مسیر تباهی است».

آقای کیربی می‌گوید: «جهان مدت‌ مدیدی است که شواهد را نادیده گرفته است. حالا که همه چیز را می‌دانیم دیگر هیچ توجیهی پذیرفتنی نیست».

سه پیونگ سو، نماینده کره شمالی در ژنو، گزارش سازمان ملل را «جعلیات شرم‌آور» خوانده که از سوی دولت‌های به گفته وی «متخاصم» تهیه شده است. وی گفته که کشورش این گزارش مقابله‌جویانه را رد می‌کند.

چین نیز که از متحدان قدیمی رژیم کره شمالی است روز دوشنبه این گزارش را رد کرد و گفت که یک کمیسیون مستقل این ادعا‌ها را بی‌پایه اعلام کرده است.

به گزارش رویترز، چن چاندونگ، دیپلمات چینی در شورای حقوق بشر سازمان ملل، گفته است که گزارش این سازمان از واقعیات فاصله دارد.

وی اظهار داشته‌است که: «ناتوانی کمیسیون در جلب حمایت و همکاری کشور مورد نگرانی باعث شده است تا نتواند به درستی به وظیفه خود عمل کند».

نماینده چین گفته است که گزارش کمیسیون تحقیق سازمان ملل بر پایه اطلاعات و مصاحبه با افرادی تنظیم شده که در خارج از کره شمالی هستند و مبتنی بر اطلاعات بی‌واسطه نیست.

وی پرسیده است: «این پرسش پیش می‌آید که آیا چنین تحقیقی واقعا قابل اعتماد است؟»

با این حال بسیاری از کشورهای جهان با حمایت از گزارش سازمان ملل خواستار آن شده‌اند که شورای امنیت این موضوع را برای رسیدگی به دادگاه جنایات بین‌المللی در لاهه ارجاع دهد.

اتحادیه اروپا همراه با ژاپن قطعنامه‌ای را تهیه کرده و قرار است که هفته آینده برای رای گیری به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کنند. در این قطعنامه خواسته شده است که دادگاه جنایات بین‌المللی به وضعیت نقض حقوق بشر در کره شمالی رسیدگی کند.

کمیسیون تحقیق سازمان ملل در مارس سال ۲۰۱۳ از سوی شورای حقوق بشر تشکیل شد ولی نتوانست مجوز مقام‌های کره شمالی را برای بازدید از این کشور به دست آورد.

عمده اطلاعات این گزارش بر پایه گفت‌وگو با ۳۲۰ فراری کره شمالی و منابعی در کره جنوبی و ژاپن تهیه شده است.



سازمان ملل: جنایات کره شمالی شبیه نازی‌ها، آپارتاید و خمرهای سرخ است (http://www.iranianuk.com/page.php5?id=20140317161755037)

sonixax
04-03-2014, 05:45 PM
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=230491287144549&set=gm.774607639215919&type=1&theater


بازداشت کاربر فیس بوک پس از بازگشت به ایران

یک زن ایرانی شهروند بریتانیا در ارتباط با فیس بوک در شیراز بازداشت شده است

به گزارش رادیو فردا، روزنامه دیلی میل، چاپ لندن، از بازداشت یک زن ایرانی با تابعیت دوگانه، به اتهام ابراز نظراتش در فیس بوک، پس از سفر به ایران خبر داد.

داریوش تقی پور شوهر رویاء صابری نژادنوبخت، به این روزنامه گفته است که همسرش که شهروند بریتانیاست، در مهرماه گذشته برای دیدار خانواده اش به تهران رفته، اما پس از دو هفته در سفر به شیراز بازداشت و به جاسوسی متهم شده است.

داریوش تقی پور در تماسی از تهران با این روزنامه افزوده است که همسرش در چت روم و در فیس بوک درباره محدودیت های بیش از حد مذهبی در ایران ابراز نظر کرده بود.

دوستان این خانواده از نماینده محلیِ خانم صابری در پارلمان بریتانیا، خواسته اند برای آزادی او کمک کند و این نماینده نیز از وزارت خارجه بریتانیا خواسته است به این موضوع رسیدگی کند.

sonixax
04-03-2014, 05:56 PM
‮ایران‬ - ‭BBC ‮فارسی‬ - ‮'شهروند بریتانیایی - ایرانی به اتهام اهانت به اسلام در اوین زندانی است'‬ (http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2014/04/140403_l03_iranian_saberi_arrest.shtml)

آخر عاقبت دروغها و دعوتهای حسن کلید ساز از ایرانیان ساکن خارج از کشور برای بازگشت! سرانجام آنهایی که فریب خوردند همین است.

sonixax
04-04-2014, 02:58 PM
قطعنامه پارلمان اروپا: هر هیاتی که از ایران دیدار می کند باید به زندانیان سیاسی دسترسی داشته باشد : کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران (http://persian.iranhumanrights.org/1393/01/eu-motion/)

کمیته سیاست خارجه اتحادیه اروپا با انتشار پیش نویس سندی تحت عنوان «استراتژی اتحادیه اروپا دربرابرایران» با درنظرگرفتن فصلی برای موضوعات مربوط به نقض حقوق بشر گفته است که هرهیاتی که در آینده از ایران دیدار می کند باید متعهد باشد که با ناراضیان سیاسی، فعالان جامعه مدنی دیدار کند و همچنین به زندانیان سیاسی دسترسی داشته باشد. این کمیته همچنین گفته که همراه با ۷۷۲ روزنامه نگار ایرانی خواستار بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران است.

همزمان با انتشار این سند، مرضیه افخم (http://isna.ir/fa/news/93011302312/-%D8%A7%D9%82%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%A8-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A8%D8%A7) سخنگوی وزارت خارجه ایران با انتقاد از مفاد این قطعنامه گفت: «اقدام پارلمان اروپا در تصویب قطعنامه و طرح ادعاهای بی‌اساس حقوق بشری سازنده نیست و با روند جاری تحرکات همخوانی ندارد و غیرواقع‌بینانه است.» او همچنین گفت: «در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپایی گام‌های اولیه و قابل تاملی برای حل و فصل مسائل پیش روی دو طرف برداشته اند، موضع‌گیری حقوق بشری پارلمان اروپا و طرح موضوعات غیرواقعی بویژه درباره انتخابات ایران مردود و غیرقابل قبول است.»
سخنان سخنگوی وزارت خارجه ایران منطبق بر دیگر اظهار نظرهای مقاماتی است که مایلند با توجه به بهبود نسبی روابط سیاسی و همچنین ادامه مذاکرات هسته ای، کشورهای غربی از طرح مسائل مرتبط با حقوق بشر خودداری کنند. با این وجود دیدار ماه گذشته خانم کاترین اشتون با چندین فعال مدنی در تهران در حاشیه مذاکرات او با مقامات ایرانی، خشم محافظه کاران و واکنش وزارت خارجه را به همراه داشت. قطعنامه پارلمان اروپا عملا تصریح می کند که دیدار با فعالان مدنی باید ادامه یابد و در بازدید همه هیات های دیپلماتیک اتحادیه اروپا در نظر گرفته شود. قرار است این پیش نویس سوم آوریل (۱۴ فروردین ۱۳۹۳) به رای گیری گذاشته شود.
این قطعنامه آزادی برخی از زندانیان سیاسی را مورد استقبال قرار داده و خواستار آزادی همه مدافعان حقوق بشر، زندانیان سیاسی، فعالان کارگری و همچنین افرادی که پس از انتخابات سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۸) دستگیرشدند، شده است. به علاوه در این قطعنامه آمده است که علیرغم توجه حسن روحانی به مقوله حقوق شهروندی، همچنان ادعاهای گسترده ای در خصوص شکنجه، دادگاه های غیرعادلانه و مصونیت از مجازات وجود دارد.
این قطعنامه همچنین موضوع افزایش شدید اعدام ها در سال ۲۰۱۳ که شامل برخی موارد اعدام نوجوانان است و نیز اعدام های گسترده در پنج ماه اول سال جاری میلادی را مدنظر قرار داده و محدودیت آزادی بیان، انجمن ها، مذهب و آزادی های تحصیلی را محکوم کرده است. تبعیض علیه اقلیت های قومی، جنسیتی، مذهبی و همچنین وضعیت بهاییان و نوکیشان مسیحی از جمله موضوعات دیگری است که در این قطعنامه برجسته شده است.
پارلمان اتحادیه اروپاه همچنین از دولت ایران خواست است که با مکانیسم های حقوق بشر بین المللی از جمله سازمان های غیردولتی در خصوص گزارش دوره ای حقوق بشر و توصیه های سازمان ملل وهمچنین سازمان های حقوق بشر بین المللی همکاری کند. همچنین گفته شده است که علیرغم پیشرفت های صورت گرفته همچنین وضعیت زنان به دلیل «تبعیض غیرقابل قبول» یکی از موارد نگرانی است به خصوص در زمینه موارد حقوقی و همچنین قانون خانواده و مشارکت آنها در زندگی اقتصادی و اجتماعی.
متن کامل پیش نویس این قطعنامه را می توانید اینجا (http://persian.iranhumanrights.org/wp-content/uploads/EUP-Dreft-Res-Apr2014.pdf) بخوانید



:e41f::e14c::e00e:

ارتباط حقوق بشر با پرونده هسته‌ای توطئه است --- جلال یعقوبی :: روزآنلاین (http://www.roozonline.com/persian/news/newsitem/archive/2014/march/26/article/-697220fbb9.html)





محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در ادامه همان کنفرانس خبری که درباره سران جنبش سبز گفت "ای کاش فتنه اتفاق نمی‌افتاد و ما با این دو عزیز همکاری داشتیم"، درباره گزارش‌های حقوق‌بشری بین‌المللی لحن دیگری گرفت.

او گفته بود (http://farsnews.com/newstext.php?nn=13921227000522): "احمد شهید مرتب می‌گوید چرا من را به ایران راه نمی‌دهید در حالی که بیرون از ایران و در گزارش‌هایش حدود ۳ هزار اتهام به ایران زده است. آمدنش به ایران برای بررسی نیست برای تبلیغات است. وی چگونه می‌خواهد ۳ هزار اتهام را طی ۳ روز بررسی کند؟" لاریجانی تهدید کرده بود: "رویه گزارشات اینگونه است که کسی که گزارش می‌دهد باید ثابت شود که درست می‌گوید یا نه. گزارشی که سرو ته آن مشخص نیست و با بلیط اقامت در برلین شکل گرفته، رسمیت ندارد و جمهوری اسلامی می‌تواند علیه احمد شهید اعلام دعوی کند. پرونده‌سازی کرده و این پرونده‌سازی خلاف قانون است." او اضافه کرده بود (http://farsnews.com/newstext.php?nn=13921227000522): " ما با غرب مدام در بحث حقوق بشر مذاکره داشتیم اما غرب به این نتیجه رسید که این مذاکرات به نفع‌اش نیست و به همین خاطر مذاکرات را رها کرد و به دنبال تبلیغات منفی علیه ایران رفت. ارتباط دادن مذاکرات حقوق بشر به مسائل هسته ای یک نمایش است و بیشتر شبیه یک توطئه است. این رفتار غربی‌ها به خاطر شکست آن‌ها در مذاکرات هسته‌ای است و متاسفانه آنها در مذاکرات هسته‌ای صادق نبودند."
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در همین کنفرانس خبری تلویحا خبر داد که پرونده حقوق بشر در اختیار وزارت خارجه قرار گرفته است. او گفت: "پیشبرد امر دیپلماسی مربوط به حقوق‌بشر همواره وجود دارد. ما نباید چند کانال دیپلماسی داشته باشیم. امر حقوق‌بشر سیاسی نیست، بلکه ملی است. طبیعی است که تصمیم‌سازی در بحث حقوق‌بشر باید توسط نظام صورت گیرد و کار اجرایی آن از سوی وزارت امور خارجه صورت می‌گیرد. وزارت امور خارجه مجری تصمیمات ملی ما است و ما از این وزارتخانه حمایت می‌کنیم."
از اواسط بهمن ماه گذشته اخباری مبنی بر خروج پرونده حقوق‌بشر از قوه‌قضائیه و واگذاری آن به وزارت خارجه منتشر شده بود. در آن زمان باشگاه خبرنگاران جوان، وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی، در گزارشی با عنوان "ظریف پرونده حقوق بشر را هم می‌خواهد"، خبر داد (http://www.yjc.ir/fa/news/4732502/%D8%B8%D8%B1%DB%8C%D9%81-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82-%D8%A8%D8%B4%D8%B1-%D8%B1%D8%A7-%D9%87%D9%85-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%A F): "هم اکنون، مدیریت پرونده حقوق‌بشر بر اساس مصویه شورای عالی امنیت ملی بر عهده ستاد حقوق بشر قوه قضاییه است و هیچ مصوبه جدیدی هم در این باره صادر نشده است. محمدجواد لاریجانی که به اذعان کارشنان از معدود افراد خبره در این حوزه است، ریاست این ستاد را بر عهده دارد. اخیرا اما خبر می‌رسد که محمدجواد ظریف در تلاش برای انتقال کامل این پرونده به وزارت خارجه است. گفته می‌شود مقام‌های دولتی تاکید کرده‌اند حتی اگر این پرونده به وزارت خارجه واگذار نشود، موازی کاری در این‌باره را آغاز خواهند کرد." این سایت اضافه کرده بود: "برخاستن زمزه‌هایی درباره آغاز مذاکرات حقوق بشری با اتحادیه اروپا (که ظریف در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ از آن سخن گفته) و همچنین دعوت از احمد شهید به تهران، نشانه های جدی‌تر شدن این پروژه است."
برخی ناظران سیاسی معتقدند، حضور مقامات اروپایی در ایران و دیدارهای آنان با فعالان سیاسی و اجتماعی منتقد حکومت، به دلیل تغییر مدیریت در پرونده حقوق‌بشر بوده است.
نگرانی مسئولان جمهوری اسلامی از افزایش حساسیت‌ها در زمینه مسائل حقوق‌بشر ایران چیزی پنهان نیست و تلاش برای حل پرونده حقوق‌بشر در کنار پرونده هسته‌ای نشانه همین نگرانی‌هاست.
آیت‌الله خامنه‌ای در یکی از آخرین سخنرانی‌های خود در سال گذشته گفته بود (http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=25795): "تحریمها از قبل بود، منتها این تحریمها از حدود زمستان سال ۹۰ تا امروز، تبدیل شده به جنگ اقتصادی، دیگر اسم آن تحریم هدفمند نیست، یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی است که متوجه ملت ما است. علت آن هم، نه مسئله‌ی هسته‌ای است، نه مسئله‌ی حقوق بشر است، نه مسائل دیگری از این قبیل است؛ علت آن را خود آنها هم میدانند، ما هم می‌دانیم؛ علت، استقلال‌خواهی ملت ایران است؛ علت، داشتن یک حرف نو بر پایه‌ی مبانی اسلام است که برای کشورهای دیگر و ملتهای مسلمان الگو خواهد شد؛ میدانند که اگر جمهوری اسلامی در این عرصه‌ها و میدانها موفق شد، دیگر جلوی رشد این حرکت را در دنیا نمیشود گرفت و این یک حرکت مهمی است؛ مسئله این است. حالا بهانه یک روز انرژی هسته‌ای است، یک روز غنی‌سازی است، یک روز حقوق‌بشر است، یک روز حرفهایی از این قبیل است."
همچنین او در اوخر بهمن ماه طی یک سخنرانی دیگر گفت (http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=25363): "مكرر گفتیم كه مسئله‌ى هسته‌اى بهانه است براى دشمنى؛ مسئله‌ى هسته‌اى هم اگر یك روزى - حتى به فرض محال - بر طبق نظر آمریكا حل بشود، باز یك مسئله‌ى دیگرى دنبال آن مى‌آید؛ الان ملاحظه كنید سخنگویان دولت آمریكا بحث حقوق بشر، بحث موشكى، بحث سلاح و مانند اینها را به میان آوردند. من تعجب میكنم، آمریكایى‌ها خجالت نمیكشند اسم حقوق بشر را مى‌آورند. هركس دیگرى در دنیا ادعا بكند طرفدارى از حقوق بشر را، دولتمردان آمریكا دیگر نباید این ادعا را بكنند، با این همه فضاحتى كه در كارنامه‌ى آنها نسبت به حقوق‌بشر هست."
واکنش‌های تند ایران به گزارش نهادهای بین‌المللی از وضعیت حقوق‌بشر، خصوصا واکنش به گزارشهای گزارشگر سازمان ملل، شدت نگرانی از ادامه بحران حقوق‌بشر در صحنه بین‌المللی را نمایان کرده است.
در روزهای آخر سال گذشته، محمد اسماعیل کوثری در گفتگویی با سایت رسمی ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، احمد شهید را فردی "خودفروخته و وابسته به آمریکا" نامید (http://www.humanrights-iran.ir/news-37756.aspx). محمد جواد لاریجانی هم گزارش شهید را "فضاحت بزرگ شورای حقوق بشر" دانسته بود (http://www.humanrights-iran.ir/news-30714.aspx). او یکبار هم احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره ایران را "احمق شریر" خوانده بود (http://www.akharinnews.com/%D8%AC%D9%87%D8%AA-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9/item/51520-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%84%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86%DB%8C%D 8%8C-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D9%82-%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%AF.html). لاریجانی سال گذشته همچنین، احمد شهید را "آدم بی‌ربط و بی‌تعهدی" نامید (http://www.radiofarda.com/content/f10-iran-calls-un-special-rapporteur-ahmad-shahid-irrelevant/24694929.html) و در سخنانی دیگر که در سازمان ملل ایراد می‌شد، احمد شهید را "نادان" و "مغرض" خطاب کرد (http://www.radiofarda.com/content/o2_ahmad_shaheed_iran_human_rights/24513475.html).
بعد از انتشار سخنان (http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2014/03/140311_u07_ban-ki-moon_iran_human_rights_report.shtml) انتقادآمیز دبیر کل سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر در ایران و ناتوانی دولت روحانی در انجام وعده‌های انتخاباتی‌اش، مقامات جمهوری اسلامی به او نیز حمله کردند. از جمله علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر ایران گفته بود (http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2014/03/140312_l12_iran_velayati_ban_un_reax_musavi_karrob i.shtml): "بان‌کی‌مون ناتوان‌ترین دبیرکل تاریخ سازمان ملل است."
انتشار سخنان خلاف عرف مقامات ایرانی علیه مسئولان سازمان ملل، پاسخ احمد شهید را به دنبال داشت. او گفته بود (http://www.dw.de/%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D9%88%D9%82%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%85%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%A7-%DA%86%D9%86%DB%8C%D9%86-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%DA%86%D9%87-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF/a-17499120): "حملات شخصی چیز جدیدی نیست. وقتی یک گزارشگر ویژه یا دبیرکل سازمان ملل یا دیگر مقامات (اروپایی)، به خاطر حرفهایی که می‌زنند می‌توانند مورد حمله (شخصی) قرار بگیرند، شما به ایرانیانی فکر کنید در تهران و جاهای دیگر که اگر نظرشان را بیان کنند چه چیزی نصیبشان می‌شود."



:e421:

undead_knight
04-20-2014, 02:17 PM
راهبردهای رهبر معظم انقلاب درباره «مسائل زنان»/ نگاه ما به مسئله زن، «سالم، منطقی، دقیق و راهگشا» باشد - شبکه اجتهاد
(http://ijtihad.ir/NewsDetails.aspx?itemid=4318)

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نگاه مادی و غیرالهی به هستی و جهان را ریشه انحراف عمیق تفکرات غربی درباره زن برشمردند و افزودند: نگاه کاسب کارانه به ظرفیت زنان در مسائل اقتصادی از جمله اشتغال و نگاه تحقیرآمیز به زن و تنزل دادن او به وسیله ای برای اطفای شهوات مردان، مبانی دیگری است که تفکرات غربی را درباره زنان، کاملاً ظالمانه و متحجرانه ساخته است.

ایشان با استناد به برخی مقالات و کتابهایی که در غرب درباره اوضاع واقعی زنان، منتشر می‌شود افزودند: اگر می‌خواهیم نگاه ما به مسئله زن، «سالم، منطقی، دقیق و راهگشا» باشد باید از افکار غربی در مسائلی نظیر اشتغال و برابری جنسی کاملاً فاصله بگیریم.
:e412:
ما در ایران زن ستیزی نداریم به مولا :))))

ویرایش:
کسی میخواد از خامنه ای دفاع بکنه خجالت نکشه آستین ها رو بالا بزنید:))

sonixax
04-20-2014, 02:28 PM
ما در ایران زن ستیزی نداریم به مولا :))))

تازه میلیون میلیون سبزی فروش هم داریم به مولا :))

sonixax
04-20-2014, 02:58 PM
ویرایش:
کسی میخواد از خامنه ای دفاع بکنه خجالت نکشه آستین ها رو بالا بزنید:))

خوب بسم الله دیگه! چرا انقدر تقیه میفرمایید و در سایه جنبش سبز از اسلام رحمانی و نظریه های اسلام حکومتی دفاع میکنید ؟!

undead_knight
04-20-2014, 03:39 PM
خوب بسم الله دیگه! چرا انقدر تقیه میفرمایید و در سایه جنبش سبز از اسلام رحمانی و نظریه های اسلام حکومتی دفاع میکنید ؟!
میلاد والا تیکه من به منوسفر بود،نمیدونم تو چی رو داری میگی:))

sonixax
04-20-2014, 03:48 PM
میلاد والا تیکه من به منوسفر بود،نمیدونم تو چی رو داری میگی:))

من هم بدون تیکه مستقیم به خودت اشاره کردم آرش جان که شوربختانه تحت تاثیر برخی تبلیغات و پروپاگانداهای سبزی فروش جماعت قرار گرفتی!

Nevermore
04-20-2014, 03:49 PM
راهبردهای رهبر معظم انقلاب درباره «مسائل زنان»/ نگاه ما به مسئله زن، «سالم، منطقی، دقیق و راهگشا» باشد - شبکه اجتهاد
(http://ijtihad.ir/NewsDetails.aspx?itemid=4318)

:e412:
ما در ایران زن ستیزی نداریم به مولا :))))

ویرایش:
کسی میخواد از خامنه ای دفاع بکنه خجالت نکشه آستین ها رو بالا بزنید:))

سفسته همراهی با بدان؟
بابا این بنده ی اسپاگتی که کلی هم به خانم ها حال داده،بده میگه خانم های عزیز بیشینید در خانه باسن گشاد تان را بر روی کاناپه بیاندازید تا مردان مثل خر کار کنند؟

sonixax
04-20-2014, 03:54 PM
هر دم از این لجنزار اصلاح طلبی بوی گندِ تازه تری به مشام میرسد :

خاتمی فهم خود را از انقلاب توضیح داد | Khodnevis (https://khodnevis.org/article/56921#.U1PfHFckSSp)


سیدمحمد خاتمی طی سخنانی در نخستین جلسه بنیاد باران در سال ۱۳۹۳، گفت (http://www.irna.ir/fa/NewsPrint.aspx?ID=81128807): «اگر خدای نکرده جمهوری اسلامی را از دست دهیم وضعیت خیلی سیاهی خواهیم داشت و باید بدانیم که ما نمی‌توانیم این انقلاب با آن عظمتش را فراموش بکنیم، زیرا مبدا هویت تاریخی ماست».
وی افزود: «ما به عنوان کسانی که دل‌بسته به این انقلاب و اسلام هستیم، با همه وجود از جمهوریت نظام دفاع می کنیم؛ با همه لوازمی که جمهوریت دارد. ما انقلابی هستیم؛ مهم نیست دیگران ما را چه می نامند. انقلابی که ما می‌گوییم و می‌فهمیم، منجر به نظام جمهوری اسلامی شد و امروز هم باید از آن دفاع کنیم».
وی جمهوری اسلامی را «راه مناسبی برای تداوم عزت و بسط عظمت ملت ایران» خواند و مخالفان را کسانی خواند که «از این انقلاب آسیب دیدند و قدرت‌هایی که احساس کردند این انقلاب به منافع نامشروع آن‌ها آسیب زده است».
خاتمی گفت که انقلاب ۵۷ به دلیل «اکثریت مسلمان بودن، داشتن انگیزه‌های دینی و حضور یک فرد با هویت دینی در راس انقلاب»، اسلامی و دینی محسوب شده و گفت اگر کسی بگوید آن‌چه رخ داد، انقلاب نبود یا بگوید این انقلاب، اسلامی نبود، بی‌انصافی کرده است.
رییس دولت موسوم به اصلاحات در نظام جمهوری اسلامی، با حمله شدید به گروه‌های چپ‌گرای قبل انقلاب، گفت: «قرن گذشته هژمونی ذهنی متعلق به جریان چپ بود که در انقلابیون، مسلمانان، متفکران و روشن‌فکران و حتی در قانون اساسی آن گفتمان در بخش‌های اجتماعی و اقتصادی اثر گذاشته است».
وی ادامه داد: «جریان چپ خود را انحصاردار تفکر و عمل انقلابی می‌دانست و معتقد بود جز بر اساس این تئوری عمل انقلابی تحقق نخواهد یافت و هر چه رخ بدهد ارتجاعی و واپس گراست». اما «در بینش این جریان از آزادی‌های اساسی خبری نبود».
خاتمی گفت: «آن‌ها نظام مطلوب خود را دموکراتیک می‌خواندند ولی اصلا دموکراسی به معنای علمی کلمه در این بینش انقلابی جایی نداشت و در عمل نیز ابزار و روشی جز خشونت نمی‌شناختند».
وی با دفاع از جمهوری اسلامی و روح‌الله خمینی گفت: «جمهوری یک تعارف نیست که بعضی‌ها حتی می‌آیند و می‌گویند امام هم به آن اعتقاد نداشت؛ خیر ایشان جدا به آن اعتقاد داشت، قبل از آن‌که این آقایان بگویند که برای ظاهر سازی و گذاشتن در دهان مردم گفتند جمهوری و به آن اعتقاد نداشته‌اند و به امام اهانت کنند و امام را خدای نکرده متهم به فریب‌کاری جامعه و تاریخ کنند».





3970

همه لینکها (لینک دایمی نیست):

بالاترین - موضوع داغ: محمد خاتمی: «امام جدا به جمهوریت اعتقاد داشت» (https://www.balatarin.com/topic/2014/4/20/1014687)

Theodor Herzl
04-20-2014, 03:55 PM
یکی‌ از یاران نخست وزیر امام و وزیر فرهنگ و ارشاد او!


به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر سیدمحمدخاتمی، وی در نخستین جلسه بنیاد باران در سال 93 که با حضور اعضای این بنیاد برگزار شد، به تبیین دیدگاه های خود در زمینه انقلاب اسلامی و تهدیدات بیرونی و درونی آن پرداخت.

خاتمی تاکید کرد: اگر خدای نکرده جمهوری اسلامی را از دست دهیم وضعیت خیلی سیاهی خواهیم داشت و باید بدانیم که ما نمی توانیم این انقلاب با آن عظمتش را فراموش بکنیم، زیرا مبدأ هویت تاریخی ماست.




خبرگزاری جمهوری اسلامی - سیدمحمد خاتمی: با همه وجود از جمهوریت نظام دفاع می کنیم
(http://www.irna.ir/fa/NewsPrint.aspx?ID=81128807)

undead_knight
04-20-2014, 04:04 PM
سفسته همراهی با بدان؟
بابا این بنده ی اسپاگتی که کلی هم به خانم ها حال داده،بده میگه خانم های عزیز بیشینید در خانه باسن گشاد تان را بر روی کاناپه بیاندازید تا مردان مثل خر کار کنند؟
نه عامو،اینجا ادعا شده که در ایران زن ستیزی نیست من هم شواهدش رو گذاشتم:))

کاسه داغ تر از آش شدی؟!معنای آقا بالاسر رو میدونی یا برات تبیین کنم!؟:))

خدایی این نتیجه گیریت از حرف های خامنه ای هم باحال تر بود:e412:

Russell
04-20-2014, 04:34 PM
نه عامو،اینجا ادعا شده که در ایران زن ستیزی نیست من هم شواهدش رو گذاشتم:))

کاسه داغ تر از آش شدی؟!معنای آقا بالاسر رو میدونی یا برات تبیین کنم!؟:))

خدایی این نتیجه گیریت از حرف های خامنه ای هم باحال تر بود
کس‌لیسان عزیز کمی بیش از اندازه تیکه‌هاشون خز هست !! طبق تعریف خود زنان و زن صفتان عزیز خود ما در دفترچه (از آنجا که در ایران هستیم) زنستیز حساب می‌شویم و لازم نیست برای وجود داشتن حداقل یک زنستیز در ایران برای ما شاهد آورده شود lol

البته امروز حضرت امام روحانی با تلاوت میزان زیادی از چرندیات فمینیستی غربی کار را سوبله جبران نمود و چنان کس‌لیسی کرد که من مشاهده‌یِ سخنرانی او را به افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌کنم !!

Nevermore
04-20-2014, 04:37 PM
کس‌لیسان عزیز کمی بیش از اندازه تیکه‌هاشون خر هست !! طبق تعریف خود زنان و زن صفتان عزیز خود ما در دفترچه از آنجا که در ایران هستیم زنستیز حساب می‌شویم و لازم نیست برای وجود داشتن حداقل یکزنستیز در ایران برای ما شاهد آورده شود lol

البته امروز حضرت امام روحانی با تلاوت میزان زیادی از چرندیات فمینیستی غربی کار را سوبله جبران نمود و چنان کس‌لیسی کرد که من مشاهده‌یِ سخنرانی او را به افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌کنم !!

لازم به ذکر است رسمن جانی و آن توله ی دیگر لاری جانی هم به طور مبسوط از این شکر خوری ها کردند.:e405:

Nevermore
04-20-2014, 04:39 PM
نه عامو،اینجا ادعا شده که در ایران زن ستیزی نیست من هم شواهدش رو گذاشتم:))

کاسه داغ تر از آش شدی؟!معنای آقا بالاسر رو میدونی یا برات تبیین کنم!؟:))

خدایی این نتیجه گیریت از حرف های خامنه ای هم باحال تر بود:e412:

آن قسمت نقل قولی که گذاشتی مگر غیر از این را نشان می دهد؟بعد پرسش من این است که کدامیک از زن ستیزان(!) این انجمن تا به حال سخنی از منع کار کردن ِ زنها گفته؟درد ما این است که چرا ایشان کار نمی کنند نه اینکه نباید بکنند.آندد! عزیزم دقت کن.:e105:

undead_knight
04-20-2014, 04:44 PM
کس‌لیسان عزیز کمی بیش از اندازه تیکه‌هاشون خر هست !! طبق تعریف خود زنان و زن صفتان عزیز خود ما در دفترچه از آنجا که در ایران هستیم زنستیز حساب می‌شویم و لازم نیست برای وجود داشتن حداقل یکزنستیز در ایران برای ما شاهد آورده شود lol

البته امروز حضرت امام روحانی با تلاوت میزان زیادی از چرندیات فمینیستی غربی کار را سوبله جبران نمود و چنان کس‌لیسی کرد که من مشاهده‌یِ سخنرانی او را به افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌کنم !!
از کی تا حالا شخص اول مملکت روحانی شده؟!:))))
حداقل یک زن ستیز؟!اینکه بقال سرکوچه ما زن ستیز باشه تا خامنه ای گویا برای شما تفاوت محسوسی نداره! :)))
امیدوارم طرح های مدنظر آقا اجرایی بشه تا بیش از این چرندیات فمنیستی و دستاوردهای غرب دور بشیم و دل زن ستیزان شاد بشه:))

undead_knight
04-20-2014, 04:54 PM
آن قسمت نقل قولی که گذاشتی مگر غیر از این را نشان می دهد؟بعد پرسش من این است که کدامیک از زن ستیزان(!) این انجمن تا به حال سخنی از منع کار کردن ِ زنها گفته؟درد ما این است که چرا ایشان کار نمی کنند نه اینکه نباید بکنند.آندد! عزیزم دقت کن.:e105:
شما اگر همون اول دقت بکنید بعدا به ماست مالی نمیافتید:))


این بنده ی اسپاگتی که کلی هم به خانم ها حال داده،بده میگه خانم های عزیز بیشینید در خانه باسن گشاد تان را بر روی کاناپه بیاندازید تا مردان مثل خر کار کنند؟
والا من هرجای حرکت های فمنیستی رو نگاه میکنم به همچین چیزی میگن زن ستیزانه،حالا اگر شما سهمیه بندی جنسیتی/شغلی و محدود کردن زن ها رو زن ستیزانه نمیدونید مشکل خودتونه:))

Russell
04-20-2014, 04:58 PM
از کی تا حالا شخص اول مملکت روحانی شده؟!:))))
حداقل یک زن ستیز؟!اینکه بقال سرکوچه ما زن ستیز باشه تا خامنه ای گویا برای شما تفاوت محسوسی نداره! :)))
امیدوارم طرح های مدنظر آقا اجرایی بشه تا بیش از این چرندیات فمنیستی و دستاوردهای غرب دور بشیم و دل زن ستیزان شاد بشه:))

با این حرف‌ها وقتی میلاد این وسط بحث جنبش سبز رو پیش میکشه دیگه خیلی هم عجیب نیست !!
البته من فقط گفتم روحانی چه گفته ولی تو سعی کردی حرف در دهان ما بگذاری؛ البته دانستن اینکه فکر می‌کنی روحانی تدارکاتچی هست هم بسیار جالب بود !!
باورش سخت است !!

روحانی می‌گفت کل عفاف(احتمالا یعنی همان اخلاق) جامعه زنان هستند، زن خودش یعنی عفاف lol

undead_knight
04-20-2014, 05:10 PM
با این حرف‌ها وقتی میلاد این وسط بحث جنبش سبز رو پیش میکشه دیگه خیلی هم عجیب نیست !!
البته من فقط گفتم روحانی چه گفته ولی تو سعی کردی حرف در دهان ما بگذاری؛ البته دانستن اینکه فکر می‌کنی روحانی تدارکاتچی هست هم بسیار جالب بود !!
باورش سخت است !!

روحانی می‌گفت کل عفاف(احتمالا یعنی همان اخلاق) جامعه زنان هستند، زن خودش یعنی عفاف lol
یعنی باید بیام وضعیت مشخص ایران رو انکار کنم!؟قدرت خامنه ای بارها بیش از روحانیه.
ای بابا رئیس جمهور که مشخصه تدارکات چیه،اینو که خود خاتمی هم گفته بود:))

ای بابا چرا حرف اصلی رو تحریف میکنید!؟:))

عرش اخلاق و عفت عمومی به صدا در می‌آید. زنان خود پاسدار عصمت جامعه هستند.
درضمن عصمت و عفاف با اخلاف خییل فرق فوکولند،راسل دقت کن:))
صدرا نیوز - روحانی:نمی‌توانیم نیمی از جامعه را در حاشیه بگذاریم (http://sadranews.ir/index.php/%D8%AE%D8%A8%D8%B1-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/18748-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%D9%8A-%D9%86%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%8 6%DB%8C%D9%85-%D9%86%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%87-%D8%A8%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%85.html)


ز چرندیات فمینیستی غربی
بفرمایئد نشون بدید دقیقا کدوم یکی از این حرف های "چرند" هست،البته به جز قسمتی دینیش:))
یا اینکه میخواید قبول کنید حرف از برابری جنسیتی زدن صرفا جز چرندیات فمنیستیه؟! بسیار جالب شد:))

Russell
04-20-2014, 05:22 PM
یعنی باید بیام وضعیت مشخص ایران رو انکار کنم!؟قدرت خامنه ای بارها بیش از روحانیه.
ای بابا رئیس جمهور که مشخصه تدارکات چیه،اینو که خود خاتمی هم گفته بود:))

ای بابا چرا حرف اصلی رو تحریف میکنید!؟:))

پس دولت امید تدارکاتچی هست !! به امید چایی قندپهلو lol




درضمن عصمت و عفاف با اخلاف خییل فرق فوکولند،راسل دقت کن:))

می‌گویی من گفته‌ام روحانی شخص اول مملکت تحریف نیست، ولی من نقل به مضمون کردم شد تحریف؟!!




بفرمایئد نشون بدید دقیقا کدوم یکی از این حرف های "چرند" هست،البته به جز قسمتی دینیش:))
یا اینکه میخواید قبول کنید حرف از برابری جنسیتی زدن صرفا جز چرندیات فمنیستیه؟! بسیار جالب شد:))
نشان دادیم دیگر !! آن بخشی ار که من گوش کردم بالای 100% "چرند" بود، البته از آنجا که شما معنی زنستیز را بالاتر تنهایی تعریف کردی ما هم چرند را تنهایی تعریف کردیم، امیدوارم بقدر کافی برابری‌طلبانه بوده باشد !!

undead_knight
04-20-2014, 05:36 PM
پس دولت امید تدارکاتچی هست !! به امید چایی قندپهلو lol

یادم نمیاد چیزی گفته باشم که مضمونش با این متفاوت بوده باشه.قدرت خامنه بارها بیشتر از رئیس جمهوره،تعجبی نداره.



می‌گویی من گفته‌ام روحانی شخص اول مملکت تحریف نیست، ولی من نقل به مضمون کردم شد تحریف؟!!
اولا که عفاف رو اخلاق در نظر گرفتی،دوما من کنایه ای پرسیدم،وقتی تفاوت اعتبار و اهمیت حرف روحانی و خامنه ای رو در ج.ا نادیده میگیری این رو باید بهت یادآوری کرد.




نشان دادیم دیگر !! آن بخشی ار که من گوش کردم بالای 100% "چرند" بود، البته از آنجا که شما معنی زنستیز را بالاتر تنهایی تعریف کردی ما هم چرند را تنهایی تعریف کردیم، امیدوارم بقدر کافی برابری‌طلبانه بوده باشد
نخیر "چرند"خالی نه،"چرندیات فمنیستی غربی"!بفرمائید ببینم کسشرهای اسلامی عفاف و... با کجای فمنیسم غربی تناسب داره؟!:))

Russell
04-20-2014, 05:59 PM
یادم نمیاد چیزی گفته باشم که مضمونش با این متفاوت بوده باشه.قدرت خامنه بارها بیشتر از رئیس جمهوره،تعجبی نداره.

بله خب، معمولا در اینجور جاها فمینیست جماعت ضعف حافظه می‌گیرد !!


اولا که عفاف رو اخلاق در نظر گرفتی،دوما من کنایه ای پرسیدم،وقتی تفاوت اعتبار و اهمیت حرف روحانی و خامنه ای رو در ج.ا نادیده میگیری این رو باید بهت یادآوری کرد.

من اخلاق را در پرانتز جلوی عفاف آوردم، یادآوری را باید به خودت بکنی ببینیم چجور "سبز" ای هستی !!


نخیر "چرند"خالی نه،"چرندیات فمنیستی غربی"!بفرمائید ببینم کسشرهای اسلامی عفاف و... با کجای فمنیسم غربی تناسب داره؟!:))

خالی یا راه‌راه فرقی ندارد وقتی خودمان تعریفش کرده‌ایم lol
تناسب هم دارد مثل باقلوا، اسلام را با همه چیز می‌شود پیوند داد، هم مارکسیست اسلامی داریم، هم فمینیسم اسلامی. اینکه این‌ها سر ته درستی ندارند معنیش این نیست که دروغ هستند. روحانی هم که سنتگرایان و محافظه‌کاران را بی‌سواد خطاب می‌کند معلوم است از چه طیفی‌ هست و چه طیفی نیست !!

بالاخره اینها همه دستشان در یک کاسه است و احمدی و روحانی ندارد یا دارد؟

sonixax
04-20-2014, 06:13 PM
یعنی باید بیام وضعیت مشخص ایران رو انکار کنم!؟قدرت خامنه ای بارها بیش از روحانیه.
ای بابا رئیس جمهور که مشخصه تدارکات چیه،اینو که خود خاتمی هم گفته بود:))

میگم انشاالسپاغتی شما که توی انتخابات شرکت نکردی ؟!

undead_knight
04-20-2014, 06:19 PM
میگم انشاالسپاغتی شما که توی انتخابات شرکت نکردی ؟!
چرا،به روحانی هم رای دادم!:))
چون تحلیلم از رای دادن و نتایجش و البته نتیجه تحریم،باهات فرق داره بنابراین دلیلی نمیبینم ازش ناراضی باشم.
انتظار تغییر "بنیادین"ی رو نداشتم در هر حال.

Russell
04-20-2014, 06:30 PM
چرا،به روحانی هم رای دادم!:))
چون تحلیلم از رای دادن و نتایجش و البته نتیجه تحریم،باهات فرق داره بنابراین دلیلی نمیبینم ازش ناراضی باشم.
انتظار تغییر "بنیادین"ی رو نداشتم در هر حال.
چه توقعاتی داشتی؟
مثلا در مورد برنامه‌یِ هسته‌ای.

sonixax
04-21-2014, 12:04 AM
چرا،به روحانی هم رای دادم!:))
چون تحلیلم از رای دادن و نتایجش و البته نتیجه تحریم،باهات فرق داره بنابراین دلیلی نمیبینم ازش ناراضی باشم.
انتظار تغییر "بنیادین"ی رو نداشتم در هر حال.

عِه! یعنی رفتی به تدارکاتچی رای دادی ؟!

sonixax
04-29-2014, 01:07 AM
مصر: حکم اعدام رهبر و ۶۸۲ عضو اخوان | Khodnevis (https://khodnevis.org/article/57081#.U17slVdGiSo)


دادگاه جنایی منیا در جنوب مصر، امروز دوشنبه، حکم اعدام ۶۸۳ نفر از یاران محمد مرسی، رییس جمهور اسلامگ‌رای معزول این کشور را به اتهام خشونت علیه نیروهای پلیس صادر کرد.
در میان اسامی محکوم شدگان نام محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین مصر که مهم‌ترین حزب حامی محمد مرسی بود نیز به چشم می‌خورد.
عبدالملک عبدالرحیم، یکی از وکلای متهمان امروز گفته که (http://alhayat.com/Articles/2032435/%D9%85%D8%B5%D8%B1--%D8%A7%D9%84%D8%A5%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D9%84%D9%85%D8%B1%D8%B4%D8%AF--%D8%A7%D9%84%D8%A5%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86--%D9%88682-%D8%B4%D8%AE%D8%B5%D8%A7%D9%8B-%D9%85%D9%86-%D8%A3%D9%86%D8%B5%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D9%8A)این افراد متهم به دست داشتن در کشتار و قتل افسران پلیس در حوادث خشونت بار در منیا در ماه مرداد (اوت) سال گذشته هستند و هم‌چنین تحصن اسلام‌گرایان در یکی از میدان‌های قاهره که صدها نفر کشته شدند.
هم‌چنین دادگاه به ریاست قاضی سعید یوسف صبری، حکم اعدام ۴۹۲ نفر از ۵۲۹ نفری را که در ماه مارس گذشته در منیا به اعدام محکوم کرده بود لغو کرده و این افراد به ۲۵ سال زندان محکوم شده‌اند.
با این حال حکم اعدام ۳۷ متهم دیگر تأیید شده است.
صدور حکم اعدام برای هواداران محمد مرسی موجب انتقاد سازمان‌های بین‌المللی از جمله عفو بین‌الملل شده است.
هم‌چنین کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد در واکنش به احکام صادر شده، آن‌ها را ناقض قوانین بین‌المللی دانست.
پس از برکناری محمد مرسی، رییس جمهور اسلام‌گرای مصر از سوی ارتش این کشور در ژوییه سال گذشته، درگیری‌های خونینی میان نیروهای نظامی و اعضای اخوان المسلمین صورت گرفت.
در این درگیری‌ها حدود ۱۴٠٠ نفر کشته و هزاران نفر نیز بازداشت شدند.





البته هنوز خیلی راه داره تا به پای خمینی و دوران طلایی و جمهوری اسلامی برسند!
ولی فکرش رو بکنید یک دادگاه! حکم اعدام 683 نفر رو صادر میکنه.
اسلامگراهایی که به همدیگه رحم نمیکنند چه برسه به غریبه .

sonixax
04-29-2014, 01:35 PM
«دولت با راهپیمایی کارگران در روز جهانی کارگر مخالفت کرد» Radio Koocheh (http://radiokoocheh.com/article/244591)
جلوگیری از راه‌پیمایی کارگران در اول ماه مه در ایران | اجتماعی | DW.DE | 28.04.2014 (http://www.dw.de/%D8%AC%D9%84%D9%88%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C%D B%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%88%D9%84-%D9%85%D8%A7%D9%87-%D9%85%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/a-17595352)
سخنرانی روحانی مانع راهپیمایی کارگران شد | Khodnevis (https://khodnevis.org/article/57085#.U1-cCVdGiSp)

undead_knight
04-29-2014, 03:16 PM
مصر: حکم اعدام رهبر و ۶۸۲ عضو اخوان | Khodnevis (https://khodnevis.org/article/57081#.U17slVdGiSo)



البته هنوز خیلی راه داره تا به پای خمینی و دوران طلایی و جمهوری اسلامی برسند!
ولی فکرش رو بکنید یک دادگاه! حکم اعدام 683 نفر رو صادر میکنه.
اسلامگراهایی که به همدیگه رحم نمیکنند چه برسه به غریبه .
حکومت فعلی مصر اسلام گراست!؟

sonixax
04-29-2014, 05:13 PM
حکومت فعلی مصر اسلام گراست!؟

عدلی منصور - WiKi (http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B9%D8%AF%D9%84%DB%8C_%D9%85%D9%86%D8%B5%D9%88% D8%B1)

مصر - WiKi (http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%B5%D8%B1)

undead_knight
04-30-2014, 04:15 AM
عدلی منصور - WiKi (http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B9%D8%AF%D9%84%DB%8C_%D9%85%D9%86%D8%B5%D9%88% D8%B1)

مصر - WiKi (http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%B5%D8%B1)
مسلمون بودن با اسلام گرا بودن فرق داره!
به اساس چه فاکتورهایی میگی دولت فعلی مصر اسلام گراست!؟

Theodor Herzl
04-30-2014, 04:48 AM
دولت فعلی‌ مصر اسلام گرا نیست ، اینها عرب سوسیالیستی هستند ، ناصریست یعنی‌

Nasserism - WiKi (http://en.wikipedia.org/wiki/Nasserism)

undead_knight
04-30-2014, 09:19 AM
Hundreds of Egyptians Sentenced to Death in Killing of a Police Officerhttp://www.nytimes.com/2014/03/25/world/middleeast/529-egyptians-sentenced-to-death-in-killing-of-a-police-officer.html?_r=0
فکر میکنم تیتیر نیویورک تایمز واقعا گرایانه تر باشه!

توی ج.ا اسلامی فعلی هم همچین حکم های تخیلی داده نمیشه،واقعا این حکومت جدید چه فکری کرده؟!از معایب تاثیر نظامیان بر قدرت اینجور چیزاست.

sonixax
04-30-2014, 08:45 PM
مسلمون بودن با اسلام گرا بودن فرق داره!
به اساس چه فاکتورهایی میگی دولت فعلی مصر اسلام گراست!؟

مسلمانی که در راس قدرت و سیاسته و مسلمون بودنش رو اعلام میکنه اسلامگراست!
به طور کلی دخالت دین در تمام ابعاد سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی میشه اسلام گرایی و این آدم و تمام آدمهایی که در حال حاضر در مصر قدرت دستشونه اسلامگرا هستند چرا که قوانینشون بر اساس اصول اسلامی تدوین شده.


توی ج.ا اسلامی فعلی هم همچین حکم های تخیلی داده نمیشه،واقعا این حکومت جدید چه فکری کرده؟!از معایب تاثیر نظامیان بر قدرت اینجور چیزاست.

اینها تاثیرات تفکرات اسلامیه!



دولت فعلی‌ مصر اسلام گرا نیست ، اینها عرب سوسیالیستی هستند ، ناصریست یعنی‌

پیشتر در بحث کمونیسم بارها و بارها از شباهتهای سوسیالیسم و اسلامگرایی گفتم.

sonixax
05-01-2014, 12:50 AM
عربستان موشک های هسته ای خود را به نمایش گذاشت/پیام سعودی ها به ایران و آمریکا (http://www.iranianuk.com/page.php5?id=20140430150306023)


دبکا در گزارشی تحت عنوان «رژه نظامی عربستان برای مقابله با توافق هسته ای ایران و آمریکا» نوشت: عربستان سعودی نخستین کشور در خاورمیانه است که آشکارا موشک های هسته ای DF3 خود را به نمایش گذاشت.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، این موشک های بالستیک که برد زیادی دارد 27 سال پیش از چین خریداری شده است.

DF3 دارای برد 2650 کیومتر است و مجهز به یک کلاهک هسته ای است.

این رژه نظامی که در آن مقامات ارشد نظامی و دفاعی به ریاست سلمان عبدالعزیر حاضر شده بودند پایانی بر مانورهای «شمشیر عبدالله» بود.

ژنرال شریف رئیس ستاد متشرک ارتش پاکستان نیز در میان حاضران دیده می شد. پادشاه بحرین و شیخ محمدبن زاید ولیعهد ابوظلی نیز در این رژه نظامی حضور داشتند.

دبکا در ادامه نوشت: عربستان با این اقدام، صریحا اعلام کرد که به سلاح هسته ای دست پیدا کرده و آماده ی استفاده از آن در جنگ با ایران است.

نمایش این موشک ها پیامی به واشنگتن داشت که ریاض همچنین به توافق دائم با ایران اعتراض دارد.

از سوی دیگر، حضور ژنرال پاکستانی در رژه نظامی اثبات کننده نقش فعال اسلام آباد به عنوان منبع زرادخانه هسته ای سعودی است.

الان کی قراره خر عربستان رو بگیره دقیقن ؟
اگر خبر صحت داشته باشه احتمال زیاد هم روند توافق رو بریزه به هم و هم اگر عربستان به خاطر نقض پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای توبیخ نشه خاورمیانه رو میریزه به هم!!!
اگر هم که فقط موشک خالی باشه بدون کلاهک خر بازی سعودی ها کلی مایه خنده میشه :))

undead_knight
05-01-2014, 05:36 AM
مسلمانی که در راس قدرت و سیاسته و مسلمون بودنش رو اعلام میکنه اسلامگراست!
به طور کلی دخالت دین در تمام ابعاد سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی میشه اسلام گرایی و این آدم و تمام آدمهایی که در حال حاضر در مصر قدرت دستشونه اسلامگرا هستند چرا که قوانینشون بر اساس اصول اسلامی تدوین شده.
میلاد جان سکولاریسم یعنی جدایی دین از سیاست نه اینکه طرف بی دین باشه1هر وقت این حاکمان جدید سعی کردند دین رو به عرصه سیاسی بیارند اون وقت میشه گفت حکومتشون اسلام گرا هست.
ربطی نداره،بوش هم رگ مسیحیش کلی بالا میزد ولی این نشون دهنده سکولار نبودن حکومت آمریکا نبود و نیست! مبارک هم سنی بود ولی حکومتش اسلام گرا نبود!
جریان نظامی مورد نظر هم اتفاقا


اینها تاثیرات تفکرات اسلامیه!

چرنده،قتل عام های کمونیستی هم از تفکرات اسلامیه!؟باید دقیقا نشون بدی چرا ادعا میکنی ناشی از اسلامه.

پیشتر در بحث کمونیسم بارها و بارها از شباهتهای سوسیالیسم و اسلامگرایی گفتم.
شباهت که به معنای یکی بودن نیست،اینها اصولا آبشخورهای متفاوتی دارند،اینکه در چیزی شبیه باشند به معنای این نیست که میتونی جفتشون رو یکجور تحلیل کنی.

sonixax
05-01-2014, 01:25 PM
میلاد جان سکولاریسم یعنی جدایی دین از سیاست نه اینکه طرف بی دین باشه1هر وقت این حاکمان جدید سعی کردند دین رو به عرصه سیاسی بیارند اون وقت میشه گفت حکومتشون اسلام گرا هست.

من به تعریف سکولاریسم چی کار دارم ؟! اصلن مگه حرفی از سکولاریسم زده شده اینجا ؟!
من دارم میگم کسانی که قدرت رو در دست دارند اسلامگرا هستند در نتیجه حکومتشون خواه نا خواه یک حکومت اسلامگرایانه میشه حالا هر چی میخواند خودشون خودشون رو تعریف کنند و چرب کنند که راحت تر فرو بره!
بشار اسد و حکومت سوریه هم میگند اسلامگرا نیستند ولی نه تنها اسلامگرایی از گوشه گوشه ی حکومتش داره میزنه بیرون بلکه مستقیمن از یک حکومت اسلامگرای دیگه (جمهوری اسلامی) داره خط میگیره.


چرنده،قتل عام های کمونیستی هم از تفکرات اسلامیه!؟باید دقیقا نشون بدی چرا ادعا میکنی ناشی از اسلامه.

قتل عام و کشتار مخالفین تازه اون هم به شکل مخفیانه و ترور و ... و نه علنی با اعدام فله ای فرق میکنه!
تنها مسلکی که اعدام فله ای رو به رسمیت میشناسه اسلامه از نوع طالبانیش درست مثل حکمی که ممد به علی در مورد یهودیان بنی قریظه داده بوده.


شباهت که به معنای یکی بودن نیست،اینها اصولا آبشخورهای متفاوتی دارند،اینکه در چیزی شبیه باشند به معنای این نیست که میتونی جفتشون رو یکجور تحلیل کنی.

من هم جفتشون رو یکجور تحلیل نکردم ولی از اونجایی که شباهتها بسیار زیاده در بسیاری موارد دیده شده که اسلامگراها خودشون رو سوسیالیست معرفی میکنند که از زیر برچسب اسلامگرایی خلاص بشند.
در مورد حکومت فعلی مصر داستان درست بر میگرده به دعواهای اسلامی و اسلامگرایی.

undead_knight
05-01-2014, 01:56 PM
من به تعریف سکولاریسم چی کار دارم ؟! اصلن مگه حرفی از سکولاریسم زده شده اینجا ؟!
من دارم میگم کسانی که قدرت رو در دست دارند اسلامگرا هستند در نتیجه حکومتشون خواه نا خواه یک حکومت اسلامگرایانه میشه حالا هر چی میخواند خودشون خودشون رو تعریف کنند و چرب کنند که راحت تر فرو بره!
بشار اسد و حکومت سوریه هم میگند اسلامگرا نیستند ولی نه تنها اسلامگرایی از گوشه گوشه ی حکومتش داره میزنه بیرون بلکه مستقیمن از یک حکومت اسلامگرای دیگه (جمهوری اسلامی) داره خط میگیره.

هان؟!
مگه میشه بگی حکومتی اسلام گراست و بعد به سکولاریسم ربطی نداشته باشه!؟حکومتی که سکولار باشه دیگه نمیتونه اسلام گرا باشه،اوکی؟!:))
بهت نشون دادم رهبران دین دار در کشورهای سکولار وجود دارند و خود مبارک هم سنی بود ولی حکومتش اسلام گرا نبود و اتفاقا خیلی هم سکولار بود!
حالا در مورد کیس سوریه هم به موقع یقت رو میگیرم:))

قتل عام و کشتار مخالفین تازه اون هم به شکل مخفیانه و ترور و ... و نه علنی با اعدام فله ای فرق میکنه!
تنها مسلکی که اعدام فله ای رو به رسمیت میشناسه اسلامه از نوع طالبانیش درست مثل حکمی که ممد به علی در مورد یهودیان بنی قریظه داده بوده.
اولا اعدام تفاوت هایی با کشتار فله ای داره،و کشتار بنی قرضیه بیشتر یک قتل عام هست تا اعدام دست جمعی.

Capital punishment or the death penalty is a legal process whereby a person is put to death by the state (http://en.wikipedia.org/wiki/State_%28polity%29) as a punishment for a crime.
اگر هم منظورت از اعدام این تعریف نیست که دیگه حرف از تفاوت اعدام فله ای و قتل عام بی معنیه و البته در هر دو مورد حکومت هایی غیر اسلامی(و تازه همشون هم کمونیست نبودند!) هستند که نتنها این رو به رسمیت شناختند،بلکه اجراش هم کردند!
Reign of Terror - WiKi (http://en.wikipedia.org/wiki/Reign_of_Terror)
ده ها هزار! اعدام دسته جمعی در انقلاب فرانسه.
Mass killings under Communist regimes - WiKi (http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_killings_under_Communist_regimes)
این هم دیگه سابقه درخشان حکومت های کمونیستی هست که هم اعدام های دسته جمعی داشتند، هم کشتار مخفی و هم کشتار دسته جمعی!


من هم جفتشون رو یکجور تحلیل نکردم ولی از اونجایی که شباهتها بسیار زیاده در بسیاری موارد دیده شده که اسلامگراها خودشون رو سوسیالیست معرفی میکنند که از زیر برچسب اسلامگرایی خلاص بشند.
در مورد حکومت فعلی مصر داستان درست بر میگرده به دعواهای اسلامی و اسلامگرایی.
میشه بگی چطور دعوای اسلام گراهاست!؟چه اختلافاتی در اسلام گرایی دارند که باعث شده به جون هم بیافتند!؟اینکه همشون مسلمون باشند که دلیل محکمی نیست!

sonixax
05-01-2014, 02:07 PM
هان؟!
مگه میشه بگی حکومتی اسلام گراست و بعد به سکولاریسم ربطی نداشته باشه!؟حکومتی که سکولار باشه دیگه نمیتونه اسلام گرا باشه،اوکی؟!:))
بهت نشون دادم رهبران دین دار در کشورهای سکولار وجود دارند و خود مبارک هم سنی بود ولی حکومتش اسلام گرا نبود و اتفاقا خیلی هم سکولار بود!
حالا در مورد کیس سوریه هم به موقع یقت رو میگیرم:))

اخوی چرا همیشه باید ساده ترین و پیش پا افتاده ترین مسایل رو برای شما توضیح داد ؟!
خود رو زدی به اون راه یا واقعن توی اون راهی ؟!
شما اصلن نشون دادی که حکومت مصر سکولاره که بعدش داری مثال میاری ؟
به جای مثال آوردن اول نشون بدید حکومت مصر سکولاره! بعد اگر ما گفتیم سکولار نیست چون رئیس جمهورش مسلمونه بیاید این سیرک رو راه بندازید.
ما میگیم کلن حکومت مصر و حاکمینش اسلامگرا هستند اوکی ؟!


اولا اعدام تفاوت هایی با کشتار فله ای داره،و کشتار بنی قرضیه بیشتر یک قتل عام هست تا اعدام دست جمعی.

باز زدی به صحرای کربلا!
حتا اگر بخوایم به تعریف خودت هم نگاه کنیم کشتار بنی قریظه میشه یک امر قانونی (در زمان خودش) .



اگر هم منظورت از اعدام این تعریف نیست که دیگه حرف از تفاوت اعدام فله ای و قتل عام بی معنیه و البته در هر دو مورد حکومت هایی غیر اسلامی(و تازه همشون هم کمونیست نبودند!) هستند که نتنها این رو به رسمیت شناختند،بلکه اجراش هم کردند!
Reign of Terror - WiKi
ده ها هزار! اعدام دسته جمعی در انقلاب فرانسه.
Mass killings under Communist regimes - WiKi
این هم دیگه سابقه درخشان حکومت های کمونیستی هست که هم اعدام های دسته جمعی داشتند، هم کشتار مخفی و هم کشتار دسته جمعی!

خوب ما که از اولش هم گفتیم کمونیستها و اسلامگراها هر دو روی یک سکه هستند!


میشه بگی چطور دعوای اسلام گراهاست!؟چه اختلافاتی در اسلام گرایی دارند که باعث شده به جون هم بیافتند!؟اینکه همشون مسلمون باشند که دلیل محکمی نیست!

جمهوری اسلامی اسلامگراست! جندالله هم اسلامگراست، طالبان هم اسلامگراست.
هر سه تاشون هم با هم دعوا دارند.
درس مذهبی میخواید باید برید یک تاپیک دیگه اینجا جاش نیست.

بعن من نگفتم همشون مسلمونند! گفتم همشون اسلامگراند!
یک بار هم که شده مطالب رو درست بخون که انقدر سوتی ندی وقت ما رو هم نگیری :))

undead_knight
05-01-2014, 03:16 PM
شما اصلن نشون دادی که حکومت مصر سکولاره که بعدش داری مثال میاری ؟
Egyptian Constitution of 2012 - WiKi (http://en.wikipedia.org/wiki/Egyptian_Constitution_of_2012#Defense_of_religion)
Egyptian Constitution of 2014 - WiKi (http://en.wikipedia.org/wiki/Egyptian_Constitution_of_2014)
State religion - WiKi (http://en.wikipedia.org/wiki/State_religion)
تنها چیزی که در قانون اساسی جدید وجود داره که سد راه سکولاریسم هست، وجود اسلام به عنوان دین رسمیه،در صورتی که انگلستان هم همینطوره(مسیحیت) ولی هیچ کس انگلستان رو یک حکومت مذهبی نمیدونه! در واقع قانون اساسی جدید کاملا بر ضد اسلام گرایی عمل کرده.

به جای مثال آوردن اول نشون بدید حکومت مصر سکولاره! بعد اگر ما گفتیم سکولار نیست چون رئیس جمهورش مسلمونه بیاید این سیرک رو راه بندازید.
ما میگیم کلن حکومت مصر و حاکمینش اسلامگرا هستند اوکی ؟!

خب استدلالت چیه!؟اینکه حاکمانش دین دارند که به معنی اسلام گرا بودن حکومت نیست!این رو من ازت خواستم اثبات بکنی.




باز زدی به صحرای کربلا!
حتا اگر بخوایم به تعریف خودت هم نگاه کنیم کشتار بنی قریظه میشه یک امر قانونی (در زمان خودش) .

تعریف من؟!خب تو از اعدام تعریف بده.

خوب ما که از اولش هم گفتیم کمونیستها و اسلامگراها هر دو روی یک سکه هستند!

خب دیگه اول اینکه گفتی که دلیل بر اثبات حرفت نیست!
دوما تاریخ بیشتر بخون!
war and social upheaval: mass killings (http://histclo.com/essay/war/swc/swc-mk.html)
اینقد حکومت از عهد باستان(قبل از اسلام یا حتی ادیان ابراهیمی!) تا به امروز هست که اعدام(نوع شدیدا قانونی و سیستماتیکش روی توی چین باستان میتونی ببینی) و کشتار دسته جمعی در تاریخشون وجود داره که نشون میده دیدت تا چه اندازه ساده انگارانه هست!


جمهوری اسلامی اسلامگراست! جندالله هم اسلامگراست، طالبان هم اسلامگراست.
هر سه تاشون هم با هم دعوا دارند.
من نگفتم همشون مسلمونند! گفتم همشون اسلامگراند!

عزیز جان،دلیل دعوای این ها اختلافات مذهبی هست دیگه!در صورتی که در مصر دلیل دعوا اختلاف مذهبی نیست،جنگ قدرته،گروه های اسلام گرا برای محکوم کردن هم دیگه توجیهات دینی میارند ولی حکومت جدید قانون اساسی رو هم سکولار تر کرده و دلیل محکوم کردن اخوان المسلمین رو"تروریستی" بودنشون اعلام کرده،این چه شباهتی به دعوای اسلام گراها داره؟!

sonixax
05-01-2014, 11:28 PM
تنها چیزی که در قانون اساسی جدید وجود داره که سد راه سکولاریسم هست، وجود اسلام به عنوان دین رسمیه،در صورتی که انگلستان هم همینطوره(مسیحیت) ولی هیچ کس انگلستان رو یک حکومت مذهبی نمیدونه! در واقع قانون اساسی جدید کاملا بر ضد اسلام گرایی عمل کرده.

باز این شد یک چیزی!
در مورد بریتانیا تا جایی که من میدونم دین رسمی نداره :
United Kingdom - WiKi (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Kingdom#Religion)
در بریتانیا دین غالب مسیحیت هست یعنی دین اکثریت مردم نه دین رسمی.

Forms of Christianity have dominated religious life in what is now the United Kingdom for over 1,400 years.


خب استدلالت چیه!؟اینکه حاکمانش دین دارند که به معنی اسلام گرا بودن حکومت نیست!این رو من ازت خواستم اثبات بکنی.

اسلام در اسلامگرایی تعریف میشه. یعنی اگر شخصی در مسند قدرت باشه و مسلمان هم باشه حتمن باید اسلامگرا هم باشه وگرنه مسلمان نیست. چرا که نمیشه بگیم مثلن طرف 20% مسلمانه!
توجه داشته باشید که هر مسلمانی اسلامگرا نیست من این رو نمیگم. ولی هر مسلمانی که قدرت سیاسی و رهبری و ... داشته باشه حتمن اسلامگراست.
اگر باراک اوباما هم مسلمان باشه بدون شک یک اسلامگراست!!!
چون نمیشه شخصی مسلمان باشه و اصول و ارزشهای دینیش رو در امور زندگی و کاریش دخیل نکنه. به طور مثال امر به معروف و نهی از منکر وظیفه هر مسلمانیست!
در مورد شیعه ها که داستان سخت تر هم میشه و تبری هم بهش اضافه میشه!
پس اگر صاحب قدرت باشی و این کارها رو نکنی دو حالت داره :

1- یا مسلمان نیستی.
2- یا داری تقیه میکنی.


تعریف من؟!خب تو از اعدام تعریف بده.

اعدام | لغت نامه دهخدا (http://www.loghatnameh.com/dehkhodaworddetail-225e227d475b4d6ebdd4f6f0048f90d0-fa.html)

به عبارت ساده تر
اعدام = کشتن = قتل
اعدام فله ای = قتل عام
کشتار بنی قریضه = اعدام فله ای = قتل عام

منتها فرقش با ترور و ... اینه که شکل رسمی داره و از جانب صاحبین قدرت و قانون گذاران اعمال میشه.
به قول منصور حکمت : اعدام شنیع ترین شکل قتل عمد است (به شکل رسمی)


خب دیگه اول اینکه گفتی که دلیل بر اثبات حرفت نیست!
دوما تاریخ بیشتر بخون!
war and social upheaval: mass killings
اینقد حکومت از عهد باستان(قبل از اسلام یا حتی ادیان ابراهیمی!) تا به امروز هست که اعدام(نوع شدیدا قانونی و سیستماتیکش روی توی چین باستان میتونی ببینی) و کشتار دسته جمعی در تاریخشون وجود داره که نشون میده دیدت تا چه اندازه ساده انگارانه هست!

در عهد باستان مردم رو زنده زنده آتش هم میزدند!
من دارم در مورد دوران معاصر حرف میزنم ، و در دوران معاصر فقط کمونیستها و مسلمونها اعدام فله ای رو به این شکل وقیحانه خوب ، اصولی و کاری درست میدونند. در بقیه جوامع کشتار کیلویی تحت هر عنوانی قبح داره.
پس سخنان شما نشون میده که نه تاریخ رو درست و حسابی خوندی! نه جوامع فعلی رو درست و حسابی میشناسی و نه درک درست و حسابی از رفتار و باورهای کمونیست و مسلمان جماعت داری.


عزیز جان،دلیل دعوای این ها اختلافات مذهبی هست دیگه!در صورتی که در مصر دلیل دعوا اختلاف مذهبی نیست،جنگ قدرته،گروه های اسلام گرا برای محکوم کردن هم دیگه توجیهات دینی میارند ولی حکومت جدید قانون اساسی رو هم سکولار تر کرده و دلیل محکوم کردن اخوان المسلمین رو"تروریستی" بودنشون اعلام کرده،این چه شباهتی به دعوای اسلام گراها داره؟!

شما که پیشتر میگفتی دو تا اسلامگرا چه دعوایی میتونند باهم داشته باشند بعد یهو شد اختلافات مذهبی ؟ :)))
اخوان المسلین هم با حمایت مردم به قدرت رسید و این یکی دیدند از قافله عقب موندند کودتا کردند هر دو دسته هم عقاید و باورهای اسلامی دارند و به عبارتی اسلامگرا هستند.
بالاتر هم توضیح دادم چرا.

sonixax
05-01-2014, 11:37 PM
اخوان المسلمین رو"تروریستی" بودنشون اعلام کرده،این چه شباهتی به دعوای اسلام گراها داره؟!

راستی یک چیز دیگه
اینکه اخوان المسلمین رو تروریستی اعلام کرده اونها رو سکولار نمیکنه!
همون طوری که تروریست معرفی کردن مجاهدین از طرف جمهوری اسلامی از جمهوری اسلامی یک حکومت سکولار نساخته!

Russell
05-04-2014, 12:39 PM
خبرگزاری مهر :: Mehr News Agency - ممیزی عاقلانه و حکیمانه ضروری است/ دعا کنید کتاب گران‌تر از این نشود
(http://www.mehrnews.com/mobile/detail/2283603)

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب در پاسخ به سوالی درباره تحقق مطالبات رهبری از نمایشگاه کتاب به ویژه در حوزه تولید ملی کاغذ گفت: وقتی مقام معظم رهبری چیزی مطالبه می کنند به طور مشخص وزرا و دولت می بایست در مورد تحقق یافتن آن پاسخ دهند و البته اگر در این میان به بودجه هم احتیاجی بود مجلس آن را ارایه می کند. به همین خاطر معتقدم این سوال می باید از وزیر ارشاد و وزیر صنعت پرسیده شود.

حداد ادامه داد: تولید کاغذ ملی توصیه رهبری بود. البته به اعتقاد من در دو سال گذشته فرصت نبوده است تا یک کارخانه کاغذ هم ایجاد شود و هم به محصول دهی برسد و به هر حال مشکلات اقتصادی را هم نباید فراموش کرد. اما من به طور مشخص اطلاعی ندارم که در این زمینه در کشور کاری صورت گرفته است یا خیر.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری اظهار کرد: من به طور متوسط روزانه 10 جلد کتاب به کتابخانه ام اضافه می کنم که در سال حدود 300 جلد می شود همه را هم پول می دهم و می خرم. من در طول سال کتابهایی را که لازم دارم یادداشت می کنم و در نمایشگاه می خرم.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در مور قیمت کتاب و آیا اینکه گران نیست؟ گفت: بعید است در کشور چیزی ارزان شود. دعا کنید گرانتر از این نشود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد مستند من روحانی نیستم نیز گفت: این مستند را ندیدم و درباره آن اظهار نظر نمی کنم.

حدادعادل در ادامه و در پاسخ به سوالی در مورد اظهار نظر رئیس جمهور در مورد واگذاری مساله ممیزی به مردم گفت: این حرف درست است که مردم باید بر تولید کتاب خودشان نظارت داشته باشند اما دولت هم منتخب مردم است و پاسدار ارزش های آنها به شمار می آید. اگر وزارت ارشاد هم کار ممیزی انجام می دهد در واقع کاری را می کند که مردم دوست دارند.

وی افزود: به اعتقاد من هر دو جنبه ممیزی است که باید مورد توجه قرار بگیرد یعنی هم کتاب در وزارت ارشاد بررسی شود و هم مردم به آن نظارت کنند. البته ممیزی باید عاقلانه و حکیمانه و اصولی باشد. نباید به صرف یک کلمه به کتابی اجازه انتشار داد یا نداد. شاید کتابی داشته باشیم که در آن عبارت خلافی نباشد اما فسادبرانگیز باشد. اما ممکن است کتابی مانند دیوان حافظ هم داشته باشیم که پر است از باده و شراب اما فسادی نداشته باشد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد کتاب نخوانی مردم گفت: رسانه ملی دایماً در حال اضافه کردن شبکه است و در هر شبکه ماجراهای تازه ای اتفاق می افتد. سابق بر اینکه این همه شبکه تلویزیونی وجود نداشت مردم بیشتر کتاب می خواندند اما حالا ترجیح می دهند بیشتر تلویزیون ببینند. به نظر من خود رسانه ملی می تواند با معرفی کتاب در معکوس کردن این ماجرا کمک کند. من پیشنهاد می کنم تا در رسانه ملی شبکه ای با عنوان شبکه کتاب راه اندازی شود تا از طریق آن کتاب های خوب، بهتر و بیشتر معرفی و نقد شوند.

:e412:

Theodor Herzl
05-05-2014, 08:24 PM
British girl caught having sex in Virgin aeroplane toilets as her PARENTS sat nearby | Mail Online (http://www.dailymail.co.uk/news/article-2620368/British-girl-20s-caught-having-sex-Virgin-aeroplane-toilets-male-passenger-just-met.html)

:e107:

Russell
05-05-2014, 10:35 PM
British girl caught having sex in Virgin aeroplane toilets as her PARENTS sat nearby | Mail Online

دیدی پس که میشه !!

Theodor Herzl
05-05-2014, 11:52 PM
دیدی پس که میشه !!شدنش که می‌شه ، ولی‌ هیکل من گنده است خودم به زور توی دستشویی هواپیما جا میشوم ، خیلی‌ کوچیک است ، باید بلیط first class بگیرم که دستشوییش ۲ برابر باشه به خرجش نمی‌‌ارزد:e412:

Russell
05-08-2014, 10:37 AM
فرمانده نیروی دریایی سپاه ایران می‌گوید که انهدام ناوهای آمریکایی جزو برنامه‌های این نیروی نظامی است و سپاه سال‌هاست که به همین منظور رزم‌ناوها و ناوهای هواپیمابر آمریکایی را شبیه‌سازی و غرق می‌کند. خبرگزاری فارس روز سه‌شنبه، ۱۶ اردیبهشت، گفت‌وگویی با دریادار علی فدوی منتشر کرده است که تاکید می‌کند نیروی دریایی سپاه برای مقابله با رزم‌ناوهای آمریکایی «آمادگی» دارد و می‌تواند آنها را به سرعت غرق کند. وی در بخشی از این مصاحبه می‌گوید: «تامین توان هوایی آمریکا در صحنه نبرد، برعهده هواپیماهای موجود روی ناو‌هایشان است. بنابراین طبیعی است که ما می‌‌خواهیم این ناو‌ها را غرق کنیم.» به گفته این مقام نظامی ایران، نیروی دریایی سپاه «سال‌های طولانی است که ناوشکن‌ها، رزم‌ناو‌ها و فریگت‌های آمریکایی‌ را شبیه‌سازی و غرق می‌کند» و در یک مورد حتی سرعت غرق شدن ماکت شناور، ۵۰ ثانیه بوده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه: انهدام ناوهای آمریکایی برنامه ماست
(http://www.radiofarda.com/content/f9_iran_navy_chief_fadavi_remarks_destroying_us_na vy__/25375023.html)
lol

Russell
05-08-2014, 10:55 AM
«اجازه نمی‌دهم پروژه صهیونیستی انکار هولوکاست در ایران اجرا شود» (http://www.radiofarda.com/content/f3-zarif-answering-questions-in-majlis-parliament/25374544.html)

راهکاری جالب در مقابله با تئوری توطئه با توسل به تئوری توطئه !!

undead_knight
05-08-2014, 11:24 AM
«اجازه نمی‌دهم پروژه صهیونیستی انکار هولوکاست در ایران اجرا شود» (http://www.radiofarda.com/content/f3-zarif-answering-questions-in-majlis-parliament/25374544.html)

راهکاری جالب در مقابله با تئوری توطئه با توسل به تئوری توطئه !!
:e40a:
همیشه یه ردپایی از اسرائیل و استکبار باید باشه:))

sonixax
05-09-2014, 12:20 AM
مونالیزا باز هم خبر ساز شد (http://www.iranianuk.com/page.php5?id=20140508230407040)


مونالیزا باز هم خبر ساز شد پژوهشگران هنر آلمان می گویند این هنرمند دوران رنسانس، دو نسخه تقریبا یکسان را خلق کرده است که قرار دادن آنها در یک تصویر، به آن عمق می دهد.

این تاثیر می تواند شبیه تصاویر مازاد بر احتیاجی که امروزه برای خلق آثار سه بعدی تهیه می شود در نظر گرفت. این تصاویر را اغلب می توان با عینک های آبی و قرمز دید.

این نظریه خارق العاده توسط کلاوس کریستین کربن و ورا هسلینگر پژوهشگران دانشگاه هامبورگ مطرح شده است.

این نظریه بر اساس نقاشی مشابهی از مونالیزا که در سال 2012 رونمایی شد مطرح شده است. گفته می شود این نقاشی توسط خود این هنرمند و نه هنرجوی او طراحی شده است.



http://www.daftarche.com/images/imported/2014/05/12.jpg
تصویر سمت چپ مونالیزای موزه لوور و تصویر سمت راست مونالیزای موزه اسپانیا

محققان یک نسخه از این تصویر با نام "پرادو مونالیزا" را در موزه مادرید اسپانیا و همچنین پرتره مشهور "مونالیزا" را که در موزه لوور پاریس موجود است بررسی کردند.

آنها تغییر اندکی را در دورنمای سه بعدی بین این اثر هنری کشف کردند که نقاش یا (نقاشان) آن را از نقاط مناسب مختلف خلق کرده اند.

این نقاط حدود 2.7 اینچ در بعد افقی اندازه گیری شدند که شبیه متوسط افق بین چشمهای یک فرد است.


http://www.daftarche.com/images/imported/2014/05/13.jpg
ماکتی از تفاوت در زاویه دید نقاش
کربن پژوهشگر دانشگاه هامبورگ گفت: وقتی این دو نقاشی را کنار هم دیدم، تفاوت بسیار کوچک اما واضحی در چشم انداز آنها مشاهده شد.

این تفاوت بویژه زمانی واضح می شود که اگر صندلی که مونالیزا روی آن نشسته را نگاه کنید: در نسخه اسپانیایی می توانید انتهای گوشه صندلی را در پس زمینه نقاشی ببیند چیزی که در نسخه لوور قابل مشاهده نیست.

http://www.daftarche.com/images/imported/2014/05/14.jpg

وجود گوشه دسته صندلی در تصویر مونالیزای موزه اسپانیا

وی افزود: این به خاطر آن است که موقعیت نقاش مونا لیزای موزه اسپانیا که احتمالا خود داوینچی بوده، بیشتر به سمت چپ گرایش داشته تا نقاش خالق مونالیزای لوور .

محققان سپس وضعیتی که چشم های ما اجسام را در چشم اندازهای مختلف می بیند تعیین کردند یعنی پیش از آنکه تصاویر تکی و مسطع به مغز رسیده و به تصویر سه بعدی ترجمه شود.

آنها با استفاده از این نظریه دریافتند وقتی به این دو نقاشی نگاه می شود می توان نخستین تصویر برجسته ( سه بعدی) جهان را دید.

این محققان می گویند با استفاده از ژرف نمای قرمز- آبی سبز این دو پرتره را ترکیب کردند که این اقدام به تایید نظریه آنها منجر، و محصول نهایی دارای عمق شد.

http://www.daftarche.com/images/imported/2014/05/15.jpg
استفاده از ژرف نمای رنگی برای ترکیب دو تصویر

با این حال آنها هنوز نمی دانند آیا خلق این شاهکار سه بعدی یک تصادف بوده یا اینکه داوینچی آگاهانه آن را به عنوان بخشی از یک پروژه علمی انجام داده است.

کاراگاهان هنر ایتالیا فوریه امسال اعلام کردند یک گام به تشخیص هویت زنی که به عنوان مونالیزا در نقاشی معروف داوینچی دیده می شود، نزدیک شده اند.

آزمایش های DNA بر روی استخوانهایی در حال انجام است که احتمالا به یک زن اشراف زاده اهل فلورانس به نام لیزا جراردینی تعلق دارد؛ کسی که گفته می شود همان مدلی است که پرتره وی در این نقاشی دیده می شود.


http://www.daftarche.com/images/imported/2014/05/16.jpg
تصویر سه بعدی از مونالیزا

"سیلوانو وینستی" تاریخ دان ایتالیایی در حال جمع آوری نمونه هایی از یک اسکلت در صومعه ای در نزدیک فلورانس و مقایسه آنها با DNA استخوانهای برخی از اقوام تایید شده جراردینی است.

اگر این DNA ها یکسان باشد، وینستی می تواند چهره جراردینی را از روی جمجمه اش و همچنین جزئیاتی که داوینچی از چهره این زن در نقاشی خود اعمال کرده است به طور سه بعدی بازسازی کند.

گفته می شود پرتره موسوم به مونالیزا بین سالهای 1503 تا 1506 نقاشی شده است.

sonixax
05-24-2014, 11:14 PM
عراقچی: باید آماده بود اگر مذاکرات شکست خورد کسی ایران را متهم نکند (http://www.iranianuk.com/page.php5?id=20140524140710023)


عباس عراقچی، معاون وزارت امور خارجه و از مذاکره کنندگان ارشد اتمی ایران گفته است "باید آماده بود و به‌ گونه‌ای رفتار کنیم که اگر مذاکرات شکست خورد کسی نتواند ایران را متهم کند."

آقای عراقچی گفته است"در این زمینه راه اصلی این است که وفاق ملی داشته باشیم."

مذاکره کننده اتمی ایران در همایش هادیان سیاسی سپاه سخنرانی کرده که امروز (سوم خرداد، ۲۴ مه) در تهران برگزار شده است.

آقای عراقچی گفته گروه ۱+۵ می‌گفت "نگرانی‌ ما این است که شما به سمت سلاح هسته‌ای بروید و ایران اعلام کرد اگر ما نگرانی شما را برطرف کنیم، شما حاضر هستید ایران برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز خود را همراه با غنی‌سازی و بدون تحریم‌ها ادامه دهد؟ طرف مقابل قبول کرد."

پس از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه که سرپرست مذاکرات اتمی است، عباس عراقچی دومین نفر گروه مذاکره کننده و نماینده ایران در مذاکرات کارشناسان گروه ۱+۵ است.

به گفته او در توافق ژنو "ایران مقاومت کرد که تاسیسات غنی سازی فردو ادامه یابد" و "غرب نتوانست مخالفت کند و در توافق ژنو پذیرفتند که غنی‌سازی ادامه یابد، راکتور اراک با فرمول ترکیبی کار کند و تاسیسات فردو پابرجا بماند."



http://www.daftarche.com/images/imported/2014/05/66.jpg
آقای عراقچی در جریان مذاکرات اتمی با نمایندگان شش قدرت جهانی از جمله آمریکا، گفت و گو کرده است


مذاکره کننده اتمی ایران گفته تاسیسات فردو "۷۰ متر زیر سنگ است و چون غربی‌ها نمی‌توانند آن را بزنند به دنبال تعطیل کردن آن بوده‌اند. اما آقای ظریف در مذاکرات محکم در مقابل اروپاییان ایستاد و گفت شما چون نمی‌توانید فردو را بزنید می‌خواهید تعطیل کنید بعد نطنز را که ۲۰ متر زیر خاک است بزنید و من اینجا نیامده‌ام که کشورم را در آستانه حمله قرار دهم."

ایران و گروه ۱+۵ تاکنون چهار دور مذاکره با هدف حل و فصل نهایی پرونده انجام داده اند اما در دوره چهارم مذاکرات اعلام شد که اختلاف نظر میان دو طرف وجود دارد و مذاکرات سه روزه "پیشرفت محسوسی" نداشته است.

برخی از چهره ها و رسانه های تندوری سیاسی از جمله روزنامه کیهان از آنچه که "شکست مذاکرات" خوانده اند ابراز خشنودی می کنند اما حسن روحانی، رئیس جمهور ایران گفته درباره رسیدن به توافق جامع اتمی تا اوایل تابستان سال جاری، خوشبین است.

undead_knight
05-25-2014, 12:13 PM
“I’ll take great pleasure in slaughtering all of you. You will finally see that I am in truth the superior one, the true alpha male,” the man says (http://www.latimes.com/local/lanow/la-me-ln-transcript-ucsb-shootings-video-20140524-story.html) on the video, sitting in
من آلفام،من آلفام:))))
Shooting rampage that killed 7 near UCSB planned, authorities sayLos Angeles Times (http://www.latimes.com/local/lanow/la-me-ln-shooting-spree-that-killed-7-near-ucsb-premeditated-authorities-say-20140524-story.html)

Theodor Herzl
06-02-2014, 06:17 AM
غلامرضا خسروی زندانی سیاسی مجاهد خلق اعدام شد!


خبرگزاری هرانا غلامرضا خسروی صبح امروز اعدام شد (https://hra-news.org/fa/execution/%D8%BA%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%B1%D8%B6%D8%A7-%D8%AE%D8%B3%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%B5%D8%A8%D8%AD-%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%A7%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%AF)

فیلمی از مادر ایشان در مقابل دادسرای انقلاب!


https://www.facebook.com/photo.php?v=10152437398613954


مرگ بر حسن روحانی ، محمد خاتمی ، جواد ظریف ، حسین طائب ، مصباح یزدی ، احمد رادان ، میر حسین موسوی و بقیه اراذل و اوباش رژیم!

Theodor Herzl
06-10-2014, 10:03 PM
آقا این گروه داعش که جدا شده از القاعده مرکزی هست داره عراق رو میگیره ، توی سوریه هم کلی‌ زمین داره ، این حساب توییتر دارن لحظه به لحظه داره گزارش میره از پیشرفت نیروها ، الان شهر‌های موصل ، فلوجه و رمادی دست اینها هست توی عراق

Islamic State Media (Dawla_NewsMedia) on Twitter (https://twitter.com/Dawla_NewsMedia)

Russell
08-06-2014, 12:39 PM
خبرگزاری هرانا گزارش ویژه: کشف پیکر بی‌جان سید جمال حسینی، سردبیر خبرگزاری هرانا در ترکیه (https://hra-news.org/fa/uncategorized/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%DA%A9%D8%B4%D9%81-%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B1-%D8%A8%DB%8C%E2%80%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%85%D8%A7%D9%84-%D8%AD%D8%B3)

Anarchy
08-09-2014, 10:41 PM
یک زن و شوهر پس از 10 سال کشف کردند خواهر و برادر هستند (http://farsi.alarabiya.net/fa/international/2014/08/08/%DB%8C%DA%A9-%D8%B2%D9%86-%D9%88-%D8%B4%D9%88%D9%87%D8%B1-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-10-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DA%A9%D8%B4%D9%81-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%B1-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D8%B1-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF-.html)



جمعه 11 شوال 1435هـ - 8 اوت 2014م
http://www.daftarche.com/images/imported/2014/08/18.jpgتصوی
ری از این زوج
دبی-العربیه.نت فارسی
یک زن و شوهر برزیلی که سال ها است هرکدام از آنها به تنهایی در جستجوی مادر خود است، بطور غافلگیرکننده ای دریافتند که خواهر و برادر مادری یکدیگر هستند.

به گزارش روزنامه بریتانیایی "دیلی میرور"، آدریانا 39 ساله و شوهر 37 ساله اش لیاندرو مدت 10 سال است که با یکدیگر زندگی می کنند. آنها دارای یک دختر 6 ساله هستند.

این زن و شوهر تشابه نام "ماریا" برای مادرانشان را تا پیش از کشف حقیقت تصادفی می پنداشتند. لیاندرو به همسرش گفته بود که مادر او "ماریا" در سن 8 سالگی او را رها کرده در حالیکه ادریانا به شوهرش گفته که مادرش "ماریا" هنگامیک ه تنها یک سال داشته پس از طلاق او را به پدرش سپرد.

ادریانا پس از تماس با برنامه ویژه یک رادیوی محلی برای پیدا کردن والدین گمشده توانست برای نخستین بار با مادر خود صحبت کند اما در پایان برنامه با کمال شگفتی کشف کرد که مادرش دارای پسری است به نام "لیاندرو" که همان شوهرش باشد.

ادریانا در این برنامه به مادرش گفت :"حالا می ترسم به خانه برگردم ، مبادا که لیاندرو دیگر مرا نخواهد، در حالی که من به شدت او را دوست دارم.. و تنها مرگ می تواند مرا از او جدا کند. در این حادثه دست خدا را می بینم."

این پدیده که به نام( GSA genetic sexual attraction) یعنی "جاذبه ژنتیکی جنسی" معروف است، ناشی از ارتباط جنسی میان دو شخص بالغ است که نادانسته شباهت ژنتیکی دارند اما سالیان پیش از یکدیگر جدا شده به دور از روابط خویشاوندی ژنتیک رشد کرده اما در پایان کشف می کنند که خواهر و برادر، مادر و پسر و یا دختر و پدر هستند.

ادریانا می گوید:" مسلما اگر از ابتدا اطلاع داشتیم، حالا همه چیز فرق می کرد، اما با بی خبری عاشق یکدیگر شدیم.. اکنون مشترکات زیادی با یکدیگر داریم و هیچ چیزی نمی تواند ما را از همدیگر جدا کند."

Anarchy
08-12-2014, 10:53 AM
:e108:

BBC News - Actor and comedian Robin Williams found dead at 63 (http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-28749702)

Dariush
08-12-2014, 06:20 PM
ایران از لحاظ تعدادِ عمل‌های جراحی زیبایی در جهان دهم است و از لحاظ تعداد عمل‌های جراحی بینی پنجم است. 87 درصد از این آمار هم مربوط به زنان است. (http://www.bbc.co.uk/persian/science/2014/08/140804_me_cosmetics_plastoc_surgury_iran_worldwide .shtml)


بعضی‌ها: الان مردا بیشتر از زنا جراحی زیبایی میکنن که!

Russell
08-14-2014, 03:17 PM
پنج سقوط از میان ۱۰ هواپیمای ساخت ایران | همه مطالب مدیا سنتر | DW.DE | 14.08.2014 (http://www.dw.de/%D9%BE%D9%86%D8%AC-%D8%B3%D9%82%D9%88%D8%B7-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86-%DB%B1%DB%B0-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/av-17849226)

پس از قادر313، اینک استاندارد هوایی یاعلی110 ، اختراع سربازان گمنام آغا !!

Dariush
10-21-2014, 12:33 AM
دختران جوان و افراد دانشگاهی میان کارتن‌خوابهای تهران | همه مطالب مدیا سنتر | DW.DE | 20.10.2014 (http://www.dw.de/%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%86%D8%AE%D9%88%D8%A7%D 8%A8%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/g-18008390)

:e108:

undead_knight
10-24-2014, 07:37 PM
عجب پوشش خبری ای داره اسید پاشی ها تو دفترچه:e415:

Anarchy
10-24-2014, 07:42 PM
عجب پوشش خبری ای داره اسید پاشی ها تو دفترچه:e415:

پوشش خبری که انجام شده ، اما به قرینه معنوی حذف شده :e415: !!

Russell
10-24-2014, 07:50 PM
عجب پوشش خبری ای داره اسید پاشی ها تو دفترچه
بله خب همگام با بی‌بی‌سی و من‌وتو و... عزیز نبوده. آن‌ها استاد برقراری توزان در پوشش خبری هستند.
البته در جستار دیگر که برادر کامران زحمت خبرسانی را کشیدند من جواب دادم که سر بحث باز شود، ولی خب وقتی شما چیزی را نبینی یا صلاح نبینی که ببینی حتما وجود خارجی هم نداشته.

Ouroboros
10-24-2014, 08:20 PM
ادریانا می گوید:" مسلما اگر از ابتدا اطلاع داشتیم، حالا همه چیز فرق می کرد، اما با بی خبری عاشق یکدیگر شدیم.. اکنون مشترکات زیادی با یکدیگر داریم و هیچ چیزی نمی تواند ما را از همدیگر جدا کند."
آیا فقط من هستم یا واقعا به نظر می‌رسد سنگر بعدی نبرد برای دفاع از حقوق بشر جهانی که از سوی ترقی‌خواهان انتخاب شده زنای با محارم است؟ در این چندساله به طور متناوب خبرها و سریال‌ها و فیلم‌هایی که چنین تمی دارند روبه افزایش بوده.

Anarchy
10-24-2014, 08:26 PM
آیا فقط من هستم یا واقعا به نظر می‌رسد سنگر بعدی نبرد برای دفاع از حقوق بشر جهانی که از سوی ترقی‌خواهان انتخاب شده زنای با محارم است؟ در این چندساله به طور متناوب خبرها و سریال‌ها و فیلم‌هایی که چنین تمی دارند روبه افزایش بوده.

اخیرا من هم کم کم دارم به تمام مسائلی که تا چند ماه پیش "توهم توطئه" میدونستم ایمان میارم :e40d:...

Russell
10-29-2014, 10:11 PM
سخنان بی‌سابقه پاپ فرانسیس در تایید بیگ‌بنگ و تئوری تکامل | دانش و فناوری | DW.DE | 29.10.2014 (http://www.dw.de/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D9%87-%D9%BE%D8%A7%D9%BE-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D8%B3-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%DB%8C%DA%AF%D8%A8%D9%86%DA%AF-%D9%88-%D8%AA%D8%A6%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84/a-18026785)

bilche
10-30-2014, 08:15 PM
این پاپ آخری هم از روحانیون ما یاد گرفته طریقه ماله کشی را

از فردا موج " معجزات انجیل " هم به راه می افتد:e00e::e011:

undead_knight
11-26-2014, 09:30 AM
خشونت خانگی علیه زنان؛ 'خجالت نکشید، با صدای بلند اعتراض کنید' - BBC Persian (http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2014/11/141125_nm_vilonce_against_women)

در روز جهانی منع خشونت علیه زنان، محمد علی اسفنانی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ایران گفته است: "میزان مرگ ناشی از خشونت در زنان ۱۵ تا ۴۴ سال ایرانی با میزان مرگ ناشی از سرطان برابر است."

درخواست طلاق داده‌ام، اما قاضی گفته امیدوار نباش. شوهرت نه معتاد است، نه خانم باز و نه دست بزن دارد. خب نرو سر کار! در خانه ات بنشین! مشکلت چیست؟!"

mbk
11-26-2014, 11:44 AM
به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان
"یا أیها الذین آمنوا إن جاءكم فاسق بنبأ فتبینوا أن تصیبوا قوما بجهالة فتصبحوا على ما فعلتم نادمین ( 6 )الحجرات""ای همه ء کسانی که باورکردید اگر آمدتان ویرانسازی به پیامی باز روشنش کنید که دچار نمی کنید خویشانی را به خل کاری باز دگرگون می شوید بر چه انجام دادید پشیمانان 6دیوارها"
ببینید می گویم آوردن انگیزه جدایی درست نبود که خواست جدا شود اما خود جدایی کجایش نادرست است هر چند سازشی در کار باشد که به دلخواه جدا شوند درست است
خشونت هم چاره دارد که با گفتگوی دو سوی خانواده مرد هم زن هم میانجیگریشان راهکار دارد نه که شبکه های مردمی تارنماها که روشن نیست سر هم ورشان از کجاست
خداوندا مرا از زودباوران کوته بین نگذار که تنها به شنیده ها دل ببندند

mbk
11-26-2014, 01:18 PM
به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان

این پاپ آخری هم از روحانیون ما یاد گرفته طریقه ماله کشی را

از فردا موج " معجزات انجیل " هم به راه می افتد:e00e::e011:

من آنچه از سخن خداوند آموختم بیگ بنگی شما را پذرا نیستم
چون خداوند گفت آغاز زمین را آفریدیم آسمان بخار بود هفت آسمان ساخت
جایی هم گفت آسمان هم زمین را در شش دوران آفرید بلندترین جایش برآب بود که برای آزمودن ما که کدام بهترین کار را انجام می دهیم خیلی پذیرایی اش برای من آسونتر هست
هم گفت آسمان زمین بهم بسته بودند برداشت گوناگون دارد یا موجودات به این گونه ای نبود پسش آمدند یا ببینید اگر بخار یا مه باشد پیرامون بسته است که جلو را نمی توانیم ببینیم اگر دگرگون به آب باران شوند جای کمتری را میگیرند گونه ای از باز شدن است
که نشان از اینها دارد که خداوند می تواند زمانی برپاییِ دوباره کندمان پس مردن نیست خدایی جز او که زنده می کند هم می میراند پروردگارما هم پروردگار پدرانمان آغازین است

Russell
01-07-2015, 03:38 PM
۱۲ کشته در حمله به دفتر مجله طنز فرانسوی - BBC Persian (http://www.bbc.co.uk/persian/world/2015/01/150107_l45_french_satirical_magazine_attack)

Theodor Herzl
01-26-2015, 01:09 AM
Radio JiBi - سه پناهجوی ایرانی در ترکیه قرآن را آتش زدند (http://www.radiojibi.com/fa/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1/%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84%D9%84/%D8%B3%D9%87-%D9%BE%D9%86%D8%A7%D9%87%D8%AC%D9%88%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86-%D8%A2%D8%AA%D8%B4-%D8%B2%D8%AF%D9%86%D8%AF.html)